
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και ως Refund Guarantee (RG).
Τα RG ουσιαστικά συνιστούν μια εγγύηση που παρέχεται από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για την προκαταβολή που καταβάλλουν οι πλοιοκτήτες στα ναυπηγεία. Χωρίς την απόκτηση RG, η εξασφάλιση παραγγελίας από τα εγχώρια μικρομεσαία ναυπηγεία είναι αδύνατη, ελέω περιορισμών από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Τα εν λόγω ναυπηγεία διαθέτουν χαμηλότερη πιστοληπτική ικανότητα σε σύγκριση με τα μεγάλα ναυπηγεία. Πρόθεση της κυβέρνησης στη Σεούλ είναι να αυξηθούν τα όρια εγγυήσεων για τα μικρά και μεσαία ναυπηγεία, επιτρέποντάς τους να εξασφαλίσουν περισσότερες παραγγελίες.
Συνήθως, ένα πλοίο υφίσταται μια διαδικασία σχεδιασμού και παραγωγής που διαρκεί από δύο έως δυόμισι χρόνια πριν παραδοθεί στον πλοιοκτήτη. Αφού λάβει περίπου το 10% της τιμής του πλοίου ως προκαταβολή, η τράπεζα εκδίδει RG στον πλοιοκτήτη. Στη συνέχεια, εισπράττονται πληρωμές 10% έως 20% της τιμής του πλοίου, ανάλογα με τη διαδικασία κατασκευής, ενώ το τελικό 60% καταβάλλεται κατά την παράδοση του πλοίου.
Με την επέκταση της έκδοσης RG, εταιρείες όπως η Daehan Shipbuilding, η K Shipbuilding και η HJ Shipbuilding & Construction αναμένεται να επωφεληθούν. Πρόσφατα, τα εν λόγω ναυπηγεία επέστρεψαν στα κέρδη, καθώς αυξήθηκε ο αριθμός των παραγγελιών που εξασφάλισαν, με τα συνδυασμένα λειτουργικά τους κέρδη να αυξάνονται από 131,8 δισ. γουόν το 2023 σε 176,9 δισ. γουόν πέρυσι.
Υπενθυμίζεται ότι, και στο παρελθόν, τα μικρά και μεσαία ναυπηγεία ζητούσαν την επέκταση της έκδοσης RG, αλλά, μετά την οικονομική κρίση του 2008, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα περιόρισαν αυστηρά την έκδοσή τους λόγω των μαζικών ζημιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της πολύπλευρης συνεργασίας τους στοχεύουν Μπραζίλια και Πεκίνο, καθώς η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε δύο σημαντικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες. Η πρώτη…
Παρότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είθισται να διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των τελευταίων μηνών έχει οδηγήσει σε μια αμφίρροπη «μάχη». Ειδικότερα,…
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing τον περασμένο Απρίλιο, παρά τους εμπορικούς τριγμούς ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα έλαβε χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ