
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), εκφράζοντας ωστόσο ανησυχίες για τη δυνατότητα διαφόρων κρατών να διαχειριστούν νέες κρίσεις.
«Δεν προβλέπουμε δραματικές συνέπειες» για την παγκόσμια οικονομία· «θα πρόκειται μάλλον για μικρή διόρθωση προς τα κάτω (…) Δεν βλέπουμε ύφεση στον ορίζοντα. Δεν βλέπουμε στασιμοπληθωρισμό στον ορίζοντα», καθησύχασε η Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διεξήχθη ψηφιακά και οργανώθηκε από το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Με τον όρο στασιμοπληθωρισμός περιγράφεται οικονομική συγκυρία με ασθενή ανάπτυξη και πληθωρισμό υψηλότερο από τον ιστορικό μέσο όρο.
«Θα ήθελα ωστόσο να προσθέσω μια προειδοποίηση», συμπλήρωσε η Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ. Αυτό που μας ανησυχεί είναι η δυνατότητα των οικονομιών να αντέξουν επιπρόσθετα σοκ», εξήγησε. Τα κρατικά χρέη αυξήθηκαν πολύ λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού, κάτι που αφήνει μικρότερα περιθώρια στις κυβερνήσεις για να αντιδράσουν σε περιπτώσεις κρίσεων. Με αυτό το φόντο, εξέφρασε την ελπίδα πως ο πληθωρισμός δεν θα καταγράψει αλματώδη αύξηση, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση επιτοκίων, μεγεθύνοντας το άχθος των χρεών.
Μέσα σε μερικές εβδομάδες αφότου επέστρεψε στον Λευκό Οίκο, ο Ντόναλντ Τραμπ αύξησε πολύ τους τελωνειακούς δασμούς σε συγκεκριμένα προϊόντα από συγκεκριμένες προελεύσεις και υπόσχεται νέο κύμα από αύριο.
Το «καλύτερο» θα ήταν να υπάρξει σαφήνεια «το ταχύτερο δυνατόν», τόνισε η κυρία Γκεοργκίεβα. Καθώς «οι έρευνές μας δείχνουν πως όσο περισσότερος χρόνος περνά, τόσο μεγαλύτερος κίνδυνος υπάρχει» η αβεβαιότητα «να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγρού υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο νέας διεθνούς συνεργασίας μεταξύ του Lloyd’s Register (LR) και του Εθνικού Πανεπιστημίου του Πουσάν (PNU) στη…
Θλίψη σκόρπισε η είδηση της απώλειας 47χρονης ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας, όταν παρασύρθηκε από φορτηγό κατά την έξοδό της από E/Γ-Ο/Γ πλοίο. Η…
H Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG) με πρόσφατη ανακοίνωσή της, υπενθύμισε στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα αυτονόητα. Ότι τα ανταλλακτικά αλλά και τα αναλώσιμα στα διάφορα συστήματα…
Ο συνδυασμός προηγμένων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας με τεχνολογίες πρόωσης που διαθέτουν ελάχιστο ή και μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα αποτελεί πλέον κρίσιμο και αναγκαίο βήμα για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ