
Την περασμένη εβδομάδα, ένα πλήρως έμφορτο δεξαμενόπλοιο με πετρέλαιο της Βενεζουέλας έφτασε στα ύδατα ανατολικά της Μαλαισίας.
Το εν λόγω δεξαμενόπλοιο ονομάζεται «Varada» και έχει ηλικία 32 ετών. Με μια πρώτη ματιά, υπογραμμίζει το Bloomberg, φαίνεται να είναι ένα τυπικό δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον «σκοτεινό» στόλο: πλοία που μεταφέρουν εμπορεύματα στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις και συχνά μάλιστα υπόκεινται και τα ίδια σε κυρώσεις για τις δραστηριότητές τους.
Ωστόσο, το συγκεκριμένο πλοίο είναι κάπως διαφορετικό. Κυρίως επειδή κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Το αληθινό «Varada» πωλήθηκε πριν από αρκετά έτη προς διάλυση, η οποία έλαβε χώρα σε γιάρδα του Μπανγκλαντές το 2017.
Το «Varada», που λίγες μέρες πριν έφτασε στα ανοικτά της Μαλαισίας, είναι ένα πλοίο-ζόμπι. Τα πλοία αυτά σφετερίζονται όχι μόνο τα ονόματα αλλά ακόμα και τον μοναδικό αριθμό IMO του κάθε πλοίου. Πρόκειται για μία ακόμα στρατηγική που ακολουθούν όσοι δραστηριοποιούνται στη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων που υπόκεινται σε κυρώσεις, προκειμένου να καθιστούν τον εντοπισμό τους ακόμα δυσκολότερο.
Τουλάχιστον τέσσερα δεξαμενόπλοια-ζόμπι φέρονται να δραστηριοποιούνται στη μεταφορά πετρελαίου της Βενεζουέλας, μετά και τους πρόσφατους δασμούς των ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Eν μέσω θετικών προοπτικών για την πορεία της εθνικής οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το Μεξικό προχωρά με τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ