
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας σε δίχρονους κινητήρες χαμηλών στροφών εισέρχεται δυναμικά στον χώρο της ναυτιλίας, με την Japan Engine Corporation (J-ENG) να παρουσιάζει τον πρώτο ιαπωνικής σχεδίασης και κατασκευής εμπορικό κινητήρα που αξιοποιεί την καύση αμμωνίας με την ταυτόχρονη καύση του καυσίμου-οδηγού (pilot fuel). Ο νέος αυτός κινητήρας, τύπου 7UEC50LSJA-HPSCR, αποτελεί μέρος της ερευνητικής πρωτοβουλίας «Green Innovation Fund: Next-generation Ship Development», που χρηματοδοτείται από τον οργανισμό NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization).
Η αμμωνία, ως καύσιμο χωρίς άνθρακα, προσφέρει δυνατότητα λειτουργίας με μηδενικές εκπομπές CO₂. Ωστόσο, λόγω της χαμηλής ευφλεκτότητάς της, απαιτείται μικρή ποσότητα καυσίμου-οδηγού για την επίτευξη σταθερής και ασφαλούς ανάφλεξης. Το υβριδικό αυτό σύστημα καύσης καθιστά τον κινητήρα τεχνικά βιώσιμο και αποδοτικό σε συνθήκες πλήρους λειτουργίας, προσφέροντας παράλληλα σημαντική μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η J-ENG ξεκίνησε τις δοκιμές με αμμωνία τον Μάιο του 2023, σημειώνοντας σημαντική πρόοδο σε ζητήματα σταθερότητας, ασφαλούς διαχείρισης του καυσίμου και βελτιστοποίησης της απόδοσης, με αποτέλεσμα την αύξηση των ποσοστών χρήσης της αμμωνίας. Η φάση επαλήθευσης συνεχίζεται, με τον κινητήρα πλήρους κλίμακας να τίθεται σε δοκιμαστική λειτουργία εντός πραγματικών ναυτιλιακών συνθηκών. Η παράδοσή του έχει προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο του 2025. Ταυτόχρονα, η J-ENG αναπτύσσει και δεύτερο τύπο κινητήρα με διάμετρο κυλίνδρου 60 εκ., επεκτείνοντας τη σειρά για μελλοντικά έργα και ενισχύοντας την τεχνολογική υποδομή για καύση αμμωνίας σε διάφορους τύπους πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Σε νέα αύξηση των τελών διέλευσης των πλοίων από τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια προχωρά η Άγκυρα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών…
Η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσε ότι διέσωσε 24 άτομα από το πετρελαιοφόρο «ADALYNN» μετά από σύγκρουση μεταξύ δύο πλοίων στον Κόλπο του…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ