
Το orderbook των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων μετρά 806 πλοία, συνολικής αξίας $138 δισ. Από αυτά, ένα σημαντικό μέρος οφείλεται σε μόλις πέντε εταιρείες-«συμμάχους» για τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesonNautical, στην πρώτη θέση βρίσκεται η CMA CGM ‒τρίτη ισχυρότερη liner εταιρεία παγκοσμίως‒ με παραγγελίες για 38 πλοία αξίας $8,09 δισ. Σαφώς τα πλοία αυτά είναι containerships και το μέγεθός τους ποικίλλει από ULCVs σε New Panamaxes και Post Panamaxes.
Στη δεύτερη θέση της κατάταξης βρίσκεται ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, που σε ευρύτερο πλαίσιο διαχειρίζεται έναν γιγάντιο στόλο. To orderbook της NYK στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ανέρχεται σε 29 πλοία αξίας $7,21 δισ. Τα πλοία αυτά, βάσει της VesonNautical, είναι LNG carriers (26) και Very Large Ammonia Carriers (3).
Στην τρίτη και στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι εταιρείες Qatar Gas Transport και Qatar Energy με παραγγελίες 29 πλοίων αξίας $6,94 δισ. και 25 πλοίων αξίας $6,52 δισ. αντίστοιχα. Συνολικά λοιπόν το Κατάρ είναι εκείνο που βρίσκεται στην κορυφή με παραγγελίες αξίας άνω των $13 δισ. Τα 54 πλοία αυτά είναι εξ ολοκλήρου LNG carriers, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος στις φιλοδοξίες του Κατάρ να αλλάξει το status quo των θαλάσσιων μεταφορών LNG.
Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο κολοσσός της liner ναυτιλίας Evergreen, με orderbook αξίας $6,38 δισ., το οποίο αφορά την κατασκευή 28 πλοίων. Βάσει της VesonNautical, τα πλοία αυτά είναι New Panamaxes και ULCVs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Θλίψη σκόρπισε η είδηση της απώλειας 47χρονης ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας, όταν παρασύρθηκε από φορτηγό κατά την έξοδό της από E/Γ-Ο/Γ πλοίο. Η…
H Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG) με πρόσφατη ανακοίνωσή της, υπενθύμισε στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα αυτονόητα. Ότι τα ανταλλακτικά αλλά και τα αναλώσιμα στα διάφορα συστήματα…
Ο συνδυασμός προηγμένων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας με τεχνολογίες πρόωσης που διαθέτουν ελάχιστο ή και μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα αποτελεί πλέον κρίσιμο και αναγκαίο βήμα για…
Το αναθεωρημένο πλαίσιο για την επιβολή τελών σε ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία κατέστη γνωστό την περασμένη εβδομάδα. Καθώς η αντίστροφη μέτρηση για τον Οκτώβριο…
Σε μερικώς πτωτική πορεία βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $2.157/FEU την εβδομάδα με πέρας…
Οι λιμένες της Αυστραλίας φαίνεται να κεντρίζουν το ενδιαφέρον του δισεκατομμυριούχου Γκαουτάμ Αντάνι, καθώς ο ινδικός όμιλος Adani επεκτείνει δυναμικά την παρουσία του στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ