
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), εκφράζοντας ωστόσο ανησυχίες για τη δυνατότητα διαφόρων κρατών να διαχειριστούν νέες κρίσεις.
«Δεν προβλέπουμε δραματικές συνέπειες» για την παγκόσμια οικονομία· «θα πρόκειται μάλλον για μικρή διόρθωση προς τα κάτω (…) Δεν βλέπουμε ύφεση στον ορίζοντα. Δεν βλέπουμε στασιμοπληθωρισμό στον ορίζοντα», καθησύχασε η Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διεξήχθη ψηφιακά και οργανώθηκε από το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Με τον όρο στασιμοπληθωρισμός περιγράφεται οικονομική συγκυρία με ασθενή ανάπτυξη και πληθωρισμό υψηλότερο από τον ιστορικό μέσο όρο.
«Θα ήθελα ωστόσο να προσθέσω μια προειδοποίηση», συμπλήρωσε η Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ. Αυτό που μας ανησυχεί είναι η δυνατότητα των οικονομιών να αντέξουν επιπρόσθετα σοκ», εξήγησε. Τα κρατικά χρέη αυξήθηκαν πολύ λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού, κάτι που αφήνει μικρότερα περιθώρια στις κυβερνήσεις για να αντιδράσουν σε περιπτώσεις κρίσεων. Με αυτό το φόντο, εξέφρασε την ελπίδα πως ο πληθωρισμός δεν θα καταγράψει αλματώδη αύξηση, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση επιτοκίων, μεγεθύνοντας το άχθος των χρεών.
Μέσα σε μερικές εβδομάδες αφότου επέστρεψε στον Λευκό Οίκο, ο Ντόναλντ Τραμπ αύξησε πολύ τους τελωνειακούς δασμούς σε συγκεκριμένα προϊόντα από συγκεκριμένες προελεύσεις και υπόσχεται νέο κύμα από αύριο.
Το «καλύτερο» θα ήταν να υπάρξει σαφήνεια «το ταχύτερο δυνατόν», τόνισε η κυρία Γκεοργκίεβα. Καθώς «οι έρευνές μας δείχνουν πως όσο περισσότερος χρόνος περνά, τόσο μεγαλύτερος κίνδυνος υπάρχει» η αβεβαιότητα «να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ