
Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα φιλοδοξεί να γίνει πραγματικότητα μέσα από καινοτόμες δράσεις, όπως το έργο SEASTARS (Sustainable Emission Abatement Strategies & Technologies for Advanced Revolution Ships) της HEMEXPO.
Στην καρδιά του SEASTARS βρίσκονται προηγμένες λύσεις μείωσης εκπομπών και βελτιστοποίησης ενεργειακής απόδοσης. Το έργο συνδυάζει υδροδυναμικές βελτιώσεις (όπως η βελτιστοποίηση του σχήματος προπέλας και γάστρας ή η λίπανση με αέρα) με καινοτομίες στη μηχανολογική διάταξη (όπως η ενσωμάτωση κυψελών καυσίμου, ηλεκτρικών κινητήρων, φωτοβολταϊκών πάνελ, πρόωσης με τη βοήθεια ανέμου και αποθήκευσης ενέργειας). Παράλληλα, προωθεί τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως βιοκαύσιμα, υδρογόνο, μεθανόλη, LNG, αμμωνία, ακόμα και τεχνολογίες δέσμευσης-αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
Ένα από τα πλέον καινοτόμα χαρακτηριστικά του έργου είναι η αξιοποίηση της Μηχανικής Συστημάτων βάσει Μοντέλου (Model-Based Systems Engineering ‒ MBSE). Μέσω αυτής, προσφέρονται στους πλοιοκτήτες στρατηγικές απαλλαγής από τις εκπομπές. Οι στρατηγικές αυτές ενσωματώνονται εύκολα είτε σε μετασκευές είτε σε νέα πλοία, ελαχιστοποιώντας τον επενδυτικό κίνδυνο και διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη συμμόρφωση με τις συνεχώς αυξανόμενες κανονιστικές απαιτήσεις.
Όπως δήλωσε και ο Εκτελεστικός Διευθυντής της HEMEXPO, Χρήστος Παπάκης, «το έργο SEASTARS είναι ένα σημαντικό βήμα ώστε οι τεχνολογίες απαλλαγής από τις εκπομπές να περάσουν από τη θεωρία στην πράξη. Η HEMEXPO συνεχίζει να επενδύει στην καινοτομία, στηρίζοντας την ανάπτυξη τεχνολογιών που βελτιώνουν την αποδοτικότητα, μειώνουν τις εκπομπές και οδηγούν τη ναυτιλία σε ένα πιο πράσινο αύριο».
Μάθετε περισσότερα στην ιστοσελίδα seastars-project.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε σήμερα, Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ