
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture and storage ‒ CCS) έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ενεργειακής μετάβασης, καθώς τα κράτη επιδιώκουν τη μείωση των εκπομπών CO₂. Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί, η γεωλογική αποθήκευση CO₂ παραμένει κρίσιμο
ζήτημα για την ευρεία υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας. Παρ’ όλα αυτά, η CCS πρόσφατα άνοιξε τον δρόμο για την επίτευξη των στόχων του Ηνωμένου Βασιλείου για καθαρή ενέργεια και μηδενικές εκπομπές CO₂ έως το 2050. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι η αποθήκευση CO₂ στο Liverpool Bay, ένα έργο που ενσωματώνει καινοτόμες υποδομές και νέες εφαρμογές σε ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
Η North Sea Transition Authority (NSTA), η ρυθμιστική αρχή που επιβλέπει τη μετάβαση της Βόρειας Θάλασσας σε καθαρές τεχνολογίες, έχει εγκρίνει την αποθήκευση CO₂ μέσω του έργου Liverpool Bay CCS, το οποίο θα εξυπηρετήσει τον βιομηχανικό κόμβο HyNet. Το έργο προβλέπει την αποθήκευση 109 εκατ. τόνων CO₂ στη Θάλασσα της Ανατολικής Ιρλανδίας, με τη χρήση μιας υποδομής που συνδυάζει νέες εγκαταστάσεις με υπάρχοντες αγωγούς και γεωλογικές δεξαμενές. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τη χρήση των ήδη διαθέσιμων πόρων με σημαντική εξοικονόμηση κόστους και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η εν λόγω καινοτομία δεν περιορίζεται μόνο στη δημιουργία νέων υποδομών. Μια νέα πλατφόρμα θα εγκατασταθεί στο πεδίο Douglas, για να παραλαμβάνει CO₂ από το Point of Ayr Gas Terminal στο Flintshire της Ουαλίας. Το CO₂ θα μεταφέρεται στη συνέχεια μέσω αγωγών σε εξαντλημένες δεξαμενές πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Liverpool Bay για μόνιμη αποθήκευση. Το έργο θα αξιοποιήσει περισσότερα από 90 μίλια υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών, οι οποίοι θα ανανεωθούν για τη μεταφορά CO₂, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση και μειώνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατασκευής νέας υποδομής. Παράλληλα, η εφαρμογή της CCS συνδέεται με τη δημιουργία 2.000 θέσεων εργασίας στον κατασκευαστικό τομέα και την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ