
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS. Πρόκειται για τη δεξαμενή τύπου Β Bastion B από ειδικό κράμα αλουμινίου, η οποία αναπτύχθηκε από την κινεζική εταιρεία Shanghai Bluesoul Environmental Technology Co. Ltd (Bluesoul) και ενσωματώθηκε στο σχέδιο του πλοίου ανεφοδιασμού «Safe Bunker» της Tritec Marine.
Η συγκεκριμένη δεξαμενή, κατασκευασμένη από αλουμίνιο 5083-O, είναι κατά 30% ελαφρύτερη από τις παραδοσιακές δεξαμενές από ανοξείδωτο χάλυβα ή νικέλιο, επιτυγχάνοντας αύξηση της μεταφορικής ικανότητας LNG χωρίς αύξηση του βυθίσματος. Ενώ η πρισματική της μορφή, σε συνδυασμό με διαφράγματα κατά του κυματισμού (anti-sloshing bulkheads), εξασφαλίζει αυξημένη ασφάλεια και σταθερότητα του φορτίου. Επιπλέον, η δεξαμενή δεν απαιτεί πρόσθετη αντιδιαβρωτική επικάλυψη, καθώς προστατεύεται από φυσική οξειδωτική μεμβράνη, μειώνοντας σημαντικά το κόστος και τη δυσκολία συντήρησης. Είναι κατάλληλη για τη μεταφορά όχι μόνο LNG, αλλά αμμωνίας και υγρού υδρογόνου.
Η τεχνολογία αυτή υιοθετήθηκε από την Tritec Marine στο σχέδιο πλοίου ανεφοδιασμού «Safe Bunker», μεταφορικής ικανότητας 20.000 κ.μ. Το εν λόγω πλοίο ξεχωρίζει επίσης για την εκτός κέντρου τοποθέτηση της υπερκατασκευής, με αποτέλεσμα την αύξηση της ασφάλειας και του ανεφοδιασμού, περιορίζοντας την πιθανότητα επαφής με άλλα σκάφη. Παράλληλα διαθέτει εικονικά συστήματα πρόσδεσης και δυναμικό σύστημα διατήρησης θέσης (DP), καταργώντας την ανάγκη για σταθερές γραμμές πρόσδεσης.
Μετά την επιτυχή απόκτηση του AiP, η Tritec Marine και η Bluesoul έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με ενδιαφερόμενους φορείς για την παραχώρηση τεχνολογικών αδειών κατασκευής πλοίων που βασίζονται στο «Safe Bunker». Ο Γιώργος Μερμίρης, Διευθυντής της Tritec Marine, υπογράμμισε πως το «Safe Bunker» προσφέρει μια ασφαλέστερη και πιο αποδοτική λύση ανεφοδιασμού LNG, συνδυάζοντας εμπορική λειτουργικότητα και τεχνολογική καινοτομία. Τόνισε ότι η αυξανόμενη ζήτηση για LNG απαιτεί πιο αποτελεσματικές λύσεις, ειδικά σε μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα, και ότι ο συνδυασμός του σχεδιασμού του πλοίου με την τεχνολογία της Bluesoul αποτελεί ιδανική απάντηση στις ανάγκες της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας αναδεικνύεται σε ζήτημα υψίστης σημασίας για τη διεθνή κοινότητα και οι πιέσεις για προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης εντείνονται,…
Διπλασιασμό της παγκόσμιας παραγωγής βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) «βλέπει» η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) το 2025. Συγκεκριμένα, η IATA εκτιμά ότι η παγκόσμια παραγωγή…
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων διέρχεται επί του παρόντος από μια περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας, που διαμορφώνεται κυρίως από τις κυρώσεις της Δύσης σε βάρος των…
Σφοδρή ήταν η απάντηση της κυβέρνησης του Παναμά στις κατηγορίες της οργάνωσης United Against Nuclear Iran (UANI) αναφορικά με τον ρόλο της χώρας της…
Με το πόδι στο… φρένο είναι οι παραγγελίες πλοίων τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, με το επενδυτικό ενδιαφέρον να είναι μειωμένο φέτος σε…
Στο πλαίσιο της σύμβασης που έχει συνάψει με την BC Ferries, η Damen Shipyards Group επέλεξε την Corvus Energy για την προμήθεια συστημάτων αποθήκευσης…
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας τέλεσε τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος της Μαριάννας Β. Βαρδινογιάννη, Ιδρύτριας του Σωματείου «Ελπίδα – Σύλλογος Φίλων Παιδιών με…
Ένα σημαντικό ορόσημο επιτεύχθηκε για τη ναυτιλία και την ενεργειακή μετάβαση αυτής. Ειδικότερα, όπως αναφέρει ανακοίνωση της A.P. Moller-Maersk, με την παράδοση του «Axel…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ