
Οι φιλόδοξοι στόχοι ενεργειακής μετάβασης του κλάδου μεταφορών βρίσκουν «τοίχο» στη διαθεσιμότητα Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (SAF), ισχυρίζεται η βιομηχανία αερομεταφορών. Τον ισχυρισμό αυτό φιλοδοξεί να καταρρίψει με πρόσφατη έκθεσή της η FuelsEurope.
«Απορρίπτουμε τους ισχυρισμούς του κλάδου αερομεταφορών που υποδηλώνουν έλλειψη διαθεσιμότητας Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων. Τα μέλη μας βρίσκονται σε καλό δρόμο για να εκπληρώσουν τους τωρινούς στόχους τους και να υπερβούν τους στόχους για το 2030».
Σύμφωνα με τη FuelsEurope, η τρέχουσα παραγωγική ικανότητα HEFA (το πιο συνηθισμένο bio-SAF σήμερα), το οποίο χρησιμοποιείται από μέλη της στην ΕΕ, αγγίζει τους 1,5 εκατ. τόνους ετησίως. Τα επίπεδα αυτά αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,4 εκατ. τόνους το 2029.
Συγκριτικά, οι ποσότητες που χρειάζονται για την κάλυψη των απαιτήσεων της ΕΕ στο πλαίσιο του ReFuel EU το 2025 ανέρχονται σε 1 εκατ. τόνους, οι οποίοι έχουν ήδη παραχθεί. Για τις απαιτήσεις του 2030, η παραγωγή SAF ανέρχεται σε 2,7 εκατ. τόνους ανά έτος και αναμένεται να καλυφθεί πλήρως.
Η FuelsEurope εκπροσωπεί ιδιαίτερα σημαντικές εταιρείες του ευρωπαϊκού cluster ενέργειας, όπως είναι οι BP, Eni, Equinor, HELLENiQ ENERGY, Motor Oil, Repsol, Shell, TotalEnergies και Vitol.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Το 2025 έχει, επί του παρόντος, αποτελέσει έτος χαμηλής δραστηριότητας στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων. Από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Απριλίου…
Το χαρτοφυλάκιό της συνεχίζει να διευρύνει η γαλλική GTT, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε την εξαγορά της δανικής Danelec. Συγκεκριμένα, η GTT υπέγραψε συμφωνία με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ