
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ
Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω γεωπολιτικών τριγμών αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, επικεφαλής εισηγμένων εταιρειών διαχείρισης bulk carriers στο πλαίσιο του 19ου ετήσιου Capital Link που έλαβε χώρα στη Νέα Υόρκη τη Δευτέρα 31 Μαρτίου.
Η κ. Σεμίραμις Παληού, CEO της Diana Shipping και Πρόεδρος των HELMEPA και ΙΝΤERMEPA, έκανε λόγο για μειωμένο ενδιαφέρον των επενδυτών για ναυτιλιακές μετοχές, ενώ ο κ. Πόλυς Χατζηωάννου, CEO της Safe Bulkers και Αντιπρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Εφοπλιστών, τόνισε ότι οι λόγοι είναι κατανοητοί, δεδομένων των οικονομικών προοπτικών της Κίνας, που αποτελεί βαρόμετρο για την αγορά των dry. Ωστόσο, όπως ο ίδιος σημείωσε, η αγορά των bulk carriers είναι αρκετά ισορροπημένη, ενώ φάνηκε αισιόδοξος για την πορεία της ναυλαγοράς τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
O κ. John Wobensmith, CEO & Director της Genco Shipping & Trading Ltd., υπογράμμισε ότι, δεδομένης της μεταβλητότητας της αγοράς, εξασθενεί το ενδιαφέρον των μακροπρόθεσμων επενδυτών, με τα index funds να αποτελούν σήμερα τους πλειοψηφικούς μετόχους της εταιρείας του.
Ο κ. Χρήστος Μπεγλέρης, Co-CFO της Star Bulk Carriers, τόνισε ότι το 2021 και το 2022 αρκετοί επενδυτές στράφηκαν στη ναυτιλία, αλλά παραδόξως για λίγους μήνες, αποκομίζοντας υψηλά κέρδη. Επισήμανε δε ότι, σε συζητήσεις με επενδυτές, οι τελευταίοι θεωρούν ότι μια επένδυση, για να έχει νόημα, πρέπει να είναι της τάξεως των $200-400 εκατ. και υπό αυτό το πρίσμα το consolidation θα αυξηθεί.
Αναφορικά με τις επιδράσεις της πρότασης του USTR για επιβολή τελών σε κινεζικά πλοία, ο κ. Mark Filanowski, CEO της Pangaea Logistics Solutions, δήλωσε ότι ο αντίκτυπος θα είναι σφοδρός για το σύνολο της αμερικανικής οικονομίας και υπογράμμισε την επίδραση της απόφασης για τα κινεζικά ναυπηγεία. Από την πλευρά του, ο κ. Wobensmith σχολίασε πως «είμαστε σε χάος και δεν γνωρίζουμε τις επιπτώσεις». Κατά τον ίδιο, πάντως, θα υπάρξει μια «καταστροφή» της ζήτησης και μια αναδιάταξη των ροών, καθώς η Κίνα θα στραφεί για φορτία σιτηρών σε Βραζιλία και Αργεντινή.
Στον αντίποδα, ο κ. Χατζηωάννου φάνηκε αισιόδοξος, δεδομένου ότι «οι προκλήσεις δημιουργούν ευκαιρίες», και σημείωσε ότι η αύξηση των τονομιλίων θα δώσει ώθηση στους ναύλους. Σε κάθε περίπτωση, οι εταιρείες διαχείρισης πλοίων θα πρέπει να επικεντρωθούν στη βιωσιμότητα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. Για μια πολύ ρευστή περίοδο έκανε λόγο η κ. Παληού, «αν και η ναυτιλία παραδόξως ευδοκιμεί σε περιόδους διαταραχών».
Αναφορικά με τον ρόλο της Κίνας στην εξέλιξη της ναυλαγοράς, η κ. Παληού υποστήριξε ότι η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της στα πακέτα οικονομικής στήριξης του Πεκίνου, τα οποία ωστόσο δεν εστιάζουν στη βιομηχανία αλλά στο AI, στις ανανεώσιμες πήγες ενέργειας και στη βιοτεχνολογία. Την ίδια ώρα, οι νέες δημογραφικές τάσεις, με τον πληθυσμό να μειώνεται, δεν δίνουν ώθηση στη ζήτηση για ξηρά φορτία. Κατά τον κ. Gautam Khurana, Director (Finance) της Precious Shipping PSL, η αμερικανική πρόταση για λιμενικά τέλη θα μειώσει το orderbook των κινεζικών ναυπηγείων, αν και ήδη οι παραγγελίες των bulk carriers είναι σε χαμηλά επίπεδα. Στο ίδιο μήκος κύματος με την κ. Παληού επισήμανε ότι οι δημογραφικές τάσεις στην Κίνα ασκούν πιέσεις στη ζήτηση για χάλυβα. Οι δασμοί θα ευνοήσουν την αγορά των dry, λόγω αναδιάταξης των ροών και των πληθωριστικών πιέσεων σε βασικά εμπορεύματα, κατέληξε ο κ. Μπεγλέρης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ