
Το αναθεωρημένο πλαίσιο για την επιβολή τελών σε ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία κατέστη γνωστό την περασμένη εβδομάδα. Καθώς η αντίστροφη μέτρηση για τον Οκτώβριο ξεκινά, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Arrow Shipbrokers εστιάζει στα δεξαμενόπλοια, και δη στα υπέρογκα τέλη που αναμένεται να αντιμετωπίσουν.
Ειδικότερα, τα τέλη εισόδου στα αμερικανικά λιμάνια των supertankers που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα θα ξεκινούν από $1,9 εκατ., εφόσον δεν συνδέονται με κάποιο κινεζικό φυσικό ή νομικό πρόσωπο, και θα φτάνουν τα $5,2 εκατ. εάν τελούν υπό τη διαχείριση ή βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία Κινέζου πλοιοκτήτη ή κινεζικής εταιρείας.
Η διαφορά αυτή οφείλεται στη βάση των τελών: 18 δολάρια ανά NRT εφόσον η διαχείριση/ιδιοκτησία του πλοίου συνδέεται με μη κινεζικό νομικό ή φυσικό πρόσωπο, όμως 50 δολάρια ανά NRT όταν δεν ισχύει αυτό. Συνεπώς, ο πολλαπλασιαστής ανέρχεται σε περίπου 2,78.
Ένα VLCC διαθέτει χωρητικότητα περίπου 111.400 ΝRT. Αναλόγως της ιδιοκτησίας/διαχείρισης ενός τέτοιου δεξαμενόπλοιου, τα τέλη δύνανται να ξεκινούν από περίπου $2 εκατ. και να φτάνουν έως και περίπου τα $5,7 εκατ.
Ένα Suezmax διαθέτει χωρητικότητα περίπου 51.100 NRT. Αναλόγως της ιδιοκτησίας/διαχείρισης, τα τέλη θα ανέρχονται περί τα $920.000 και τα $2,55 εκατ.
Ένα Aframax διαθέτει χωρητικότητα περίπου 35.900 NRT. Το κόστοςδύναται να διαμορφωθεί μεταξύ των $646.000 και των $1,8 εκατ. περίπου.
Ένα Panamax/LR1 διαθέτει χωρητικότητα περίπου 22.000 NRT και κατά συνέπεια το κόστος εκτιμάται μεταξύ των $400.000 και του $1,1 εκατ.
Ένα MR tanker μικρού μεγέθους (40.000 dwt) διαθέτει NRT περίπου 10.000 τόνων. Τα τέλη θα εκκινούν περίπου στα $180.000 και θα φτάνουν τα $500.000.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ