
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture and storage ‒ CCS) έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ενεργειακής μετάβασης, καθώς τα κράτη επιδιώκουν τη μείωση των εκπομπών CO₂. Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί, η γεωλογική αποθήκευση CO₂ παραμένει κρίσιμο
ζήτημα για την ευρεία υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας. Παρ’ όλα αυτά, η CCS πρόσφατα άνοιξε τον δρόμο για την επίτευξη των στόχων του Ηνωμένου Βασιλείου για καθαρή ενέργεια και μηδενικές εκπομπές CO₂ έως το 2050. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι η αποθήκευση CO₂ στο Liverpool Bay, ένα έργο που ενσωματώνει καινοτόμες υποδομές και νέες εφαρμογές σε ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
Η North Sea Transition Authority (NSTA), η ρυθμιστική αρχή που επιβλέπει τη μετάβαση της Βόρειας Θάλασσας σε καθαρές τεχνολογίες, έχει εγκρίνει την αποθήκευση CO₂ μέσω του έργου Liverpool Bay CCS, το οποίο θα εξυπηρετήσει τον βιομηχανικό κόμβο HyNet. Το έργο προβλέπει την αποθήκευση 109 εκατ. τόνων CO₂ στη Θάλασσα της Ανατολικής Ιρλανδίας, με τη χρήση μιας υποδομής που συνδυάζει νέες εγκαταστάσεις με υπάρχοντες αγωγούς και γεωλογικές δεξαμενές. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τη χρήση των ήδη διαθέσιμων πόρων με σημαντική εξοικονόμηση κόστους και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η εν λόγω καινοτομία δεν περιορίζεται μόνο στη δημιουργία νέων υποδομών. Μια νέα πλατφόρμα θα εγκατασταθεί στο πεδίο Douglas, για να παραλαμβάνει CO₂ από το Point of Ayr Gas Terminal στο Flintshire της Ουαλίας. Το CO₂ θα μεταφέρεται στη συνέχεια μέσω αγωγών σε εξαντλημένες δεξαμενές πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Liverpool Bay για μόνιμη αποθήκευση. Το έργο θα αξιοποιήσει περισσότερα από 90 μίλια υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών, οι οποίοι θα ανανεωθούν για τη μεταφορά CO₂, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση και μειώνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατασκευής νέας υποδομής. Παράλληλα, η εφαρμογή της CCS συνδέεται με τη δημιουργία 2.000 θέσεων εργασίας στον κατασκευαστικό τομέα και την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ