
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών μεταξύ Κίνας και Νότιας Κορέας, η έλλειψη διαθεσιμότητας slots στα ναυπηγεία της δεύτερης και η ικανότητα ταχύτατης επανεκκίνησης λειτουργιών σε ναυπηγεία της πρώτης έχουν εκτοξεύσει την Κίνα στην κορυφή της βιομηχανίας.
Όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ναυλομεσιτική BRS Shipbrokers, το 2024 η Κίνα αύξησε το μερίδιό της κατά 9,7%, ενώ εκείνο της Νότιας Κορέας μειώθηκε κατά 5,1% και της Ιαπωνίας κατά 4,3%.
Πλέον, οι νέες παραγγελίες πλοίων μετατίθενται προς παράδοση μετά το 2028, γεγονός που αναδεικνύει το πόσο ασφυκτικά γεμάτο είναι το παγκόσμιο orderbook.
Την ίδια ώρα, το γεγονός ότι περίπου το 60% των υπό ναυπήγηση πλοίων κατασκευάζονται στην Κίνα συνιστά ακόμα μία απόδειξη της κινεζικής πρωτοκαθεδρίας. Ωστόσο, η ενδεχόμενη στοχοποίηση πλοίων κινεζικής ναυπήγησης από τις ΗΠΑ επισκιάζει το outlook τόσο των κινεζικών ναυπηγείων όσο και του θαλάσσιου εμπορίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ