
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς τομείς δεν οδηγεί σε εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα. Σε αντίθεση με την παραδοσιακή μέθοδο παραγωγής της αμμωνίας, η παραγωγή της πράσινης αμμωνίας στηρίζεται στην ηλεκτρόλυση του νερού για την παραγωγή υδρογόνου και εν συνεχεία στη σύνθεσή του με το άζωτο από τον αέρα.
Υπό αυτό το φιλόδοξο πρίσμα, έξι ιαπωνικές εταιρείες ‒IHI Corporation, Hokkaido Electric Power Co., Mitsubishi Gas Chemical, Mitsui O.S.K. Lines, Mizuho Bank και Tokyo Century Corporation‒ υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης (MoU) για να διερευνήσουν επενδυτικές δυνατότητες σε ένα έργο παραγωγής πράσινης αμμωνίας στην Ινδία. Αυτό πρόκειται να γίνει σε συνεργασία με τον ενεργειακό όμιλο ACME Group της χώρας.
Το έργο, που προγραμματίζεται να υλοποιηθεί το 2030 στην πολιτεία Οντίσα της ανατολικής Ινδίας, προβλέπει τη δημιουργία μιας προηγμένης μονάδας παραγωγής πράσινης αμμωνίας, με στόχο την ετήσια παραγωγή περίπου 400.000 τόνων. Η παραγόμενη αμμωνία θα μεταφέρεται με ασφάλεια στην Ιαπωνία.
Η καινοτομία δεν περιορίζεται στην παραγωγή. Οι συμμετέχουσες εταιρείες στοχεύουν στην ανάπτυξη ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας της πράσινης αμμωνίας, από την παραγωγή και τη μεταφορά έως την τελική χρήση. Η IHI Corporation ηγείται της προσπάθειας δημιουργίας της πρώτης ολοκληρωμένης αλυσίδας πράσινης αμμωνίας στην Ιαπωνία, με στόχο την εξαγωγή της τεχνογνωσίας διεθνώς. Η Hokkaido Electric Power Co. επενδύει στη χρήση αμμωνίας για την αποανθρακοποίηση των θερμικών της μονάδων και σχεδιάζει σχετικές υποδομές στο Χοκάιντο. Η Mitsubishi Gas Chemical, με μακρά εμπειρία στην αγορά αμμωνίας, προχωρά στη μετάβαση σε καθαρές πρώτες ύλες, μειώνοντας τις εκπομπές της.
Η Mitsui O.S.K. Lines συνεργάζεται με την IHI για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου συστήματος θαλάσσιας μεταφοράς πράσινης αμμωνίας, ενισχύοντας τον ρόλο της Ιαπωνίας ως ενεργειακού κόμβου. Η Mizuho Bank δεσμεύεται να στηρίξει χρηματοδοτικά την πράσινη τεχνολογία με επενδύσεις 2 τρισ. γεν έως το 2030. Τέλος, η Tokyo Century, επεκτείνοντας τη δράση της πέρα από την ηλιακή ενέργεια, εισέρχεται δυναμικά στον τομέα της πράσινης αμμωνίας, αναγνωρίζοντας τον ρόλο της στην επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ