
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που λειτουργεί αποκλειστικά με μπαταρίες. Το εν λόγω πλοίο, που προορίζεται για τον νοτιοαμερικανικό φορέα Buquebus, αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση σε μεγάλη κλίμακα είναι πλέον εφικτή και έτοιμη να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.
Το Hull 096 σχεδιάστηκε αρχικά ως πλοίο κατανάλωσης LNG, ωστόσο μετασκευάστηκε ριζικά για να λειτουργήσει με 100% ηλεκτρική ενέργεια. Το πλοίο, μήκους 130 μ., μπορεί να μεταφέρει 2.100 επιβάτες και 225 οχήματα. Θα καλύπτει τη γραμμή μεταξύ Μπουένος Άιρες και Ουρουγουάης, διασχίζοντας τον ποταμό Ρίο ντε λα Πλάτα χωρίς να εκπέμπει ούτε ένα γραμμάριο CO₂ κατά τη λειτουργία του.
Η τεχνολογική «καρδιά» του πλοίου είναι το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας (ESS), συνολικής χωρητικότητας άνω των 40 MWh. Το ESS αποτελείται από πάνω από 250 τόνους μπαταριών, ποσότητα τετραπλάσια από κάθε άλλη γνωστή ναυτική εγκατάσταση. Επιπλέον, αυτό το σύστημα τροφοδοτεί οκτώ υδροπροωθητές (waterjets), προσφέροντας απόδοση υψηλής ταχύτητας χωρίς εκπομπές. Το σύστημα σχεδίασε και προμήθευσε η Wärtsilä.
Η κατασκευή πραγματοποιήθηκε στο ναυπηγείο της Incat στην Τασμανία. Μετά την καθέλκυση, οι εργασίες επικεντρώνονται στην ολοκλήρωση του εσωτερικού εξοπλισμού και στη διαμόρφωση του μεγαλύτερου παγκοσμίως καταστρώματος σε ferry συνολικής επιφάνειας 2.300 τ.μ. Οι θαλάσσιες δοκιμές έχουν προγραμματιστεί για αργότερα μέσα στο έτος στον ποταμό Derwent.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Το 2025 έχει, επί του παρόντος, αποτελέσει έτος χαμηλής δραστηριότητας στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Απριλίου…
Το χαρτοφυλάκιό της συνεχίζει να διευρύνει η γαλλική GTT, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε την εξαγορά της δανικής Danelec. Συγκεκριμένα, η GTT υπέγραψε συμφωνία με το…
Άνοδο 25,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάρτιο εφέτος, καθώς υπήρξε μείωση των εξαγωγών και ανοδική πορεία των εισαγωγών. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ