
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που λειτουργεί αποκλειστικά με μπαταρίες. Το εν λόγω πλοίο, που προορίζεται για τον νοτιοαμερικανικό φορέα Buquebus, αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση σε μεγάλη κλίμακα είναι πλέον εφικτή και έτοιμη να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.
Το Hull 096 σχεδιάστηκε αρχικά ως πλοίο κατανάλωσης LNG, ωστόσο μετασκευάστηκε ριζικά για να λειτουργήσει με 100% ηλεκτρική ενέργεια. Το πλοίο, μήκους 130 μ., μπορεί να μεταφέρει 2.100 επιβάτες και 225 οχήματα. Θα καλύπτει τη γραμμή μεταξύ Μπουένος Άιρες και Ουρουγουάης, διασχίζοντας τον ποταμό Ρίο ντε λα Πλάτα χωρίς να εκπέμπει ούτε ένα γραμμάριο CO₂ κατά τη λειτουργία του.
Η τεχνολογική «καρδιά» του πλοίου είναι το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας (ESS), συνολικής χωρητικότητας άνω των 40 MWh. Το ESS αποτελείται από πάνω από 250 τόνους μπαταριών, ποσότητα τετραπλάσια από κάθε άλλη γνωστή ναυτική εγκατάσταση. Επιπλέον, αυτό το σύστημα τροφοδοτεί οκτώ υδροπροωθητές (waterjets), προσφέροντας απόδοση υψηλής ταχύτητας χωρίς εκπομπές. Το σύστημα σχεδίασε και προμήθευσε η Wärtsilä.
Η κατασκευή πραγματοποιήθηκε στο ναυπηγείο της Incat στην Τασμανία. Μετά την καθέλκυση, οι εργασίες επικεντρώνονται στην ολοκλήρωση του εσωτερικού εξοπλισμού και στη διαμόρφωση του μεγαλύτερου παγκοσμίως καταστρώματος σε ferry συνολικής επιφάνειας 2.300 τ.μ. Οι θαλάσσιες δοκιμές έχουν προγραμματιστεί για αργότερα μέσα στο έτος στον ποταμό Derwent.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ