
Το αναθεωρημένο πλαίσιο για την επιβολή τελών σε ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία κατέστη γνωστό την περασμένη εβδομάδα. Καθώς η αντίστροφη μέτρηση για τον Οκτώβριο ξεκινά, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Arrow Shipbrokers εστιάζει στα δεξαμενόπλοια, και δη στα υπέρογκα τέλη που αναμένεται να αντιμετωπίσουν.
Ειδικότερα, τα τέλη εισόδου στα αμερικανικά λιμάνια των supertankers που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα θα ξεκινούν από $1,9 εκατ., εφόσον δεν συνδέονται με κάποιο κινεζικό φυσικό ή νομικό πρόσωπο, και θα φτάνουν τα $5,2 εκατ. εάν τελούν υπό τη διαχείριση ή βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία Κινέζου πλοιοκτήτη ή κινεζικής εταιρείας.
Η διαφορά αυτή οφείλεται στη βάση των τελών: 18 δολάρια ανά NRT εφόσον η διαχείριση/ιδιοκτησία του πλοίου συνδέεται με μη κινεζικό νομικό ή φυσικό πρόσωπο, όμως 50 δολάρια ανά NRT όταν δεν ισχύει αυτό. Συνεπώς, ο πολλαπλασιαστής ανέρχεται σε περίπου 2,78.
Ένα VLCC διαθέτει χωρητικότητα περίπου 111.400 ΝRT. Αναλόγως της ιδιοκτησίας/διαχείρισης ενός τέτοιου δεξαμενόπλοιου, τα τέλη δύνανται να ξεκινούν από περίπου $2 εκατ. και να φτάνουν έως και περίπου τα $5,7 εκατ.
Ένα Suezmax διαθέτει χωρητικότητα περίπου 51.100 NRT. Αναλόγως της ιδιοκτησίας/διαχείρισης, τα τέλη θα ανέρχονται περί τα $920.000 και τα $2,55 εκατ.
Ένα Aframax διαθέτει χωρητικότητα περίπου 35.900 NRT. Το κόστοςδύναται να διαμορφωθεί μεταξύ των $646.000 και των $1,8 εκατ. περίπου.
Ένα Panamax/LR1 διαθέτει χωρητικότητα περίπου 22.000 NRT και κατά συνέπεια το κόστος εκτιμάται μεταξύ των $400.000 και του $1,1 εκατ.
Ένα MR tanker μικρού μεγέθους (40.000 dwt) διαθέτει NRT περίπου 10.000 τόνων. Τα τέλη θα εκκινούν περίπου στα $180.000 και θα φτάνουν τα $500.000.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ