
Το αναθεωρημένο πλαίσιο για την επιβολή τελών σε ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία κατέστη γνωστό την περασμένη εβδομάδα. Καθώς η αντίστροφη μέτρηση για τον Οκτώβριο ξεκινά, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Arrow Shipbrokers εστιάζει στα δεξαμενόπλοια, και δη στα υπέρογκα τέλη που αναμένεται να αντιμετωπίσουν.
Ειδικότερα, τα τέλη εισόδου στα αμερικανικά λιμάνια των supertankers που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα θα ξεκινούν από $1,9 εκατ., εφόσον δεν συνδέονται με κάποιο κινεζικό φυσικό ή νομικό πρόσωπο, και θα φτάνουν τα $5,2 εκατ. εάν τελούν υπό τη διαχείριση ή βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία Κινέζου πλοιοκτήτη ή κινεζικής εταιρείας.
Η διαφορά αυτή οφείλεται στη βάση των τελών: 18 δολάρια ανά NRT εφόσον η διαχείριση/ιδιοκτησία του πλοίου συνδέεται με μη κινεζικό νομικό ή φυσικό πρόσωπο, όμως 50 δολάρια ανά NRT όταν δεν ισχύει αυτό. Συνεπώς, ο πολλαπλασιαστής ανέρχεται σε περίπου 2,78.
Ένα VLCC διαθέτει χωρητικότητα περίπου 111.400 ΝRT. Αναλόγως της ιδιοκτησίας/διαχείρισης ενός τέτοιου δεξαμενόπλοιου, τα τέλη δύνανται να ξεκινούν από περίπου $2 εκατ. και να φτάνουν έως και περίπου τα $5,7 εκατ.
Ένα Suezmax διαθέτει χωρητικότητα περίπου 51.100 NRT. Αναλόγως της ιδιοκτησίας/διαχείρισης, τα τέλη θα ανέρχονται περί τα $920.000 και τα $2,55 εκατ.
Ένα Aframax διαθέτει χωρητικότητα περίπου 35.900 NRT. Το κόστοςδύναται να διαμορφωθεί μεταξύ των $646.000 και των $1,8 εκατ. περίπου.
Ένα Panamax/LR1 διαθέτει χωρητικότητα περίπου 22.000 NRT και κατά συνέπεια το κόστος εκτιμάται μεταξύ των $400.000 και του $1,1 εκατ.
Ένα MR tanker μικρού μεγέθους (40.000 dwt) διαθέτει NRT περίπου 10.000 τόνων. Τα τέλη θα εκκινούν περίπου στα $180.000 και θα φτάνουν τα $500.000.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ