
Το αναθεωρημένο πλαίσιο για την επιβολή τελών σε ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία κατέστη γνωστό την περασμένη εβδομάδα. Καθώς η αντίστροφη μέτρηση για τον Οκτώβριο ξεκινά, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Arrow Shipbrokers εστιάζει στα δεξαμενόπλοια, και δη στα υπέρογκα τέλη που αναμένεται να αντιμετωπίσουν.
Ειδικότερα, τα τέλη εισόδου στα αμερικανικά λιμάνια των supertankers που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα θα ξεκινούν από $1,9 εκατ., εφόσον δεν συνδέονται με κάποιο κινεζικό φυσικό ή νομικό πρόσωπο, και θα φτάνουν τα $5,2 εκατ. εάν τελούν υπό τη διαχείριση ή βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία Κινέζου πλοιοκτήτη ή κινεζικής εταιρείας.
Η διαφορά αυτή οφείλεται στη βάση των τελών: 18 δολάρια ανά NRT εφόσον η διαχείριση/ιδιοκτησία του πλοίου συνδέεται με μη κινεζικό νομικό ή φυσικό πρόσωπο, όμως 50 δολάρια ανά NRT όταν δεν ισχύει αυτό. Συνεπώς, ο πολλαπλασιαστής ανέρχεται σε περίπου 2,78.
Ένα VLCC διαθέτει χωρητικότητα περίπου 111.400 ΝRT. Αναλόγως της ιδιοκτησίας/διαχείρισης ενός τέτοιου δεξαμενόπλοιου, τα τέλη δύνανται να ξεκινούν από περίπου $2 εκατ. και να φτάνουν έως και περίπου τα $5,7 εκατ.
Ένα Suezmax διαθέτει χωρητικότητα περίπου 51.100 NRT. Αναλόγως της ιδιοκτησίας/διαχείρισης, τα τέλη θα ανέρχονται περί τα $920.000 και τα $2,55 εκατ.
Ένα Aframax διαθέτει χωρητικότητα περίπου 35.900 NRT. Το κόστοςδύναται να διαμορφωθεί μεταξύ των $646.000 και των $1,8 εκατ. περίπου.
Ένα Panamax/LR1 διαθέτει χωρητικότητα περίπου 22.000 NRT και κατά συνέπεια το κόστος εκτιμάται μεταξύ των $400.000 και του $1,1 εκατ.
Ένα MR tanker μικρού μεγέθους (40.000 dwt) διαθέτει NRT περίπου 10.000 τόνων. Τα τέλη θα εκκινούν περίπου στα $180.000 και θα φτάνουν τα $500.000.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ