
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ
Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω γεωπολιτικών τριγμών αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, επικεφαλής εισηγμένων εταιρειών διαχείρισης bulk carriers στο πλαίσιο του 19ου ετήσιου Capital Link που έλαβε χώρα στη Νέα Υόρκη τη Δευτέρα 31 Μαρτίου.
Η κ. Σεμίραμις Παληού, CEO της Diana Shipping και Πρόεδρος των HELMEPA και ΙΝΤERMEPA, έκανε λόγο για μειωμένο ενδιαφέρον των επενδυτών για ναυτιλιακές μετοχές, ενώ ο κ. Πόλυς Χατζηωάννου, CEO της Safe Bulkers και Αντιπρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Εφοπλιστών, τόνισε ότι οι λόγοι είναι κατανοητοί, δεδομένων των οικονομικών προοπτικών της Κίνας, που αποτελεί βαρόμετρο για την αγορά των dry. Ωστόσο, όπως ο ίδιος σημείωσε, η αγορά των bulk carriers είναι αρκετά ισορροπημένη, ενώ φάνηκε αισιόδοξος για την πορεία της ναυλαγοράς τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
O κ. John Wobensmith, CEO & Director της Genco Shipping & Trading Ltd., υπογράμμισε ότι, δεδομένης της μεταβλητότητας της αγοράς, εξασθενεί το ενδιαφέρον των μακροπρόθεσμων επενδυτών, με τα index funds να αποτελούν σήμερα τους πλειοψηφικούς μετόχους της εταιρείας του.
Ο κ. Χρήστος Μπεγλέρης, Co-CFO της Star Bulk Carriers, τόνισε ότι το 2021 και το 2022 αρκετοί επενδυτές στράφηκαν στη ναυτιλία, αλλά παραδόξως για λίγους μήνες, αποκομίζοντας υψηλά κέρδη. Επισήμανε δε ότι, σε συζητήσεις με επενδυτές, οι τελευταίοι θεωρούν ότι μια επένδυση, για να έχει νόημα, πρέπει να είναι της τάξεως των $200-400 εκατ. και υπό αυτό το πρίσμα το consolidation θα αυξηθεί.
Αναφορικά με τις επιδράσεις της πρότασης του USTR για επιβολή τελών σε κινεζικά πλοία, ο κ. Mark Filanowski, CEO της Pangaea Logistics Solutions, δήλωσε ότι ο αντίκτυπος θα είναι σφοδρός για το σύνολο της αμερικανικής οικονομίας και υπογράμμισε την επίδραση της απόφασης για τα κινεζικά ναυπηγεία. Από την πλευρά του, ο κ. Wobensmith σχολίασε πως «είμαστε σε χάος και δεν γνωρίζουμε τις επιπτώσεις». Κατά τον ίδιο, πάντως, θα υπάρξει μια «καταστροφή» της ζήτησης και μια αναδιάταξη των ροών, καθώς η Κίνα θα στραφεί για φορτία σιτηρών σε Βραζιλία και Αργεντινή.
Στον αντίποδα, ο κ. Χατζηωάννου φάνηκε αισιόδοξος, δεδομένου ότι «οι προκλήσεις δημιουργούν ευκαιρίες», και σημείωσε ότι η αύξηση των τονομιλίων θα δώσει ώθηση στους ναύλους. Σε κάθε περίπτωση, οι εταιρείες διαχείρισης πλοίων θα πρέπει να επικεντρωθούν στη βιωσιμότητα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. Για μια πολύ ρευστή περίοδο έκανε λόγο η κ. Παληού, «αν και η ναυτιλία παραδόξως ευδοκιμεί σε περιόδους διαταραχών».
Αναφορικά με τον ρόλο της Κίνας στην εξέλιξη της ναυλαγοράς, η κ. Παληού υποστήριξε ότι η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της στα πακέτα οικονομικής στήριξης του Πεκίνου, τα οποία ωστόσο δεν εστιάζουν στη βιομηχανία αλλά στο AI, στις ανανεώσιμες πήγες ενέργειας και στη βιοτεχνολογία. Την ίδια ώρα, οι νέες δημογραφικές τάσεις, με τον πληθυσμό να μειώνεται, δεν δίνουν ώθηση στη ζήτηση για ξηρά φορτία. Κατά τον κ. Gautam Khurana, Director (Finance) της Precious Shipping PSL, η αμερικανική πρόταση για λιμενικά τέλη θα μειώσει το orderbook των κινεζικών ναυπηγείων, αν και ήδη οι παραγγελίες των bulk carriers είναι σε χαμηλά επίπεδα. Στο ίδιο μήκος κύματος με την κ. Παληού επισήμανε ότι οι δημογραφικές τάσεις στην Κίνα ασκούν πιέσεις στη ζήτηση για χάλυβα. Οι δασμοί θα ευνοήσουν την αγορά των dry, λόγω αναδιάταξης των ροών και των πληθωριστικών πιέσεων σε βασικά εμπορεύματα, κατέληξε ο κ. Μπεγλέρης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ