
Ξεπερνούν τους 300 οι νεκροί από χολέρα στην Ανγκόλα από την αρχή του έτους, ανακοίνωσε το Σάββατο 29 Μαρτίου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), προειδοποιώντας ότι υπάρχει «πολύ υψηλός» κίνδυνος για περαιτέρω εξάπλωση της επιδημίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΟΥ, έως τις 23 Μαρτίου είχαν αναφερθεί 8.543 κρούσματα και 329 θάνατοι σε 16 από τις 21 επαρχίες της Ανγκόλας.
«Δεδομένης της ταχείας εξάπλωσης της επιδημίας, της παρατεταμένης περιόδου των βροχών και των διασυνοριακών μετακινήσεων πληθυσμού, ο ΠΟΥ αξιολογεί ως πολύ υψηλό τον κίνδυνο» της χολέρας τόσο για την Ανγκόλα όσο και για τις γύρω χώρες, αναφέρει η ενημέρωση.
Πριν από λίγες ημέρες, η γειτονική Ναμίμπια κατέγραψε το πρώτο κρούσμα χολέρας εδώ και σχεδόν μια δεκαετία. Πρόκειται για 55χρονη γυναίκα, η οποία ανέρρωσε και πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο.
Η χολέρα, λοίμωξη που μεταδίδεται ειδικά μέσω τροφίμων, νερού και περιττωμάτων μολυσμένων με το βακτήριο Vibrio cholerae, προκαλεί οξεία διάρροια, εμετούς, μυϊκές κράμπες κι αφυδάτωση και μπορεί να επιφέρει τον θάνατο του ασθενούς μέσα σε ώρες αν δεν χορηγηθούν αντιβιοτικά κι αν δεν υπάρξει το συντομότερο ενυδάτωση. Είναι εξαιρετικά επικίνδυνη για τα παιδιά, ιδίως για τα μικρότερα σε ηλικία.
Από την αρχή του έτους μέχρι τις 23 Μαρτίου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει καταγράψει 1.197 θανάτους από 93.172 κρούσματα χολέρας σε 24 χώρες, με το 60% των κρουσμάτων να αφορούν την Αφρική.
Οι εξαγωγές της Ανγκόλα ανήλθαν σε $42,6 δισ. το 2023, εκ των οποίων το αργό πετρέλαιο αντιστοιχούσε στα $31,6 δισ. Κύριος εμπορικός εταίρος της Ανγκόλα είναι η Κίνα, με το 40% των εξαγωγών της να κατευθύνονται εκεί.
Προσοχή εφίσταται στους ναυτικούς που βρίσκονται σε πλοία τα οποία κατευθύνονται στους τερματικούς εξαγωγής πετρελαίου της αφρικανικής χώρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Καθώς τα bulk carriers διανύουν περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας από τις αρχές του 2025 –απόρροια των μεταβολών στον χάρτη του διεθνούς εμπορίου, του εντεινόμενου προστατευτισμού…
Εν μέσω αυξημένης αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ φαίνεται να επιβραδύνονται. Σύμφωνα με…
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) παρουσίασε το επενδυτικό της πλάνο για τα επόμενα 10 χρόνια, ύψους περίπου $8,5 δισεκατομμυρίων, με στόχο την…
Νέα επιτάχυνση στον ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού καταγράφηκε τον Ιούνιο του 2025, καθώς αυξήθηκε σε 2,8% από 2,5% τον Μάιο και έναντι αύξησης 2,3%…
Σημαντική αύξηση τόσο της εγχώριας κατανάλωσης όσο και της συνολικής ζήτησης φυσικού αερίου (που περιλαμβάνει και τις εξαγωγές) κατά το α΄εξάμηνο του 2025, προκύπτει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ