
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS. Πρόκειται για τη δεξαμενή τύπου Β Bastion B από ειδικό κράμα αλουμινίου, η οποία αναπτύχθηκε από την κινεζική εταιρεία Shanghai Bluesoul Environmental Technology Co. Ltd (Bluesoul) και ενσωματώθηκε στο σχέδιο του πλοίου ανεφοδιασμού «Safe Bunker» της Tritec Marine.
Η συγκεκριμένη δεξαμενή, κατασκευασμένη από αλουμίνιο 5083-O, είναι κατά 30% ελαφρύτερη από τις παραδοσιακές δεξαμενές από ανοξείδωτο χάλυβα ή νικέλιο, επιτυγχάνοντας αύξηση της μεταφορικής ικανότητας LNG χωρίς αύξηση του βυθίσματος. Ενώ η πρισματική της μορφή, σε συνδυασμό με διαφράγματα κατά του κυματισμού (anti-sloshing bulkheads), εξασφαλίζει αυξημένη ασφάλεια και σταθερότητα του φορτίου. Επιπλέον, η δεξαμενή δεν απαιτεί πρόσθετη αντιδιαβρωτική επικάλυψη, καθώς προστατεύεται από φυσική οξειδωτική μεμβράνη, μειώνοντας σημαντικά το κόστος και τη δυσκολία συντήρησης. Είναι κατάλληλη για τη μεταφορά όχι μόνο LNG, αλλά αμμωνίας και υγρού υδρογόνου.
Η τεχνολογία αυτή υιοθετήθηκε από την Tritec Marine στο σχέδιο πλοίου ανεφοδιασμού «Safe Bunker», μεταφορικής ικανότητας 20.000 κ.μ. Το εν λόγω πλοίο ξεχωρίζει επίσης για την εκτός κέντρου τοποθέτηση της υπερκατασκευής, με αποτέλεσμα την αύξηση της ασφάλειας και του ανεφοδιασμού, περιορίζοντας την πιθανότητα επαφής με άλλα σκάφη. Παράλληλα διαθέτει εικονικά συστήματα πρόσδεσης και δυναμικό σύστημα διατήρησης θέσης (DP), καταργώντας την ανάγκη για σταθερές γραμμές πρόσδεσης.
Μετά την επιτυχή απόκτηση του AiP, η Tritec Marine και η Bluesoul έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με ενδιαφερόμενους φορείς για την παραχώρηση τεχνολογικών αδειών κατασκευής πλοίων που βασίζονται στο «Safe Bunker». Ο Γιώργος Μερμίρης, Διευθυντής της Tritec Marine, υπογράμμισε πως το «Safe Bunker» προσφέρει μια ασφαλέστερη και πιο αποδοτική λύση ανεφοδιασμού LNG, συνδυάζοντας εμπορική λειτουργικότητα και τεχνολογική καινοτομία. Τόνισε ότι η αυξανόμενη ζήτηση για LNG απαιτεί πιο αποτελεσματικές λύσεις, ειδικά σε μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα, και ότι ο συνδυασμός του σχεδιασμού του πλοίου με την τεχνολογία της Bluesoul αποτελεί ιδανική απάντηση στις ανάγκες της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις 16 Ιουλίου, παρουσίασε την πρόταση της για τον κεντρικό προϋπολογισμό της ΕΕ για την περίοδο μεταξύ 2028-2034 με επίκεντρο τις…
Η Google συμφώνησε να εξασφαλίσει με υδροηλεκτρική ενέργεια τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης εταιρικής συμφωνίας στον τομέα της υδροηλεκτρικής ενέργειας. Την εν λόγω…
Το φράγμα των 5,5 GW έσπασε η αιολική ισχύς κατά το α΄εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Επιστημονική Ένωση…
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση του επενδυτικού πλάνου για τη βελτιστοποίηση καθώς και την επέκταση των θαλάσσιων οδών των ΗΠΑ κατά…
Οι εξαγωγές λιπασμάτων από ρωσικές εταιρείες αυξήθηκαν κατά 8% το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ρωσικής Ένωσης Παραγωγών Λιπασμάτων. Ως εκ…
Στον απόηχο της απόφασης του OPEC+ να αυξήσει περαιτέρω την παραγωγή του από τον προσεχή Αύγουστο, ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού παρουσίασε τις εκτιμήσεις…
«Χαμόγελα» αναμένεται να φέρει στις τάξεις των κορυφαίων ναυπηγείων της Νότιας Κορέας ο οικονομικός απολογισμός των πρώτων έξι μηνών του 2025. Σύμφωνα με τον…
Θετική παραμένει, σύμφωνα με τη νέα μεγάλη έρευνα της ΕΥ Ελλάδος, η προδιάθεση των διεθνών επενδυτών απέναντι στην Ελλάδα, σε μία χρονιά κατά την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ