
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου.
Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον υπάρχουν 1.329 πλοία κατανάλωσης LNG στον παγκόσμιο στόλο, η χωρητικότητα των οποίων αγγίζει τα 110 εκατ. gt. Τα επίπεδα αυτά είναι αυξημένα κατά 24% σε ετήσια βάση (χωρητικότητα), ενώ σημειώνεται ότι το 2020 υπήρχαν στον στόλο μόλις 558 πλοία κατανάλωσης LNG, χωρητικότητας 43,3 εκατ. gt. Συνεπώς, το 6,56% του παγκόσμιου στόλου είναι κατανάλωσης LNG.
Η συγκεκριμένη τάση εμφανίζεται και στο orderbook, το οποίο αριθμεί 1.037 πλοία κατανάλωσης LNG (χωρητικότητα 106 εκατ. gt: ετήσια άνοδος 30%), οπότε και το 37,79% του orderbook αφορά πλοία τέτοιας τεχνολογίας.
Παράλληλα, όπως υπογραμμίζει η Intermodal, σημειώνεται άνοδος της ζήτησης πλοίων LNG bunkering. Επί του παρόντος, υπάρχουν 32 τέτοια πλοία, μεταφορικής ικανότητας 263.201 κ.μ., ενώ το τονάζ αναμένεται να αυξηθεί κατά 6% το 2025 και κατά 18% το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της πολύπλευρης συνεργασίας τους στοχεύουν Μπραζίλια και Πεκίνο, καθώς η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε δύο σημαντικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες. Η πρώτη…
Παρότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είθισται να διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των τελευταίων μηνών έχει οδηγήσει σε μια αμφίρροπη «μάχη». Ειδικότερα,…
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing τον περασμένο Απρίλιο, παρά τους εμπορικούς τριγμούς ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα έλαβε χώρα…
Η τεχνολογία για την ασφαλή λειτουργία πλοίων με καύσιμο την αμμωνία βρίσκεται στο επίκεντρο των νέων κατευθυντήριων οδηγιών που δημοσίευσε ο ClassNK. Οι οδηγίες…
Στον απόηχο της αποκλιμάκωσης του εμπορικού πολέμου ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα, η αγορά των containerships φαίνεται να παίρνει βαθιά «ανάσα». Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Από τα ψηφιακά δίδυμα και τις προσομοιώσεις τεχνητής νοημοσύνης μέχρι τη ρομποτική, την προηγμένη αυτοματοποίηση και την επαυξημένη πραγματικότητα, τα «έξυπνα» ναυπηγεία δεν είναι…
Την υιοθέτηση νέων δεσμευτικών κανόνων από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αναφορικά με την ασφαλή μεταφορά πλαστικών (plastic pellets) τόσο στην ξηρά όσο και στη…
Το κινεζικό ναυτιλιακό cluster πραγματοποιεί δυναμικά βήματα με άξονα την ενίσχυση των οικονομιών κλίμακας. Πιο πρόσφατη κίνηση σε αυτή την κατεύθυνση συνιστά η παράδοση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ