
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας σε δίχρονους κινητήρες χαμηλών στροφών εισέρχεται δυναμικά στον χώρο της ναυτιλίας, με την Japan Engine Corporation (J-ENG) να παρουσιάζει τον πρώτο ιαπωνικής σχεδίασης και κατασκευής εμπορικό κινητήρα που αξιοποιεί την καύση αμμωνίας με την ταυτόχρονη καύση του καυσίμου-οδηγού (pilot fuel). Ο νέος αυτός κινητήρας, τύπου 7UEC50LSJA-HPSCR, αποτελεί μέρος της ερευνητικής πρωτοβουλίας «Green Innovation Fund: Next-generation Ship Development», που χρηματοδοτείται από τον οργανισμό NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization).
Η αμμωνία, ως καύσιμο χωρίς άνθρακα, προσφέρει δυνατότητα λειτουργίας με μηδενικές εκπομπές CO₂. Ωστόσο, λόγω της χαμηλής ευφλεκτότητάς της, απαιτείται μικρή ποσότητα καυσίμου-οδηγού για την επίτευξη σταθερής και ασφαλούς ανάφλεξης. Το υβριδικό αυτό σύστημα καύσης καθιστά τον κινητήρα τεχνικά βιώσιμο και αποδοτικό σε συνθήκες πλήρους λειτουργίας, προσφέροντας παράλληλα σημαντική μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η J-ENG ξεκίνησε τις δοκιμές με αμμωνία τον Μάιο του 2023, σημειώνοντας σημαντική πρόοδο σε ζητήματα σταθερότητας, ασφαλούς διαχείρισης του καυσίμου και βελτιστοποίησης της απόδοσης, με αποτέλεσμα την αύξηση των ποσοστών χρήσης της αμμωνίας. Η φάση επαλήθευσης συνεχίζεται, με τον κινητήρα πλήρους κλίμακας να τίθεται σε δοκιμαστική λειτουργία εντός πραγματικών ναυτιλιακών συνθηκών. Η παράδοσή του έχει προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο του 2025. Ταυτόχρονα, η J-ENG αναπτύσσει και δεύτερο τύπο κινητήρα με διάμετρο κυλίνδρου 60 εκ., επεκτείνοντας τη σειρά για μελλοντικά έργα και ενισχύοντας την τεχνολογική υποδομή για καύση αμμωνίας σε διάφορους τύπους πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ