
Σημαντικά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, ήταν η εγχώρια κατανάλωση φυσικού αερίου κατά το α’ τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ.
Ειδικότερα, κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος 2025, η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 35,07%, αγγίζοντας τις 22,30 Τεραβατώρες (TWh), από 16,51 TWh στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε συνέχεια της αύξησης κατά 30,03% που καταγράφηκε σε ετήσια βάση το 2024, η εγχώρια ζήτηση για φυσικό άεριο ενισχύεται σημαντικά στο α’ τρίμηνο του 2025 με αύξηση κατά 28,61% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, φτάνοντας τις 20,86 TWh. Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνει την καθοριστική συμβολή του φυσικού αερίου για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης ενέργειας στη χώρα στο συγκεκριμένο διάστημα. Υπενθυμίζεται πως στις 24 Φεβρουαρίου 2025 σημειώθηκε ιστορικό υψηλό ρεκόρ ζήτησης φυσικού αερίου στην Ελλάδα από την έλευση του καυσίμου στη χώρα, με 357 GWh. Ραγδαία άνοδος καταγράφεται και στις εξαγωγές φυσικού αερίου (+396,55%), οι οποίες κατά το συγκεκριμένο διάστημα, έφτασαν τις 1.44 TWh από 0.29 TWh στο α’ τρίμηνο του 2024.
Το LNG είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στις εισαγωγές φυσικού αερίου, με τον Τερματικό Σταθμό της Ρεβυθούσας (Σημείο Εισόδου Αγίας Τριάδας) να επανέρχεται ως κύρια πύλη εισόδου φυσικού αερίου της χώρας, ενισχύοντας τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, με την κάλυψη περίπου του 44,5% των συνολικών εισαγωγών.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των εν λόγω ποσοτήτων LNG προήλθαν από τις ΗΠΑ, που σχεδόν διπλασίασαν τις εισαγωγές τους στη χώρα αγγίζοντας τις 8,65 TWh, έναντι 4,54 TWh την ίδια περίοδο πέρυσι. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι εισαγωγές από την Νιγηρία (1,12 TWh), ενώ ακολούθησε η Νορβηγία (0,93 TWh). Ο στρατηγικός ρόλος της Ρεβυθούσας, επιβεβαιώθηκε πρόσφατα και στις δημοπρασίες για τη δέσμευση χρονοπαραθύρων (slots) εκφόρτωσης φορτίων LNG, όπου δεσμεύθηκαν σχεδόν όλα τα slots μέχρι το 2030.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ