
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS. Πρόκειται για τη δεξαμενή τύπου Β Bastion B από ειδικό κράμα αλουμινίου, η οποία αναπτύχθηκε από την κινεζική εταιρεία Shanghai Bluesoul Environmental Technology Co. Ltd (Bluesoul) και ενσωματώθηκε στο σχέδιο του πλοίου ανεφοδιασμού «Safe Bunker» της Tritec Marine.
Η συγκεκριμένη δεξαμενή, κατασκευασμένη από αλουμίνιο 5083-O, είναι κατά 30% ελαφρύτερη από τις παραδοσιακές δεξαμενές από ανοξείδωτο χάλυβα ή νικέλιο, επιτυγχάνοντας αύξηση της μεταφορικής ικανότητας LNG χωρίς αύξηση του βυθίσματος. Ενώ η πρισματική της μορφή, σε συνδυασμό με διαφράγματα κατά του κυματισμού (anti-sloshing bulkheads), εξασφαλίζει αυξημένη ασφάλεια και σταθερότητα του φορτίου. Επιπλέον, η δεξαμενή δεν απαιτεί πρόσθετη αντιδιαβρωτική επικάλυψη, καθώς προστατεύεται από φυσική οξειδωτική μεμβράνη, μειώνοντας σημαντικά το κόστος και τη δυσκολία συντήρησης. Είναι κατάλληλη για τη μεταφορά όχι μόνο LNG, αλλά αμμωνίας και υγρού υδρογόνου.
Η τεχνολογία αυτή υιοθετήθηκε από την Tritec Marine στο σχέδιο πλοίου ανεφοδιασμού «Safe Bunker», μεταφορικής ικανότητας 20.000 κ.μ. Το εν λόγω πλοίο ξεχωρίζει επίσης για την εκτός κέντρου τοποθέτηση της υπερκατασκευής, με αποτέλεσμα την αύξηση της ασφάλειας και του ανεφοδιασμού, περιορίζοντας την πιθανότητα επαφής με άλλα σκάφη. Παράλληλα διαθέτει εικονικά συστήματα πρόσδεσης και δυναμικό σύστημα διατήρησης θέσης (DP), καταργώντας την ανάγκη για σταθερές γραμμές πρόσδεσης.
Μετά την επιτυχή απόκτηση του AiP, η Tritec Marine και η Bluesoul έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με ενδιαφερόμενους φορείς για την παραχώρηση τεχνολογικών αδειών κατασκευής πλοίων που βασίζονται στο «Safe Bunker». Ο Γιώργος Μερμίρης, Διευθυντής της Tritec Marine, υπογράμμισε πως το «Safe Bunker» προσφέρει μια ασφαλέστερη και πιο αποδοτική λύση ανεφοδιασμού LNG, συνδυάζοντας εμπορική λειτουργικότητα και τεχνολογική καινοτομία. Τόνισε ότι η αυξανόμενη ζήτηση για LNG απαιτεί πιο αποτελεσματικές λύσεις, ειδικά σε μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα, και ότι ο συνδυασμός του σχεδιασμού του πλοίου με την τεχνολογία της Bluesoul αποτελεί ιδανική απάντηση στις ανάγκες της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ