
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS. Πρόκειται για τη δεξαμενή τύπου Β Bastion B από ειδικό κράμα αλουμινίου, η οποία αναπτύχθηκε από την κινεζική εταιρεία Shanghai Bluesoul Environmental Technology Co. Ltd (Bluesoul) και ενσωματώθηκε στο σχέδιο του πλοίου ανεφοδιασμού «Safe Bunker» της Tritec Marine.
Η συγκεκριμένη δεξαμενή, κατασκευασμένη από αλουμίνιο 5083-O, είναι κατά 30% ελαφρύτερη από τις παραδοσιακές δεξαμενές από ανοξείδωτο χάλυβα ή νικέλιο, επιτυγχάνοντας αύξηση της μεταφορικής ικανότητας LNG χωρίς αύξηση του βυθίσματος. Ενώ η πρισματική της μορφή, σε συνδυασμό με διαφράγματα κατά του κυματισμού (anti-sloshing bulkheads), εξασφαλίζει αυξημένη ασφάλεια και σταθερότητα του φορτίου. Επιπλέον, η δεξαμενή δεν απαιτεί πρόσθετη αντιδιαβρωτική επικάλυψη, καθώς προστατεύεται από φυσική οξειδωτική μεμβράνη, μειώνοντας σημαντικά το κόστος και τη δυσκολία συντήρησης. Είναι κατάλληλη για τη μεταφορά όχι μόνο LNG, αλλά αμμωνίας και υγρού υδρογόνου.
Η τεχνολογία αυτή υιοθετήθηκε από την Tritec Marine στο σχέδιο πλοίου ανεφοδιασμού «Safe Bunker», μεταφορικής ικανότητας 20.000 κ.μ. Το εν λόγω πλοίο ξεχωρίζει επίσης για την εκτός κέντρου τοποθέτηση της υπερκατασκευής, με αποτέλεσμα την αύξηση της ασφάλειας και του ανεφοδιασμού, περιορίζοντας την πιθανότητα επαφής με άλλα σκάφη. Παράλληλα διαθέτει εικονικά συστήματα πρόσδεσης και δυναμικό σύστημα διατήρησης θέσης (DP), καταργώντας την ανάγκη για σταθερές γραμμές πρόσδεσης.
Μετά την επιτυχή απόκτηση του AiP, η Tritec Marine και η Bluesoul έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με ενδιαφερόμενους φορείς για την παραχώρηση τεχνολογικών αδειών κατασκευής πλοίων που βασίζονται στο «Safe Bunker». Ο Γιώργος Μερμίρης, Διευθυντής της Tritec Marine, υπογράμμισε πως το «Safe Bunker» προσφέρει μια ασφαλέστερη και πιο αποδοτική λύση ανεφοδιασμού LNG, συνδυάζοντας εμπορική λειτουργικότητα και τεχνολογική καινοτομία. Τόνισε ότι η αυξανόμενη ζήτηση για LNG απαιτεί πιο αποτελεσματικές λύσεις, ειδικά σε μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα, και ότι ο συνδυασμός του σχεδιασμού του πλοίου με την τεχνολογία της Bluesoul αποτελεί ιδανική απάντηση στις ανάγκες της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην κατασκευή ενός ειδικού πιλοτικού υβριδικού έργου στην Αστυπάλαια, το οποίο θα συνδυάζει την ηλιακή ενέργεια και την ηλεκτροχημική αποθήκευση προχωρά η ΔΕΗ. Συγκεκριμένα,…
Με δεκαετίες εμπειρίας στην ανάπτυξη τεχνολογικά προηγμένων συστημάτων, ισχυρή τεχνογνωσία στην Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) διεθνώς ανταγωνιστικών προϊόντων και υπηρεσιών, και έξι κορυφαίες εταιρείες…
H Κίνα θα ξεπεράσει την Αυστραλία ως ο μεγαλύτερος παραγωγός λιθίου, του μετάλλου που χρησιμοποιείται στην κατασκευή μπαταριών. Μάλιστα, η πρόσφατη έκθεση της Fastmarkets,…
Σημαντική ημέρα για χιλιάδες υποψηφίους και υποψήφιες των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025 αποτελεί η σημερινή, Πέμπτη 26 Ιουνίου. Συγκεκριμένα, άνοιξε επίσημα η πλατφόρμα του υπουργείου…
Ένα ακόμα βήμα για την ενίσχυση και την ανανέωση του στόλου της πραγματοποίησε η Performance Shipping Management Inc. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε την επιτυχή…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ηγετική δύναμη στους τομείς της ναυτιλιακής τεχνολογίας και των βιομηχανικών & ενεργειακών αυτοματισμών, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά…
Η Vsltec, μια ψηφιακή πλατφόρμα που αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι ναυτιλιακές εταιρείες προμηθεύονται τεχνικές υπηρεσίες, ανακοίνωσε σήμερα την επιτυχή ολοκλήρωση του…
Με επιτυχία πραγματοποίησαν ο ΑΔΜΗΕ και η Ariadne Interconnection τη μεταφορά ηλεκτρικών φορτίων 320 MW από την Κρήτη προς την Αττική, μέσω της νέας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ