
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη κίνηση, τελευταίο λιθαράκι στην επιθετική προσέγγιση του Ντόναλντ Τραμπ όσον αφορά το παγκόσμιο εμπόριο, οφείλεται στην «εξάρτηση» της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας από την Κίνα. Ενδεικτικά, περίπου το 60% του orderbook παγκοσμίως αφορά πλοία που θα κατασκευαστούν στην Κίνα.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Xclusiv, παρότι η πρωτοκαθεδρία της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία ίσως να δημιουργεί προβληματισμό, η πολιτική που φιλοδοξεί να χαράξει η Ουάσιγκτον ενδέχεται να επιφέρει αλαλούμ στις θαλάσσιες μεταφορές και κατά συνέπεια στο παγκόσμιο εμπόριο.
Από τη μία, υπάρχουν αμερικανικές φωνές που υποστηρίζουν σθεναρά τις βλέψεις Τραμπ, κυρίως οι Αμερικανοί κατασκευαστές, που επιθυμούν μια αναβίωση της βιομηχανίας στις ΗΠΑ. Από την άλλη, οι εξαγωγείς εκφράζουν έντονα τον προβληματισμό τους, υπογραμμίζοντας σημαντικές προκλήσεις.
Μείωση εξαγωγών πετρελαίου: Τα μέτρα αυτά ενδέχεται να μειώσουν τις αμερικανικές εξαγωγές αργού κατά 20%, σύμφωνα με το American Petroleum Institute.
Το κόστος των τελών θα μετακυλιστεί: Ναυτιλιακές εταιρείες προειδοποιούν ότι, εν τέλει, το κόστος των τελών θα μετακυλιστεί στους τελικούς καταναλωτές.
Διαταραχή των ίσων όρων ανταγωνισμού: Εταιρείες των οποίων ο στόλος δεν έχει κατασκευαστεί στην Κίνα θα διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι αξίες των πλοίων που έχουν κατασκευαστεί σε άλλες ναυπηγικές χώρες θα αυξηθούν, ενώ εκείνες των πλοίων που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα θα σημειώσουν πτώση.
Δεν υπάρχει εναλλακτική: Τα αμερικανικά ναυπηγεία δεν κατασκευάζουν εμπορικά πλοία και οι όποιες φιλοδοξίες για συνεργασίες με ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας θα χρειαστούν αρκετά έτη για να καρποφορήσουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ