
Με αφορμή τις πρόσφατες διαπραγματεύσεις της MEPC 83 του ΙΜΟ, όπου τέθηκαν οι βάσεις για τον καθορισμό του νέου πλαισίου GHG Fuel Intensity (GFI), το Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD) δημοσίευσε τη μελέτη COLOSSUS. Η εν λόγω μελέτη αφορά μια ολοκληρωμένη ανάλυση κύκλου ζωής (LCA) από την εφαρμογή τεχνολογιών OCCS (Onboard Carbon Capture and Storage) στη ναυτιλία.
Η μελέτη αξιολογεί πέντε τεχνολογίες OCCS σε συνδυασμό με έξι τύπους καυσίμων και τρία σενάρια τελικής διάθεσης CO₂. Χρησιμοποιώντας το HFO ως βασικό καύσιμο (93,3 gCO₂eq/MJ, Well-to-Wake), η μελέτη υποθέτει 40% δέσμευση CO₂, λαμβάνοντας υπόψη τους τεχνικούς περιορισμούς επί του πλοίου. Στο εν λόγω μοντέλο η δέσμευση του CO₂ γίνεται με μονοαιθανολαμίνη (MEA).
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η εφαρμογή MEA-OCCS σε πλοίο HFO μειώνει τις WtW εκπομπές έως 29%, ενώ η χρήση βιοκαυσίμων (bio-LNG ή biodiesel από τηγανέλαια), σε συνδυασμό με OCCS, αυξάνει τη μείωση έως 121%. Η αξιοποίηση του δεσμευμένου CO₂ στην παραγωγή σκυροδέματος αποδεικνύεται ως η πλέον αποδοτική στρατηγική, με δυνατότητα εξοικονόμησης έως 60%, υποκαθιστώντας τσιμέντο υψηλής έντασης άνθρακα.
Η μεταφορά και η μόνιμη δέσμευση CO₂ προσθέτει μόλις περίπου 1% στις συνολικές εκπομπές, ενώ το κόστος αποφυγής εκπομπών κυμαίνεται από $269 έως $405/τόνο CO₂, σε εφαρμογές πλήρους κλίμακας σε MR tankers.
Αν και το GFI framework δεν ορίζει ακόμη πώς ενσωματώνονται οι μειώσεις από OCCS, η μελέτη προτείνει προσέγγιση ισοδυναμίας μέσω WtW τιμών (gCO₂eq/MJ). Έτσι, πλοία με OCCS μπορούν να συμμορφώνονται με τους στόχους του 2032-2035, ενώ σε συνδυασμό με βιοκαύσιμα επιτυγχάνεται συμβατότητα ακόμα και με τους στόχους του 2040.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ