
Σε απρόσμενο «νικητή» της εμπορικής κόντρας Πεκίνου-Ουάσιγκτον φαίνεται πως εξελίσσονται οι αποστολές σιτηρών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2025, οι αποστολές βραζιλιάνικών σιτηρών σημείωσαν ετήσια άνοδο της τάξεως του 9%, υποστηριζόμενες από την ισχυρή κινεζική ζήτηση.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί απότοκο των δασμών του Πεκίνου στα αμερικανικά φορτία, που ώθησαν την Κίνα στην αναζήτηση εναλλακτικών φορτίων, όπως τα βραζιλιάνικα σιτηρά. Ως εκ τούτου, μέχρι στιγμής φέτος, οι αποστολές αμερικανικών σιτηρών προς την Κίνα έχουν κατρακυλήσει κατά 54% σε ετήσια βάση, ενώ οι αποστολές σιτηρών της Βραζιλίας προς την Κίνα έχουν αυξηθεί κατά 9%.
Παράλληλα, η αύξηση των βραζιλιάνικων αποστολών έφερε χαμόγελα στην αγορά των Panamaxes, καθώς άσκησε ανοδική πίεση στη ζήτηση τονομιλίων του κλάδου. Λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων πλεύσης, οι αποστολές σιτηρών της Βραζιλίας αντιπροσωπεύουν το 19% της ζήτησης τονομιλίων των Panamaxes, έναντι μόλις 9% του όγκου των φορτίων που μεταφέρουν. Παρ’ όλα αυτά, η εξέλιξη αυτή δεν ήταν αρκετή για να αποφευχθεί η ετήσια πτώση κατά 35% του δείκτη BPI μέχρι στιγμής το 2025.
Σε κάθε περίπτωση, το outlook για τις αποστολές βραζιλιάνικων σιτηρών εμφανίζεται θετικό έως τα τέλη του 2025. Ωστόσο, οι παγκόσμιες αποστολές σιτηρών ενδέχεται να περιοριστούν, καθώς η Κίνα επιδιώκει να περιορίσει την εξάρτησή της από τις εισαγωγές, αυξάνοντας την εγχώρια παραγωγή της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ