
Εντυπωσιακή πορεία διαγράφουν φέτος τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία βρίσκονται μια «ανάσα» από το ιστορικό ορόσημο των $146 δισ. σε εκκρεμείς παραγγελίες (backlog).
Συγκεκριμένα, οι τρεις ναυπηγικοί κολοσσοί της Νότιας Κορέας ‒HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE), Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries (SHI)‒ επωφελούνται από το ισχυρό momentum της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας και την αυξανόμενη ζήτηση για πλοία υψηλής αξίας, όπως τα LNG carriers, στην κατασκευή των οποίων διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Παράλληλα, οι κλιμακούμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας λειτουργούν ευνοϊκά για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, καθώς τα αμερικανικά τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα για τις ναυπηγήσεις στην Κίνα.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με δεδομένα έως τα τέλη του α΄ τριμήνου του 2025, το backlog των HD KSOE, Hanwha Ocean και SHI ανέρχεται στα $137,26 δισ. Ειδικότερα, η HD KSOE ηγείται της αγοράς με εκκρεμείς παραγγελίες αξίας $74,29 δισ., ακολουθούμενη από την SHI με $31,6 δισ. και την Hanwha Ocean με $31,43 δισ. Όπως επισημαίνουν αναλυτές της αγοράς, και οι τρεις εταιρείες βρίσκονται σε τροχιά για να ξεπεράσουν τα προηγούμενα ρεκόρ τους όσον αφορά το backlog.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ