
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και ως Refund Guarantee (RG).
Τα RG ουσιαστικά συνιστούν μια εγγύηση που παρέχεται από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για την προκαταβολή που καταβάλλουν οι πλοιοκτήτες στα ναυπηγεία. Χωρίς την απόκτηση RG, η εξασφάλιση παραγγελίας από τα εγχώρια μικρομεσαία ναυπηγεία είναι αδύνατη, ελέω περιορισμών από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Τα εν λόγω ναυπηγεία διαθέτουν χαμηλότερη πιστοληπτική ικανότητα σε σύγκριση με τα μεγάλα ναυπηγεία. Πρόθεση της κυβέρνησης στη Σεούλ είναι να αυξηθούν τα όρια εγγυήσεων για τα μικρά και μεσαία ναυπηγεία, επιτρέποντάς τους να εξασφαλίσουν περισσότερες παραγγελίες.
Συνήθως, ένα πλοίο υφίσταται μια διαδικασία σχεδιασμού και παραγωγής που διαρκεί από δύο έως δυόμισι χρόνια πριν παραδοθεί στον πλοιοκτήτη. Αφού λάβει περίπου το 10% της τιμής του πλοίου ως προκαταβολή, η τράπεζα εκδίδει RG στον πλοιοκτήτη. Στη συνέχεια, εισπράττονται πληρωμές 10% έως 20% της τιμής του πλοίου, ανάλογα με τη διαδικασία κατασκευής, ενώ το τελικό 60% καταβάλλεται κατά την παράδοση του πλοίου.
Με την επέκταση της έκδοσης RG, εταιρείες όπως η Daehan Shipbuilding, η K Shipbuilding και η HJ Shipbuilding & Construction αναμένεται να επωφεληθούν. Πρόσφατα, τα εν λόγω ναυπηγεία επέστρεψαν στα κέρδη, καθώς αυξήθηκε ο αριθμός των παραγγελιών που εξασφάλισαν, με τα συνδυασμένα λειτουργικά τους κέρδη να αυξάνονται από 131,8 δισ. γουόν το 2023 σε 176,9 δισ. γουόν πέρυσι.
Υπενθυμίζεται ότι, και στο παρελθόν, τα μικρά και μεσαία ναυπηγεία ζητούσαν την επέκταση της έκδοσης RG, αλλά, μετά την οικονομική κρίση του 2008, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα περιόρισαν αυστηρά την έκδοσή τους λόγω των μαζικών ζημιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
47χρόνος ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Διαχειρίστριες εταιρείες και ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται πως θα ευνοηθούν από τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ