
Σημαντικά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, ήταν η εγχώρια κατανάλωση φυσικού αερίου κατά το α’ τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ.
Ειδικότερα, κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος 2025, η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 35,07%, αγγίζοντας τις 22,30 Τεραβατώρες (TWh), από 16,51 TWh στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε συνέχεια της αύξησης κατά 30,03% που καταγράφηκε σε ετήσια βάση το 2024, η εγχώρια ζήτηση για φυσικό άεριο ενισχύεται σημαντικά στο α’ τρίμηνο του 2025 με αύξηση κατά 28,61% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, φτάνοντας τις 20,86 TWh. Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνει την καθοριστική συμβολή του φυσικού αερίου για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης ενέργειας στη χώρα στο συγκεκριμένο διάστημα. Υπενθυμίζεται πως στις 24 Φεβρουαρίου 2025 σημειώθηκε ιστορικό υψηλό ρεκόρ ζήτησης φυσικού αερίου στην Ελλάδα από την έλευση του καυσίμου στη χώρα, με 357 GWh. Ραγδαία άνοδος καταγράφεται και στις εξαγωγές φυσικού αερίου (+396,55%), οι οποίες κατά το συγκεκριμένο διάστημα, έφτασαν τις 1.44 TWh από 0.29 TWh στο α’ τρίμηνο του 2024.
Το LNG είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στις εισαγωγές φυσικού αερίου, με τον Τερματικό Σταθμό της Ρεβυθούσας (Σημείο Εισόδου Αγίας Τριάδας) να επανέρχεται ως κύρια πύλη εισόδου φυσικού αερίου της χώρας, ενισχύοντας τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, με την κάλυψη περίπου του 44,5% των συνολικών εισαγωγών.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των εν λόγω ποσοτήτων LNG προήλθαν από τις ΗΠΑ, που σχεδόν διπλασίασαν τις εισαγωγές τους στη χώρα αγγίζοντας τις 8,65 TWh, έναντι 4,54 TWh την ίδια περίοδο πέρυσι. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι εισαγωγές από την Νιγηρία (1,12 TWh), ενώ ακολούθησε η Νορβηγία (0,93 TWh). Ο στρατηγικός ρόλος της Ρεβυθούσας, επιβεβαιώθηκε πρόσφατα και στις δημοπρασίες για τη δέσμευση χρονοπαραθύρων (slots) εκφόρτωσης φορτίων LNG, όπου δεσμεύθηκαν σχεδόν όλα τα slots μέχρι το 2030.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ