
Το orderbook των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων μετρά 806 πλοία, συνολικής αξίας $138 δισ. Από αυτά, ένα σημαντικό μέρος οφείλεται σε μόλις πέντε εταιρείες-«συμμάχους» για τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesonNautical, στην πρώτη θέση βρίσκεται η CMA CGM ‒τρίτη ισχυρότερη liner εταιρεία παγκοσμίως‒ με παραγγελίες για 38 πλοία αξίας $8,09 δισ. Σαφώς τα πλοία αυτά είναι containerships και το μέγεθός τους ποικίλλει από ULCVs σε New Panamaxes και Post Panamaxes.
Στη δεύτερη θέση της κατάταξης βρίσκεται ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, που σε ευρύτερο πλαίσιο διαχειρίζεται έναν γιγάντιο στόλο. To orderbook της NYK στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ανέρχεται σε 29 πλοία αξίας $7,21 δισ. Τα πλοία αυτά, βάσει της VesonNautical, είναι LNG carriers (26) και Very Large Ammonia Carriers (3).
Στην τρίτη και στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι εταιρείες Qatar Gas Transport και Qatar Energy με παραγγελίες 29 πλοίων αξίας $6,94 δισ. και 25 πλοίων αξίας $6,52 δισ. αντίστοιχα. Συνολικά λοιπόν το Κατάρ είναι εκείνο που βρίσκεται στην κορυφή με παραγγελίες αξίας άνω των $13 δισ. Τα 54 πλοία αυτά είναι εξ ολοκλήρου LNG carriers, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος στις φιλοδοξίες του Κατάρ να αλλάξει το status quo των θαλάσσιων μεταφορών LNG.
Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο κολοσσός της liner ναυτιλίας Evergreen, με orderbook αξίας $6,38 δισ., το οποίο αφορά την κατασκευή 28 πλοίων. Βάσει της VesonNautical, τα πλοία αυτά είναι New Panamaxes και ULCVs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ξεκινούν άμεσα οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό και προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του σε…
Το κλείσιμο των στρατηγικής σημασίας Στενών του Oρμούζ αποτελεί μία από τις επιλογές του Ιράν για να απαντήσει στους εχθρούς του, δήλωσε σήμερα στο…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και 2% το 2026 προβλέπει η Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής της Τράπεζας της Ελλάδος που κατατέθηκε σήμερα στη…
Σημαντικές απώλειες καταγράφουν οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής προς την Ινδία. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters,…
Στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής «Energy Transition Summit: East Med & Southeast Europe», που διοργανώθηκε από τους Financial Times και την Καθημερινή στις 17…
Η απότομη κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στον κλάδο των μεταφορών και…
Το πρόσφατο ταξίδι του containership «MSC Isabella» σηματοδότησε την οριστική λήξη της συμμαχίας «2M» μεταξύ των MSC και Maersk, ενώ ταυτόχρονα εγκαινίασε μια νέα…
Εν μέσω μειωμένου επενδυτικού ενδιαφέροντος σε σχέση με τα προηγούμενα δύο έτη, πρόσφατη έκθεση της Allied σκιαγραφεί τη δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ