
Μια προηγμένη τεχνολογική λύση σε ένα διαχρονικό πρόβλημα της ναυτιλιακής κοινότητας προσφέρει ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε από τη CMA CGM σε συνεργασία με την ABB. Η εν λόγω τεχνολογία, η οποία έχει ενσωματωθεί στο σύστημα ABB Ability OCTOPUS, στοχεύει στην πρόβλεψη και στην αποτροπή του φαινομένου του παραμετρικού διατοιχισμού (parametric roll).
Ο παραμετρικός διατοιχισμός αποτελεί μια επικίνδυνη μορφή απόκρισης του πλοίου σε κυματισμούς, η οποία προκαλείται από τη μεταβολή των χαρακτηριστικών ευστάθειας. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να εκδηλωθεί ακόμα και υπό ήπιες καιρικές συνθήκες, καθιστώντας το σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια του πλοίου, του φορτίου και του πληρώματος. Πλοία όπως τα εμπορευματοκιβωτιοφόρα, τα οχηματαγωγά και τα μεγάλα φορτηγά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στο φαινόμενο λόγω της γεωμετρίας της γάστρας και της ευστάθειάς τους.
Ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας βασίζεται σε θεωρητικό υπόβαθρο της CMA CGM και αξιοποιεί τη δυναμική παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο που προσφέρει το ψηφιακό σύστημα OCTOPUS της ABB. Μέσω της συλλογής και της ανάλυσης δεδομένων πλοήγησης, καιρού και κινήσεων του σκάφους, το σύστημα προβλέπει τις συνθήκες που μπορεί να οδηγήσουν σε παραμετρικό διατοιχισμό. Έτσι, ειδοποιείται εγκαίρως το πλήρωμα ώστε να λάβει μέτρα, όπως αλλαγή πορείας ή ταχύτητας.
Η πρόληψη αυτών των περιστατικών δεν αφορά μόνο την ασφάλεια. Συνδέεται άμεσα και με τη μείωση του κινδύνου απώλειας φορτίου, που με τη σειρά της περιορίζει τον κίνδυνο θαλάσσιας ρύπανσης. Η CMA CGM θα εφαρμόσει τη λύση σε ολόκληρο τον παγκόσμιο στόλο της, συνοδεύοντάς τη με εξειδικευμένη εκπαίδευση για τα πληρώματα, η οποία θα διατεθεί και στην ευρύτερη ναυτιλιακή κοινότητα. Από την πλευρά της, η ABB αναλαμβάνει την εγκατάσταση και την υποστήριξη του συστήματος OCTOPUS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ