
Νέες κατευθυντήριες γραμμές για την προστασία των ναυτικών από άδικη μεταχείριση, όταν κρατούνται σε ξένες δικαιοδοσίες, σε σχέση με φερόμενα εγκλήματα που διαπράχθηκαν στη θάλασσα υιοθέτησε ο ΙΜΟ.
Οι κατευθυντήριες γραμμές, οι οποίες εγκρίθηκαν από το Legal Commitee κατά τη συνεδρίασή του στο Λονδίνο από τις 24 έως τις 28 Μαρτίου, αποσκοπούν στην προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών και στη διασφάλιση της δίκαιης και αξιοπρεπούς μεταχείρισής τους, όπου κι αν βρίσκονται στον κόσμο.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, κ. Arsenio Dominguez, δήλωσε: «Δυστυχώς, τα περιστατικά άδικης μεταχείρισης των ναυτικών αυξάνονται, αποτελώντας σημαντική πρόκληση για τη βιωσιμότητα της ναυτιλίας. Τα περιστατικά αυτά όχι μόνο υπονομεύουν το ηθικό των ναυτικών, αλλά και αποθαρρύνουν τα νέα ταλέντα να ακολουθήσουν καριέρα στη θάλασσα». Επισήμανε μάλιστα ότι οι κατευθυντήριες γραμμές «θα προσθέσουν σημαντική αξία στην επίλυση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί και θα διασφαλίσουν ότι αντιμετωπίζονται δίκαια».
Το Legal Committee, κατά τη συνεδρίασή του, έκανε έκκληση για επείγουσα δράση για την αντιμετώπιση της απότομης αύξησης των περιπτώσεων εγκατάλειψης ναυτικών. Σύμφωνα με τα δεδομένα στην κοινή βάση δεδομένων των ΙΜΟ/ILO, 310 νέα περιστατικά σημειώθηκαν το 2024, όταν το 2023 ήταν 142. Η τάση αυτή συνεχίζεται το 2025, με 63 περιστατικά να έχουν ήδη αναφερθεί κατά τους πρώτους δύο μήνες. Η Επιτροπή κάλεσε τα κράτη-μέλη να αναφέρουν τις περιπτώσεις εγκατάλειψης που συμβαίνουν στα λιμάνια τους ή αφορούν πλοία και υπηκόους με τη σημαία τους και να βελτιώσουν την ακρίβεια αυτών των αναφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ