
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ «KEYAKI». Πρόκειται για το πρώτο από δύο πλοία που παραγγέλθηκαν από τη Shin Nihonkai Ferry και την Ιαπωνική Υπηρεσία Κατασκευής Σιδηροδρόμων, Μεταφορών και Τεχνολογίας (JRTT), με σκοπό να καλύψουν τη γραμμή Οτάρου (Χοκάιντο)-Μαϊζούρου (Κιότο).
Το «KEYAKI» ενσωματώνει προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά στον σχεδιασμό του κύτους, επιτυγχάνοντας μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και συνεπώς των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Ο σχεδιασμός της πρύμνης βασίζεται σε αρχιτεκτονική τύπου buttock-flow stern, η οποία μειώνει την αντίσταση του νερού μέσω της προσεκτικής διαμόρφωσης των γραμμών του κύτους στο πίσω μέρος του πλοίου. Σε αυτό προστίθεται και η χαρακτηριστική προεξοχή ducktail, μια δομή που θυμίζει ουρά πάπιας, η οποία επεκτείνει τη γραμμή επαφής του κύτους με το νερό, αυξάνοντας την απόδοση της πρόωσης χωρίς να επιβαρύνει τον εκτοπισμό. Ο συνδυασμός αυτών των δύο στοιχείων οδηγεί σε μείωση της κατανάλωσης ενέργειας έως και 5% σε σύγκριση με προηγούμενα πλοία της ίδιας κατηγορίας.
Παράλληλα, το νέο φεριμπότ υιοθετεί στην πλώρη του τον σχεδιασμό KATANA BOW, εμπνευσμένο από τη λεπίδα των παραδοσιακών ιαπωνικών σπαθιών. Αυτός ο σχεδιασμός ελαχιστοποιεί την αντίσταση που προκαλούν τα κύματα στην πλώρη. Έτσι, στο πλοίο επιτρέπεται να διατηρούνται οι υψηλές ταχύτητες ακόμα και σε δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες, με χαμηλότερες απώλειες ενέργειας και αυξημένη σταθερότητα.
Η τεχνολογική υπεροχή του «KEYAKI» δεν περιορίζεται μόνο στο σχήμα του κύτους. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με συνδυασμένο σύστημα απόσβεσης εγκάρσιων ταλαντώσεων (roll damping system), το οποίο απαρτίζεται από δύο συμπληρωματικές τεχνολογίες: μια εγκάρσια δεξαμενή αντιστάθμισης (anti-rolling tank) και υδραυλικά ενεργούμενους σταθεροποιητές πτερυγίων (active fin stabilizers). Η anti-rolling tank είναι τοποθετημένη εγκάρσια στο πλάτος του πλοίου (beam-wise) και περιέχει υγρό (συνήθως θαλασσινό νερό), το οποίο μετατοπίζεται ελεύθερα εντός της δεξαμενής. Κατά τη διάρκεια εγκάρσιων ταλαντώσεων (rolling), η αδρανειακή κίνηση του υγρού δημιουργεί αντιφατική ροπή (opposing moment) σε σχέση με τη ροπή της ταλάντωσης, συμβάλλοντας έτσι στη φυσική εξασθένηση της κίνησης μέσω παθητικής απόσβεσης.
Συμπληρωματικά, οι σταθεροποιητές πτερυγίων (συνήθως ζεύγη εκτεινόμενων πτερυγίων που προεξέχουν υποβρυχίως από τις πλευρές του κύτους) ρυθμίζουν τη γωνία πρόσπτωσής τους (angle of attack) ώστε να παράγουν υδροδυναμική δύναμη ανύψωσης (lift force) σε κατεύθυνση αντίθετη από αυτή της κλίσης του σκάφους. Το σύστημα ενεργοποιείται δυναμικά μέσω αυτόματου ελέγχου, βάσει δεδομένων από γυροσκόπια και αισθητήρες κλίσης. Ο συνδυασμός των δύο τεχνολογιών εξασφαλίζει ομαλή και ασφαλή πλεύση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ