
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers τα τελευταία δέκα έτη.
Σύμφωνα με την AXS Marine, ο παγκόσμιος ‒εν ενεργεία‒ στόλος bulk carriers αριθμεί 21.194 πλοία. Τα πλοία αυτά είναι διαφόρων μεγεθών και τα τελευταία χρόνια έχουν μεταφέρει πληθώρα διαφορετικών εμπορευμάτων.
Κορυφαίο εμπόρευμα αναδεικνύεται ο θερμικός άνθρακας, τον οποίο έχουν μεταφέρει τουλάχιστον μία φορά 14.038 bulk carriers τα τελευταία δέκα έτη. Μέταλλα και αγροτικά προϊόντα έχουν μεταφέρει 11.849 και 11.783 bulk carriers αντίστοιχα.
Σιτάρι έχει μεταφερθεί από 10.269 bulk carriers, ενώ σιδηρομετάλλευμα από 10.163 bulk carriers και καλαμπόκι από 9.608 bulk carriers. Μεταλλουργικό άνθρακα έχουν μεταφέρει 8.272 bulk carriers, ενώ λιπάσματα 7.213 και τσιμέντο 6.937 πλοία.
Σύμφωνα με την AXS Marine, σόγια έχουν μεταφέρει 6.503 bulk carriers, αλάτι 6.254 bulk carriers, ζάχαρη 5.545 bulk carriers, βωξίτη 5.459 bulk carriers και αλουμίνα 5.073 bulk carriers.
Ωστόσο, τα προαναφερθέντα δεν αντανακλούν απαραιτήτως τη δημοτικότητα ενός εμπορεύματος, αλλά την ευελιξία του. Ο θερμικός άνθρακας, που βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως, είναι το εμπόρευμα που μεταφέρουν πιο εύκολα περισσότερα πλοία, όχι απαραίτητα το εμπόρευμα που έχει μεταφερθεί περισσότερο τα τελευταία δέκα έτη.
Σημείωση: Στα δέκα αυτά έτη, ένας αριθμός των bulk carriers του εν ενεργεία στόλου πωλήθηκε προς διάλυση, ενώ νέα πλοία παραδόθηκαν. Όμως, στην πλειοψηφία τους, τα 21.000 αυτά πλοία παρέμειναν ίδια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ