
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture and storage ‒ CCS) έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ενεργειακής μετάβασης, καθώς τα κράτη επιδιώκουν τη μείωση των εκπομπών CO₂. Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί, η γεωλογική αποθήκευση CO₂ παραμένει κρίσιμο
ζήτημα για την ευρεία υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας. Παρ’ όλα αυτά, η CCS πρόσφατα άνοιξε τον δρόμο για την επίτευξη των στόχων του Ηνωμένου Βασιλείου για καθαρή ενέργεια και μηδενικές εκπομπές CO₂ έως το 2050. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι η αποθήκευση CO₂ στο Liverpool Bay, ένα έργο που ενσωματώνει καινοτόμες υποδομές και νέες εφαρμογές σε ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
Η North Sea Transition Authority (NSTA), η ρυθμιστική αρχή που επιβλέπει τη μετάβαση της Βόρειας Θάλασσας σε καθαρές τεχνολογίες, έχει εγκρίνει την αποθήκευση CO₂ μέσω του έργου Liverpool Bay CCS, το οποίο θα εξυπηρετήσει τον βιομηχανικό κόμβο HyNet. Το έργο προβλέπει την αποθήκευση 109 εκατ. τόνων CO₂ στη Θάλασσα της Ανατολικής Ιρλανδίας, με τη χρήση μιας υποδομής που συνδυάζει νέες εγκαταστάσεις με υπάρχοντες αγωγούς και γεωλογικές δεξαμενές. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τη χρήση των ήδη διαθέσιμων πόρων με σημαντική εξοικονόμηση κόστους και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η εν λόγω καινοτομία δεν περιορίζεται μόνο στη δημιουργία νέων υποδομών. Μια νέα πλατφόρμα θα εγκατασταθεί στο πεδίο Douglas, για να παραλαμβάνει CO₂ από το Point of Ayr Gas Terminal στο Flintshire της Ουαλίας. Το CO₂ θα μεταφέρεται στη συνέχεια μέσω αγωγών σε εξαντλημένες δεξαμενές πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Liverpool Bay για μόνιμη αποθήκευση. Το έργο θα αξιοποιήσει περισσότερα από 90 μίλια υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών, οι οποίοι θα ανανεωθούν για τη μεταφορά CO₂, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση και μειώνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατασκευής νέας υποδομής. Παράλληλα, η εφαρμογή της CCS συνδέεται με τη δημιουργία 2.000 θέσεων εργασίας στον κατασκευαστικό τομέα και την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ