
Αλαλούμ στο παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να προκαλέσουν οι πρόσφατα ανακοινωθέντες δασμοί των ΗΠΑ. Στο πλαίσιο αυτό, ο Chief Shipping Analyst της BIMCO, κ. Niels Rasmussen, σχολιάζει μεταξύ άλλων: «Την Τετάρτη, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ανακοίνωσε ένα σχέδιο για νέους δασμούς. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι αμερικανικοί εισαγωγικοί δασμοί θα αυξηθούν σχεδόν κατά 25% στα προϊόντα που επηρεάζονται. Αν συνυπολογιστούν τα εμπορεύματα που έχουν εξαιρεθεί μέχρι στιγμής από τις αυξήσεις, οι συνολικοί δασμοί των ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά 15-20%».
«Αναμένουμε ότι οι αυξήσεις των δασμών θα πλήξουν περισσότερο τις αμερικανικές επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, καθώς θα καταγραφεί αύξηση του κόστους σχεδόν στο 80% των εισαγωγών».
«Βασικοί εμπορικοί εταίροι των ΗΠΑ, όπως η Κίνα, η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία και η Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουν δεσμευτεί να ανταποδώσουν, αυξάνοντας περαιτέρω το κόστος του παγκόσμιου εμπορίου. Και πάλι, οι αμερικανικές επιχειρήσεις φαίνεται ότι θα υποφέρουν περισσότερο από τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές στις χώρες που ενδέχεται να προβούν σε “αντίποινα”».
«Στις ΗΠΑ, οι δασμοί είναι πιθανό να οδηγήσουν σε αυξημένο πληθωρισμό και χαμηλότερη οικονομική ανάπτυξη. Λαμβάνοντας υπόψη την κρισιμότητα της αμερικανικής οικονομίας, αυτό θα μπορούσε με τη σειρά του να επιβραδύνει την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη».
Παράλληλα, ο κ. Rasmussen τόνισε συγκεκριμένα για τη ναυτιλία: «Η αγορά των containerships θα επηρεαστεί περισσότερο. Πολλά εμπορεύματα που μεταφέρονται από bulk carriers και δεξαμενόπλοια έχουν μέχρι στιγμής εξαιρεθεί από τις αυξήσεις των δασμών, αλλά τα περισσότερα εμπορεύματα που αποστέλλονται σε εμπορευματοκιβώτια θα αντιμετωπίσουν αυξήσεις. Σε ένα σενάριο όπου οι αυξήσεις των δασμών θα έχουν ως αποτέλεσμα μηδενική αύξηση των εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ, η ανάπτυξη της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα επιβραδυνθεί κατά 0,5%».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ