
Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα φιλοδοξεί να γίνει πραγματικότητα μέσα από καινοτόμες δράσεις, όπως το έργο SEASTARS (Sustainable Emission Abatement Strategies & Technologies for Advanced Revolution Ships) της HEMEXPO.
Στην καρδιά του SEASTARS βρίσκονται προηγμένες λύσεις μείωσης εκπομπών και βελτιστοποίησης ενεργειακής απόδοσης. Το έργο συνδυάζει υδροδυναμικές βελτιώσεις (όπως η βελτιστοποίηση του σχήματος προπέλας και γάστρας ή η λίπανση με αέρα) με καινοτομίες στη μηχανολογική διάταξη (όπως η ενσωμάτωση κυψελών καυσίμου, ηλεκτρικών κινητήρων, φωτοβολταϊκών πάνελ, πρόωσης με τη βοήθεια ανέμου και αποθήκευσης ενέργειας). Παράλληλα, προωθεί τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως βιοκαύσιμα, υδρογόνο, μεθανόλη, LNG, αμμωνία, ακόμα και τεχνολογίες δέσμευσης-αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Ένα από τα πλέον καινοτόμα χαρακτηριστικά του έργου είναι η αξιοποίηση της Μηχανικής Συστημάτων βάσει Μοντέλου (Model-Based Systems Engineering ‒ MBSE). Μέσω αυτής, προσφέρονται στους πλοιοκτήτες στρατηγικές απαλλαγής από τις εκπομπές. Οι στρατηγικές αυτές ενσωματώνονται εύκολα είτε σε μετασκευές είτε σε νέα πλοία, ελαχιστοποιώντας τον επενδυτικό κίνδυνο και διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη συμμόρφωση με τις συνεχώς αυξανόμενες κανονιστικές απαιτήσεις.
Όπως δήλωσε και ο Εκτελεστικός Διευθυντής της HEMEXPO, Χρήστος Παπάκης, «το έργο SEASTARS είναι ένα σημαντικό βήμα ώστε οι τεχνολογίες απαλλαγής από τις εκπομπές να περάσουν από τη θεωρία στην πράξη. Η HEMEXPO συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία, στηρίζοντας την ανάπτυξη τεχνολογιών που βελτιώνουν την αποδοτικότητα, μειώνουν τις εκπομπές και οδηγούν τη ναυτιλία σε ένα πιο πράσινο αύριο».
Μάθετε περισσότερα στην ιστοσελίδα seastars-project.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την άμεση διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος στο λιμάνι της Πάτρας όπου μια 47χρονη επίκουρος ναυτικός επιβατηγού πλοίου έχασε τη ζωή της όταν παρασύρθηκε θανάσιμα…
47χρονη ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ