
Με αφορμή τις πρόσφατες διαπραγματεύσεις της MEPC 83 του ΙΜΟ, όπου τέθηκαν οι βάσεις για τον καθορισμό του νέου πλαισίου GHG Fuel Intensity (GFI), το Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD) δημοσίευσε τη μελέτη COLOSSUS. Η εν λόγω μελέτη αφορά μια ολοκληρωμένη ανάλυση κύκλου ζωής (LCA) από την εφαρμογή τεχνολογιών OCCS (Onboard Carbon Capture and Storage) στη ναυτιλία.
Η μελέτη αξιολογεί πέντε τεχνολογίες OCCS σε συνδυασμό με έξι τύπους καυσίμων και τρία σενάρια τελικής διάθεσης CO₂. Χρησιμοποιώντας το HFO ως βασικό καύσιμο (93,3 gCO₂eq/MJ, Well-to-Wake), η μελέτη υποθέτει 40% δέσμευση CO₂, λαμβάνοντας υπόψη τους τεχνικούς περιορισμούς επί του πλοίου. Στο εν λόγω μοντέλο η δέσμευση του CO₂ γίνεται με μονοαιθανολαμίνη (MEA).
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η εφαρμογή MEA-OCCS σε πλοίο HFO μειώνει τις WtW εκπομπές έως 29%, ενώ η χρήση βιοκαυσίμων (bio-LNG ή biodiesel από τηγανέλαια), σε συνδυασμό με OCCS, αυξάνει τη μείωση έως 121%. Η αξιοποίηση του δεσμευμένου CO₂ στην παραγωγή σκυροδέματος αποδεικνύεται ως η πλέον αποδοτική στρατηγική, με δυνατότητα εξοικονόμησης έως 60%, υποκαθιστώντας τσιμέντο υψηλής έντασης άνθρακα.
Η μεταφορά και η μόνιμη δέσμευση CO₂ προσθέτει μόλις περίπου 1% στις συνολικές εκπομπές, ενώ το κόστος αποφυγής εκπομπών κυμαίνεται από $269 έως $405/τόνο CO₂, σε εφαρμογές πλήρους κλίμακας σε MR tankers.
Αν και το GFI framework δεν ορίζει ακόμη πώς ενσωματώνονται οι μειώσεις από OCCS, η μελέτη προτείνει προσέγγιση ισοδυναμίας μέσω WtW τιμών (gCO₂eq/MJ). Έτσι, πλοία με OCCS μπορούν να συμμορφώνονται με τους στόχους του 2032-2035, ενώ σε συνδυασμό με βιοκαύσιμα επιτυγχάνεται συμβατότητα ακόμα και με τους στόχους του 2040.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μία νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ του Los Angeles International Airport (LAX) και της Αθήνας (ATH), εγκαινίασε η Norse Atlantic διευρύνοντας το υπερατλαντικό δίκτυό της.…
Με βραδύ ρυθμό έχει εκκινήσει το 2025 για τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας, καθώς η ζήτηση από την Κίνα και την Ινδία ‒τους…
Θετικές διαφαίνονται οι ενδείξεις για τις εξαγωγές σόγιας της Βραζιλίας προς την Κίνα, καθώς η τελευταία προέβη σε άρση ορισμένων πρότερων μέτρων. Συγκεκριμένα, το…
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα υψηλά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αμερικανικές εξαγωγές…
Με την ενσωμάτωση συστοιχιών μπαταριών υψηλής ισχύος, το νέο φεριμπότ της Scandlines αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα πλοίου μηδενικών εκπομπών. Το πλοίο, σχεδιασμένο εξαρχής για…
Επιβραδύνθηκε σημαντικά ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Απρίλιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2%, από 2,4% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε επίσης…
Στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων βρίσκεται για μία ακόμα φορά η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας, καθώς η κυβέρνηση της χώρας προανήγγειλε την…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τις αποστολές χάλυβα της Κίνας φαίνεται να εξελίσσεται το «κύμα» προστατευτισμού που πλήττει την παγκόσμια οικονομία μετά την κλιμάκωση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ