
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture and storage ‒ CCS) έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ενεργειακής μετάβασης, καθώς τα κράτη επιδιώκουν τη μείωση των εκπομπών CO₂. Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί, η γεωλογική αποθήκευση CO₂ παραμένει κρίσιμο
ζήτημα για την ευρεία υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας. Παρ’ όλα αυτά, η CCS πρόσφατα άνοιξε τον δρόμο για την επίτευξη των στόχων του Ηνωμένου Βασιλείου για καθαρή ενέργεια και μηδενικές εκπομπές CO₂ έως το 2050. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι η αποθήκευση CO₂ στο Liverpool Bay, ένα έργο που ενσωματώνει καινοτόμες υποδομές και νέες εφαρμογές σε ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
Η North Sea Transition Authority (NSTA), η ρυθμιστική αρχή που επιβλέπει τη μετάβαση της Βόρειας Θάλασσας σε καθαρές τεχνολογίες, έχει εγκρίνει την αποθήκευση CO₂ μέσω του έργου Liverpool Bay CCS, το οποίο θα εξυπηρετήσει τον βιομηχανικό κόμβο HyNet. Το έργο προβλέπει την αποθήκευση 109 εκατ. τόνων CO₂ στη Θάλασσα της Ανατολικής Ιρλανδίας, με τη χρήση μιας υποδομής που συνδυάζει νέες εγκαταστάσεις με υπάρχοντες αγωγούς και γεωλογικές δεξαμενές. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τη χρήση των ήδη διαθέσιμων πόρων με σημαντική εξοικονόμηση κόστους και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η εν λόγω καινοτομία δεν περιορίζεται μόνο στη δημιουργία νέων υποδομών. Μια νέα πλατφόρμα θα εγκατασταθεί στο πεδίο Douglas, για να παραλαμβάνει CO₂ από το Point of Ayr Gas Terminal στο Flintshire της Ουαλίας. Το CO₂ θα μεταφέρεται στη συνέχεια μέσω αγωγών σε εξαντλημένες δεξαμενές πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Liverpool Bay για μόνιμη αποθήκευση. Το έργο θα αξιοποιήσει περισσότερα από 90 μίλια υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών, οι οποίοι θα ανανεωθούν για τη μεταφορά CO₂, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση και μειώνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατασκευής νέας υποδομής. Παράλληλα, η εφαρμογή της CCS συνδέεται με τη δημιουργία 2.000 θέσεων εργασίας στον κατασκευαστικό τομέα και την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ