
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση με αύξηση των βραβευμένων σημείων κάθε χρόνο, με τις βραβεύσεις να ξεπερνούν και πάλι τις 600, και στο σύνολο των 52 χωρών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, η Ελλάδα να κατέχει το 15% των βραβευμένων διεθνώς ακτών.
Πρώτος νομός στην Ελλάδα αναδείχθηκε ο νομός Χαλκιδικής, με 93 σημαίες και η Περιφέρεια της Κρήτης διατηρεί την πρώτη θέση με 153 σημαίες. Η Διεθνής Επιτροπή βράβευσε 4.302 ακτές, 736 μαρίνες και 158 τουριστικά σκάφη σε όλο τον κόσμο.
Η ετήσια αναγγελία των βραβευμένων με τη Γαλάζια Σημαία ακτών, μαρινών και τουριστικών σκαφών της χώρας μας πραγματοποιήθηκε, παρουσία του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρου Παπασταύρου, από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ), Εθνικό Χειριστή του Διεθνούς Προγράμματος “Γαλάζια Σημαία” στη χώρα μας, την Πέμπτη 15 Μαΐου 2025 στην Αττική,
Την εκδήλωση άνοιξαν ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης και Αντιπρόεδρος του ΔΣ του Ιδρύματος για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Foundation for Environmental Education – FEE) κος Νίκος Πέτρου και ο Δήμαρχος Γλυφάδας, κος Γιώργος Παπανικολάου.
Η «Γαλάζια Σημαία» είναι το πλέον αναγνωρίσιμο και διαδεδομένο διεθνώς οικολογικό σύμβολο ποιότητας στον κόσμο. Απονέμεται από το 1987, σε ακτές και μαρίνες οι οποίες πληρούν τις αυστηρές προϋποθέσεις βράβευσης. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη βράβευση μίας ακτής με τη «Γαλάζια Σημαία», είναι η ποιότητα υδάτων σε αυτή να είναι «Εξαιρετική». Καμία άλλη διαβάθμιση της ποιότητας, ακόμα και «Καλή», δεν είναι αποδεκτή από το Πρόγραμμα. Η βράβευση έχει διάρκεια ενός έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ