
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers τα τελευταία δέκα έτη.
Σύμφωνα με την AXS Marine, ο παγκόσμιος ‒εν ενεργεία‒ στόλος bulk carriers αριθμεί 21.194 πλοία. Τα πλοία αυτά είναι διαφόρων μεγεθών και τα τελευταία χρόνια έχουν μεταφέρει πληθώρα διαφορετικών εμπορευμάτων.
Κορυφαίο εμπόρευμα αναδεικνύεται ο θερμικός άνθρακας, τον οποίο έχουν μεταφέρει τουλάχιστον μία φορά 14.038 bulk carriers τα τελευταία δέκα έτη. Μέταλλα και αγροτικά προϊόντα έχουν μεταφέρει 11.849 και 11.783 bulk carriers αντίστοιχα.
Σιτάρι έχει μεταφερθεί από 10.269 bulk carriers, ενώ σιδηρομετάλλευμα από 10.163 bulk carriers και καλαμπόκι από 9.608 bulk carriers. Μεταλλουργικό άνθρακα έχουν μεταφέρει 8.272 bulk carriers, ενώ λιπάσματα 7.213 και τσιμέντο 6.937 πλοία.
Σύμφωνα με την AXS Marine, σόγια έχουν μεταφέρει 6.503 bulk carriers, αλάτι 6.254 bulk carriers, ζάχαρη 5.545 bulk carriers, βωξίτη 5.459 bulk carriers και αλουμίνα 5.073 bulk carriers.
Ωστόσο, τα προαναφερθέντα δεν αντανακλούν απαραιτήτως τη δημοτικότητα ενός εμπορεύματος, αλλά την ευελιξία του. Ο θερμικός άνθρακας, που βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως, είναι το εμπόρευμα που μεταφέρουν πιο εύκολα περισσότερα πλοία, όχι απαραίτητα το εμπόρευμα που έχει μεταφερθεί περισσότερο τα τελευταία δέκα έτη.
Σημείωση: Στα δέκα αυτά έτη, ένας αριθμός των bulk carriers του εν ενεργεία στόλου πωλήθηκε προς διάλυση, ενώ νέα πλοία παραδόθηκαν. Όμως, στην πλειοψηφία τους, τα 21.000 αυτά πλοία παρέμειναν ίδια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Σε φάση αναδιάταξης εισέρχεται η παγκόσμια αγορά θερμικού άνθρακα, καθώς οι νέες τάσεις κορυφαίων εισαγωγών αναδεικνύουν νέους πρωταγωνιστές αλλά και μεγάλους χαμένους στον παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ