
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers τα τελευταία δέκα έτη.
Σύμφωνα με την AXS Marine, ο παγκόσμιος ‒εν ενεργεία‒ στόλος bulk carriers αριθμεί 21.194 πλοία. Τα πλοία αυτά είναι διαφόρων μεγεθών και τα τελευταία χρόνια έχουν μεταφέρει πληθώρα διαφορετικών εμπορευμάτων.
Κορυφαίο εμπόρευμα αναδεικνύεται ο θερμικός άνθρακας, τον οποίο έχουν μεταφέρει τουλάχιστον μία φορά 14.038 bulk carriers τα τελευταία δέκα έτη. Μέταλλα και αγροτικά προϊόντα έχουν μεταφέρει 11.849 και 11.783 bulk carriers αντίστοιχα.
Σιτάρι έχει μεταφερθεί από 10.269 bulk carriers, ενώ σιδηρομετάλλευμα από 10.163 bulk carriers και καλαμπόκι από 9.608 bulk carriers. Μεταλλουργικό άνθρακα έχουν μεταφέρει 8.272 bulk carriers, ενώ λιπάσματα 7.213 και τσιμέντο 6.937 πλοία.
Σύμφωνα με την AXS Marine, σόγια έχουν μεταφέρει 6.503 bulk carriers, αλάτι 6.254 bulk carriers, ζάχαρη 5.545 bulk carriers, βωξίτη 5.459 bulk carriers και αλουμίνα 5.073 bulk carriers.
Ωστόσο, τα προαναφερθέντα δεν αντανακλούν απαραιτήτως τη δημοτικότητα ενός εμπορεύματος, αλλά την ευελιξία του. Ο θερμικός άνθρακας, που βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως, είναι το εμπόρευμα που μεταφέρουν πιο εύκολα περισσότερα πλοία, όχι απαραίτητα το εμπόρευμα που έχει μεταφερθεί περισσότερο τα τελευταία δέκα έτη.
Σημείωση: Στα δέκα αυτά έτη, ένας αριθμός των bulk carriers του εν ενεργεία στόλου πωλήθηκε προς διάλυση, ενώ νέα πλοία παραδόθηκαν. Όμως, στην πλειοψηφία τους, τα 21.000 αυτά πλοία παρέμειναν ίδια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ