
Το orderbook των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων μετρά 806 πλοία, συνολικής αξίας $138 δισ. Από αυτά, ένα σημαντικό μέρος οφείλεται σε μόλις πέντε εταιρείες-«συμμάχους» για τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesonNautical, στην πρώτη θέση βρίσκεται η CMA CGM ‒τρίτη ισχυρότερη liner εταιρεία παγκοσμίως‒ με παραγγελίες για 38 πλοία αξίας $8,09 δισ. Σαφώς τα πλοία αυτά είναι containerships και το μέγεθός τους ποικίλλει από ULCVs σε New Panamaxes και Post Panamaxes.
Στη δεύτερη θέση της κατάταξης βρίσκεται ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, που σε ευρύτερο πλαίσιο διαχειρίζεται έναν γιγάντιο στόλο. To orderbook της NYK στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ανέρχεται σε 29 πλοία αξίας $7,21 δισ. Τα πλοία αυτά, βάσει της VesonNautical, είναι LNG carriers (26) και Very Large Ammonia Carriers (3).
Στην τρίτη και στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι εταιρείες Qatar Gas Transport και Qatar Energy με παραγγελίες 29 πλοίων αξίας $6,94 δισ. και 25 πλοίων αξίας $6,52 δισ. αντίστοιχα. Συνολικά λοιπόν το Κατάρ είναι εκείνο που βρίσκεται στην κορυφή με παραγγελίες αξίας άνω των $13 δισ. Τα 54 πλοία αυτά είναι εξ ολοκλήρου LNG carriers, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος στις φιλοδοξίες του Κατάρ να αλλάξει το status quo των θαλάσσιων μεταφορών LNG.
Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο κολοσσός της liner ναυτιλίας Evergreen, με orderbook αξίας $6,38 δισ., το οποίο αφορά την κατασκευή 28 πλοίων. Βάσει της VesonNautical, τα πλοία αυτά είναι New Panamaxes και ULCVs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ