
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), εκφράζοντας ωστόσο ανησυχίες για τη δυνατότητα διαφόρων κρατών να διαχειριστούν νέες κρίσεις.
«Δεν προβλέπουμε δραματικές συνέπειες» για την παγκόσμια οικονομία· «θα πρόκειται μάλλον για μικρή διόρθωση προς τα κάτω (…) Δεν βλέπουμε ύφεση στον ορίζοντα. Δεν βλέπουμε στασιμοπληθωρισμό στον ορίζοντα», καθησύχασε η Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διεξήχθη ψηφιακά και οργανώθηκε από το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Με τον όρο στασιμοπληθωρισμός περιγράφεται οικονομική συγκυρία με ασθενή ανάπτυξη και πληθωρισμό υψηλότερο από τον ιστορικό μέσο όρο.
«Θα ήθελα ωστόσο να προσθέσω μια προειδοποίηση», συμπλήρωσε η Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ. Αυτό που μας ανησυχεί είναι η δυνατότητα των οικονομιών να αντέξουν επιπρόσθετα σοκ», εξήγησε. Τα κρατικά χρέη αυξήθηκαν πολύ λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού, κάτι που αφήνει μικρότερα περιθώρια στις κυβερνήσεις για να αντιδράσουν σε περιπτώσεις κρίσεων. Με αυτό το φόντο, εξέφρασε την ελπίδα πως ο πληθωρισμός δεν θα καταγράψει αλματώδη αύξηση, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση επιτοκίων, μεγεθύνοντας το άχθος των χρεών.
Μέσα σε μερικές εβδομάδες αφότου επέστρεψε στον Λευκό Οίκο, ο Ντόναλντ Τραμπ αύξησε πολύ τους τελωνειακούς δασμούς σε συγκεκριμένα προϊόντα από συγκεκριμένες προελεύσεις και υπόσχεται νέο κύμα από αύριο.
Το «καλύτερο» θα ήταν να υπάρξει σαφήνεια «το ταχύτερο δυνατόν», τόνισε η κυρία Γκεοργκίεβα. Καθώς «οι έρευνές μας δείχνουν πως όσο περισσότερος χρόνος περνά, τόσο μεγαλύτερος κίνδυνος υπάρχει» η αβεβαιότητα «να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ