
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας σε δίχρονους κινητήρες χαμηλών στροφών εισέρχεται δυναμικά στον χώρο της ναυτιλίας, με την Japan Engine Corporation (J-ENG) να παρουσιάζει τον πρώτο ιαπωνικής σχεδίασης και κατασκευής εμπορικό κινητήρα που αξιοποιεί την καύση αμμωνίας με την ταυτόχρονη καύση του καυσίμου-οδηγού (pilot fuel). Ο νέος αυτός κινητήρας, τύπου 7UEC50LSJA-HPSCR, αποτελεί μέρος της ερευνητικής πρωτοβουλίας «Green Innovation Fund: Next-generation Ship Development», που χρηματοδοτείται από τον οργανισμό NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization).
Η αμμωνία, ως καύσιμο χωρίς άνθρακα, προσφέρει δυνατότητα λειτουργίας με μηδενικές εκπομπές CO₂. Ωστόσο, λόγω της χαμηλής ευφλεκτότητάς της, απαιτείται μικρή ποσότητα καυσίμου-οδηγού για την επίτευξη σταθερής και ασφαλούς ανάφλεξης. Το υβριδικό αυτό σύστημα καύσης καθιστά τον κινητήρα τεχνικά βιώσιμο και αποδοτικό σε συνθήκες πλήρους λειτουργίας, προσφέροντας παράλληλα σημαντική μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η J-ENG ξεκίνησε τις δοκιμές με αμμωνία τον Μάιο του 2023, σημειώνοντας σημαντική πρόοδο σε ζητήματα σταθερότητας, ασφαλούς διαχείρισης του καυσίμου και βελτιστοποίησης της απόδοσης, με αποτέλεσμα την αύξηση των ποσοστών χρήσης της αμμωνίας. Η φάση επαλήθευσης συνεχίζεται, με τον κινητήρα πλήρους κλίμακας να τίθεται σε δοκιμαστική λειτουργία εντός πραγματικών ναυτιλιακών συνθηκών. Η παράδοσή του έχει προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο του 2025. Ταυτόχρονα, η J-ENG αναπτύσσει και δεύτερο τύπο κινητήρα με διάμετρο κυλίνδρου 60 εκ., επεκτείνοντας τη σειρά για μελλοντικά έργα και ενισχύοντας την τεχνολογική υποδομή για καύση αμμωνίας σε διάφορους τύπους πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ιράν, έπειτα από ισχυρή…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ