
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη διεθνή επενδυτική κοινότητα με στόχο την αναζωογόνηση της κινεζικής οικονομίας.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση της Κίνας δημοσίευσε πρόσφατα τη νέα έκδοση της λεγόμενης «negative list», που προσδιορίζει τους κλάδους της κινεζικής οικονομίας στους οποίους η δραστηριότητα ξένων επενδυτών είτε περιορίζεται είτε απαγορεύεται. Βάσει της πρόσφατης έκδοσης της εν λόγω λίστας, ο αριθμός των κλάδων που εμπίπτουν στη «negative list» ελαττώθηκε από 117 σε 106.
Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Κίνας (NDRC), μεταξύ των κλάδων που έχουν εν μέρει απελευθερωθεί, συγκαταλέγονται οι τηλεπικοινωνίες, οι υπηρεσίες διαδικτυακών πληροφοριών και οι εισαγωγές δασικών σπόρων. Παράλληλα, ενθαρρύνεται η παροχή ευρύτερης πρόσβασης σε τομείς όπως οι μεταφορές και τα logistics.
Η συγκεκριμένη απόφαση ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τη στρατηγική χαλάρωσης των εμποδίων εισόδου στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων ξένων επενδύσεων. Επίσης, αποτελεί ένα από τα μέτρα του Πεκίνου για την ανάκαμψη των άμεσων ξένων επενδύσεων (FDI) στην κινεζική οικονομία, οι οποίες το 2024 συρρικνώθηκαν κατά 27,1% σε ετήσια βάση. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καινοτόμο project ηλιακής ενέργειας εκκινεί στην Ευρώπη με την υπογραφή της TotalEnergies. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για το μεγαλύτερο τέτοιο εγχείρημα…
Τα άστρα (σχεδόν) ευθυγραμμίζονται για τα LPG carriers, καθώς η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Το βλέμμα του στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων φορτίων στρέφει ο κολοσσός COSCO. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η COSCO…
Με ασταμάτητη όρεξη συνεχίζει η Hapag-Lloyd το πλάνο επέκτασης και ανανέωσης του υπό διαχείριση στόλου της. Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Το διαδίκτυο συνιστά ένα αδιαμφισβήτητα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να μη συνιστά εξαίρεση. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του διεισδύουν ενεργά στις ζωές των ανθρώπων εν πλω, επιτρέποντας την αξιοποίησή του για την ενίσχυση της ασφάλειας και σαφώς οδηγώντας τη διασύνδεση στεριάς και πλοίου σε νέα εποχή.
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές και τα λιμάνια αποτελούν πυλώνα ανταγωνιστικότητας, βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας για την ΕΕ, όπως προέκυψε και από τα ευρήματα της έκθεσης…
Την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων γνωστοποίησε η Hafnia, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 22 Μαΐου, η…
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ