
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που λειτουργεί αποκλειστικά με μπαταρίες. Το εν λόγω πλοίο, που προορίζεται για τον νοτιοαμερικανικό φορέα Buquebus, αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση σε μεγάλη κλίμακα είναι πλέον εφικτή και έτοιμη να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.
Το Hull 096 σχεδιάστηκε αρχικά ως πλοίο κατανάλωσης LNG, ωστόσο μετασκευάστηκε ριζικά για να λειτουργήσει με 100% ηλεκτρική ενέργεια. Το πλοίο, μήκους 130 μ., μπορεί να μεταφέρει 2.100 επιβάτες και 225 οχήματα. Θα καλύπτει τη γραμμή μεταξύ Μπουένος Άιρες και Ουρουγουάης, διασχίζοντας τον ποταμό Ρίο ντε λα Πλάτα χωρίς να εκπέμπει ούτε ένα γραμμάριο CO₂ κατά τη λειτουργία του.
Η τεχνολογική «καρδιά» του πλοίου είναι το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας (ESS), συνολικής χωρητικότητας άνω των 40 MWh. Το ESS αποτελείται από πάνω από 250 τόνους μπαταριών, ποσότητα τετραπλάσια από κάθε άλλη γνωστή ναυτική εγκατάσταση. Επιπλέον, αυτό το σύστημα τροφοδοτεί οκτώ υδροπροωθητές (waterjets), προσφέροντας απόδοση υψηλής ταχύτητας χωρίς εκπομπές. Το σύστημα σχεδίασε και προμήθευσε η Wärtsilä.
Η κατασκευή πραγματοποιήθηκε στο ναυπηγείο της Incat στην Τασμανία. Μετά την καθέλκυση, οι εργασίες επικεντρώνονται στην ολοκλήρωση του εσωτερικού εξοπλισμού και στη διαμόρφωση του μεγαλύτερου παγκοσμίως καταστρώματος σε ferry συνολικής επιφάνειας 2.300 τ.μ. Οι θαλάσσιες δοκιμές έχουν προγραμματιστεί για αργότερα μέσα στο έτος στον ποταμό Derwent.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ