
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη κίνηση, τελευταίο λιθαράκι στην επιθετική προσέγγιση του Ντόναλντ Τραμπ όσον αφορά το παγκόσμιο εμπόριο, οφείλεται στην «εξάρτηση» της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας από την Κίνα. Ενδεικτικά, περίπου το 60% του orderbook παγκοσμίως αφορά πλοία που θα κατασκευαστούν στην Κίνα.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Xclusiv, παρότι η πρωτοκαθεδρία της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία ίσως να δημιουργεί προβληματισμό, η πολιτική που φιλοδοξεί να χαράξει η Ουάσιγκτον ενδέχεται να επιφέρει αλαλούμ στις θαλάσσιες μεταφορές και κατά συνέπεια στο παγκόσμιο εμπόριο.
Από τη μία, υπάρχουν αμερικανικές φωνές που υποστηρίζουν σθεναρά τις βλέψεις Τραμπ, κυρίως οι Αμερικανοί κατασκευαστές, που επιθυμούν μια αναβίωση της βιομηχανίας στις ΗΠΑ. Από την άλλη, οι εξαγωγείς εκφράζουν έντονα τον προβληματισμό τους, υπογραμμίζοντας σημαντικές προκλήσεις.
Μείωση εξαγωγών πετρελαίου: Τα μέτρα αυτά ενδέχεται να μειώσουν τις αμερικανικές εξαγωγές αργού κατά 20%, σύμφωνα με το American Petroleum Institute.
Το κόστος των τελών θα μετακυλιστεί: Ναυτιλιακές εταιρείες προειδοποιούν ότι, εν τέλει, το κόστος των τελών θα μετακυλιστεί στους τελικούς καταναλωτές.
Διαταραχή των ίσων όρων ανταγωνισμού: Εταιρείες των οποίων ο στόλος δεν έχει κατασκευαστεί στην Κίνα θα διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι αξίες των πλοίων που έχουν κατασκευαστεί σε άλλες ναυπηγικές χώρες θα αυξηθούν, ενώ εκείνες των πλοίων που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα θα σημειώσουν πτώση.
Δεν υπάρχει εναλλακτική: Τα αμερικανικά ναυπηγεία δεν κατασκευάζουν εμπορικά πλοία και οι όποιες φιλοδοξίες για συνεργασίες με ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας θα χρειαστούν αρκετά έτη για να καρποφορήσουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Πακιστάν έκλεισε σήμερα τον εναέριο χώρο του για όλα τα ινδικά αεροσκάφη, μια σημαντική εξέλιξη που διέκοψε πολλές διεθνείς πτήσεις και έφερε τα…
Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χιλιόμετρα από το Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε…
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται την τελευταία τριετία οι χώρες της Βαλτικής Θάλασσας, καθώς, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, έχουν καταγραφεί πολλαπλά περιστατικά φθοράς…
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 5,4% και διαμορφώθηκε σε 1,5 εκατομμύρια ταξιδιώτες,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ