
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS. Πρόκειται για τη δεξαμενή τύπου Β Bastion B από ειδικό κράμα αλουμινίου, η οποία αναπτύχθηκε από την κινεζική εταιρεία Shanghai Bluesoul Environmental Technology Co. Ltd (Bluesoul) και ενσωματώθηκε στο σχέδιο του πλοίου ανεφοδιασμού «Safe Bunker» της Tritec Marine.
Η συγκεκριμένη δεξαμενή, κατασκευασμένη από αλουμίνιο 5083-O, είναι κατά 30% ελαφρύτερη από τις παραδοσιακές δεξαμενές από ανοξείδωτο χάλυβα ή νικέλιο, επιτυγχάνοντας αύξηση της μεταφορικής ικανότητας LNG χωρίς αύξηση του βυθίσματος. Ενώ η πρισματική της μορφή, σε συνδυασμό με διαφράγματα κατά του κυματισμού (anti-sloshing bulkheads), εξασφαλίζει αυξημένη ασφάλεια και σταθερότητα του φορτίου. Επιπλέον, η δεξαμενή δεν απαιτεί πρόσθετη αντιδιαβρωτική επικάλυψη, καθώς προστατεύεται από φυσική οξειδωτική μεμβράνη, μειώνοντας σημαντικά το κόστος και τη δυσκολία συντήρησης. Είναι κατάλληλη για τη μεταφορά όχι μόνο LNG, αλλά αμμωνίας και υγρού υδρογόνου.
Η τεχνολογία αυτή υιοθετήθηκε από την Tritec Marine στο σχέδιο πλοίου ανεφοδιασμού «Safe Bunker», μεταφορικής ικανότητας 20.000 κ.μ. Το εν λόγω πλοίο ξεχωρίζει επίσης για την εκτός κέντρου τοποθέτηση της υπερκατασκευής, με αποτέλεσμα την αύξηση της ασφάλειας και του ανεφοδιασμού, περιορίζοντας την πιθανότητα επαφής με άλλα σκάφη. Παράλληλα διαθέτει εικονικά συστήματα πρόσδεσης και δυναμικό σύστημα διατήρησης θέσης (DP), καταργώντας την ανάγκη για σταθερές γραμμές πρόσδεσης.
Μετά την επιτυχή απόκτηση του AiP, η Tritec Marine και η Bluesoul έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με ενδιαφερόμενους φορείς για την παραχώρηση τεχνολογικών αδειών κατασκευής πλοίων που βασίζονται στο «Safe Bunker». Ο Γιώργος Μερμίρης, Διευθυντής της Tritec Marine, υπογράμμισε πως το «Safe Bunker» προσφέρει μια ασφαλέστερη και πιο αποδοτική λύση ανεφοδιασμού LNG, συνδυάζοντας εμπορική λειτουργικότητα και τεχνολογική καινοτομία. Τόνισε ότι η αυξανόμενη ζήτηση για LNG απαιτεί πιο αποτελεσματικές λύσεις, ειδικά σε μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα, και ότι ο συνδυασμός του σχεδιασμού του πλοίου με την τεχνολογία της Bluesoul αποτελεί ιδανική απάντηση στις ανάγκες της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ