
Η ανάπτυξη της πρώτης παγκοσμίως πλωτής μονάδας που μετατρέπει την αμμωνία σε υδρογόνο έγινε πραγματικότητα. Η Höegh Evi και η Wärtsilä Gas Solutions, μαζί με άλλους κορυφαίους εταίρους, ολοκλήρωσαν με επιτυχία την ανάπτυξη ενός πλωτού μετατροπέα αμμωνίας σε υδρογόνο.
Ο πλωτός μετατροπέας είναι αρθρωτός και, συνεπώς, επιτρέπει την ενσωμάτωσή του τόσο σε υβριδικές Πλωτές Μονάδες Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης (FSRUs) όσο και σε αποκλειστικούς Πλωτούς Τερματικούς Σταθμούς Υδρογόνου. Η τεχνολογία αυτή επιτυγχάνει τη διάσπαση της αμμωνίας σε υδρογόνο μέσω της θερμικής αποσύνθεσης. Η παραγωγή του υδρογόνου φτάνει έως και 210.000 τόνους ετησίως, ενώ η χωρητικότητα αποθήκευσης της αμμωνίας κυμαίνεται από 10.000 κ.μ. έως 120.000 κ.μ.
Η διάσπαση της αμμωνίας επιτυγχάνεται με χρήση προηγμένων θερμικών αντιδραστήρων, που λειτουργούν σε ελεγχόμενες υψηλές θερμοκρασίες, με την υποστήριξη ειδικών καταλυτών, που επιταχύνουν τη χημική αντίδραση χωρίς να απαιτούν υπερβολική κατανάλωση ενέργειας. Αυτή η τεχνική προσέγγιση, σε συνδυασμό με την πλωτή εγκατάσταση, επιτρέπει τη μεταφορά της αμμωνίας σε μεγάλες αποστάσεις και την τοπική παραγωγή καθαρού υδρογόνου στα σημεία κατανάλωσης. Έτσι, εξαλείφονται τα προβλήματα αποθήκευσης και μεταφοράς υδρογόνου σε αέρια μορφή.
Το έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2023, κατασκευάστηκε στο Norwegian Catapult Center της Sustainable Energy στο Stord της Νορβηγίας και χρηματοδοτήθηκε κατά 50% μέσω του νορβηγικού προγράμματος Green Platform, με συνολική επιχορήγηση περίπου 5,9 εκατ. ευρώ. Στους βασικούς εταίρους του έργου, πέραν της Höegh Evi και της Wärtsilä, περιλαμβάνονται το Ινστιτούτο Ενεργειακής Τεχνολογίας (IFE), το Πανεπιστήμιο Νότιας-Ανατολικής Νορβηγίας, η Sustainable Energy και η BASF SE.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Eν μέσω θετικών προοπτικών για την πορεία της εθνικής οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το Μεξικό προχωρά με τη…
Την περασμένη εβδομάδα, ένα πλήρως έμφορτο δεξαμενόπλοιο με πετρέλαιο της Βενεζουέλας έφτασε στα ύδατα ανατολικά της Μαλαισίας. Το εν λόγω δεξαμενόπλοιο ονομάζεται «Varada» και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ