
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών μεταξύ Κίνας και Νότιας Κορέας, η έλλειψη διαθεσιμότητας slots στα ναυπηγεία της δεύτερης και η ικανότητα ταχύτατης επανεκκίνησης λειτουργιών σε ναυπηγεία της πρώτης έχουν εκτοξεύσει την Κίνα στην κορυφή της βιομηχανίας.
Όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ναυλομεσιτική BRS Shipbrokers, το 2024 η Κίνα αύξησε το μερίδιό της κατά 9,7%, ενώ εκείνο της Νότιας Κορέας μειώθηκε κατά 5,1% και της Ιαπωνίας κατά 4,3%.
Πλέον, οι νέες παραγγελίες πλοίων μετατίθενται προς παράδοση μετά το 2028, γεγονός που αναδεικνύει το πόσο ασφυκτικά γεμάτο είναι το παγκόσμιο orderbook.
Την ίδια ώρα, το γεγονός ότι περίπου το 60% των υπό ναυπήγηση πλοίων κατασκευάζονται στην Κίνα συνιστά ακόμα μία απόδειξη της κινεζικής πρωτοκαθεδρίας. Ωστόσο, η ενδεχόμενη στοχοποίηση πλοίων κινεζικής ναυπήγησης από τις ΗΠΑ επισκιάζει το outlook τόσο των κινεζικών ναυπηγείων όσο και του θαλάσσιου εμπορίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ