
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει προκαλέσει προβληματισμό στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα.
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο για τα bulk carriers. Το α΄ τρίμηνο του 2025 έλαβαν χώρα 3.150 port calls σε τερματικούς χύδην φορτίων των ΗΠΑ, εκ των οποίων τα 1.609 πραγματοποιήθηκαν από bulk carriers.
Από τα port calls που πραγματοποιήθηκαν, το 45% συνδέεται με πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα, το 41% με πλοία κατασκευασμένα στην Ιαπωνία, το 6% με πλοία κατασκευασμένα στη Νότια Κορέα, το 1% με πλοία κατασκευασμένα στις ΗΠΑ και υπόλοιπο 7% με πλοία που έχουν κατασκευαστεί σε κάποια άλλη χώρα.
Παρότι το αναθεωρημένο πλαίσιο λιμενικών τελών επιφέρει μικρότερα κόστη για τις διαχειρίστριες εταιρείες απ’ ό,τι προέβλεπε η αρχική πρόταση, είναι επόμενο να υπάρξει προτίμηση σε πλοία τα οποία δεν έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα. Το γεγονός αυτό θα ωθήσει τον ανταγωνισμό για πλοία κατασκευασμένα κυρίως στην Ιαπωνία αλλά και στη Νότια Κορέα, περιορίζοντας τις επιλογές των Αμερικανών παραγωγών και εξαγωγέων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καινοτόμο project ηλιακής ενέργειας εκκινεί στην Ευρώπη με την υπογραφή της TotalEnergies. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για το μεγαλύτερο τέτοιο εγχείρημα…
Τα άστρα (σχεδόν) ευθυγραμμίζονται για τα LPG carriers, καθώς η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Το βλέμμα του στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων φορτίων στρέφει ο κολοσσός COSCO. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η COSCO…
Με ασταμάτητη όρεξη συνεχίζει η Hapag-Lloyd το πλάνο επέκτασης και ανανέωσης του υπό διαχείριση στόλου της. Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Το διαδίκτυο συνιστά ένα αδιαμφισβήτητα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να μη συνιστά εξαίρεση. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του διεισδύουν ενεργά στις ζωές των ανθρώπων εν πλω, επιτρέποντας την αξιοποίησή του για την ενίσχυση της ασφάλειας και σαφώς οδηγώντας τη διασύνδεση στεριάς και πλοίου σε νέα εποχή.
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές και τα λιμάνια αποτελούν πυλώνα ανταγωνιστικότητας, βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας για την ΕΕ, όπως προέκυψε και από τα ευρήματα της έκθεσης…
Την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων γνωστοποίησε η Hafnia, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 22 Μαΐου, η…
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ