
Εντυπωσιακή πορεία διαγράφουν φέτος τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία βρίσκονται μια «ανάσα» από το ιστορικό ορόσημο των $146 δισ. σε εκκρεμείς παραγγελίες (backlog).
Συγκεκριμένα, οι τρεις ναυπηγικοί κολοσσοί της Νότιας Κορέας ‒HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE), Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries (SHI)‒ επωφελούνται από το ισχυρό momentum της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας και την αυξανόμενη ζήτηση για πλοία υψηλής αξίας, όπως τα LNG carriers, στην κατασκευή των οποίων διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Παράλληλα, οι κλιμακούμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας λειτουργούν ευνοϊκά για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, καθώς τα αμερικανικά τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα για τις ναυπηγήσεις στην Κίνα.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με δεδομένα έως τα τέλη του α΄ τριμήνου του 2025, το backlog των HD KSOE, Hanwha Ocean και SHI ανέρχεται στα $137,26 δισ. Ειδικότερα, η HD KSOE ηγείται της αγοράς με εκκρεμείς παραγγελίες αξίας $74,29 δισ., ακολουθούμενη από την SHI με $31,6 δισ. και την Hanwha Ocean με $31,43 δισ. Όπως επισημαίνουν αναλυτές της αγοράς, και οι τρεις εταιρείες βρίσκονται σε τροχιά για να ξεπεράσουν τα προηγούμενα ρεκόρ τους όσον αφορά το backlog.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο από τις πιο αγαπημένες και θαυμαστές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας εντάχθηκαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας. Η Αθηνά Μαρτίνου (1927-2024) και ο…
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, βράβευσε το πλήρωμα της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), που κατέκτησε…
Παρότι το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας παραμένει θολό, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου σκαρφαλώνει εντός του 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS,…
Εν μέσω αυξανόμενης αβεβαιότητας γύρω από τις εμπορικές πολιτικές των κρατών, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις…
Στα ιαπωνικά ναυπηγεία στρέφεται η Meadway Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Δελαπόρτα, για την επέκταση του στόλου της. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Σε μια εποχή προσπάθειας μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, η Asyad Group εισάγει έναν νέο παίκτη στο προσκήνιο της αποανθρακοποίησης, το «Sohar…
H Merit France του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Rodolphe Saadé απέκτησε μερίδιο 20% στη γαλλική αλυσίδα κινηματογράφων Pathé έναντι άγνωστου ποσού, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 12 Μαΐου…
Η τεχνολογία της Wärtsilä για τη δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα (Carbon Capture Solution ‒ CCS) επέδειξε εξαιρετική απόδοση. Η λύση αυτή, η οποία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ