
Μια προηγμένη τεχνολογική λύση σε ένα διαχρονικό πρόβλημα της ναυτιλιακής κοινότητας προσφέρει ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε από τη CMA CGM σε συνεργασία με την ABB. Η εν λόγω τεχνολογία, η οποία έχει ενσωματωθεί στο σύστημα ABB Ability OCTOPUS, στοχεύει στην πρόβλεψη και στην αποτροπή του φαινομένου του παραμετρικού διατοιχισμού (parametric roll).
Ο παραμετρικός διατοιχισμός αποτελεί μια επικίνδυνη μορφή απόκρισης του πλοίου σε κυματισμούς, η οποία προκαλείται από τη μεταβολή των χαρακτηριστικών ευστάθειας. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να εκδηλωθεί ακόμα και υπό ήπιες καιρικές συνθήκες, καθιστώντας το σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια του πλοίου, του φορτίου και του πληρώματος. Πλοία όπως τα εμπορευματοκιβωτιοφόρα, τα οχηματαγωγά και τα μεγάλα φορτηγά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στο φαινόμενο λόγω της γεωμετρίας της γάστρας και της ευστάθειάς τους.
Ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας βασίζεται σε θεωρητικό υπόβαθρο της CMA CGM και αξιοποιεί τη δυναμική παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο που προσφέρει το ψηφιακό σύστημα OCTOPUS της ABB. Μέσω της συλλογής και της ανάλυσης δεδομένων πλοήγησης, καιρού και κινήσεων του σκάφους, το σύστημα προβλέπει τις συνθήκες που μπορεί να οδηγήσουν σε παραμετρικό διατοιχισμό. Έτσι, ειδοποιείται εγκαίρως το πλήρωμα ώστε να λάβει μέτρα, όπως αλλαγή πορείας ή ταχύτητας.
Η πρόληψη αυτών των περιστατικών δεν αφορά μόνο την ασφάλεια. Συνδέεται άμεσα και με τη μείωση του κινδύνου απώλειας φορτίου, που με τη σειρά της περιορίζει τον κίνδυνο θαλάσσιας ρύπανσης. Η CMA CGM θα εφαρμόσει τη λύση σε ολόκληρο τον παγκόσμιο στόλο της, συνοδεύοντάς τη με εξειδικευμένη εκπαίδευση για τα πληρώματα, η οποία θα διατεθεί και στην ευρύτερη ναυτιλιακή κοινότητα. Από την πλευρά της, η ABB αναλαμβάνει την εγκατάσταση και την υποστήριξη του συστήματος OCTOPUS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ