
Μια προηγμένη τεχνολογική λύση σε ένα διαχρονικό πρόβλημα της ναυτιλιακής κοινότητας προσφέρει ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε από τη CMA CGM σε συνεργασία με την ABB. Η εν λόγω τεχνολογία, η οποία έχει ενσωματωθεί στο σύστημα ABB Ability OCTOPUS, στοχεύει στην πρόβλεψη και στην αποτροπή του φαινομένου του παραμετρικού διατοιχισμού (parametric roll).
Ο παραμετρικός διατοιχισμός αποτελεί μια επικίνδυνη μορφή απόκρισης του πλοίου σε κυματισμούς, η οποία προκαλείται από τη μεταβολή των χαρακτηριστικών ευστάθειας. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να εκδηλωθεί ακόμα και υπό ήπιες καιρικές συνθήκες, καθιστώντας το σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια του πλοίου, του φορτίου και του πληρώματος. Πλοία όπως τα εμπορευματοκιβωτιοφόρα, τα οχηματαγωγά και τα μεγάλα φορτηγά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στο φαινόμενο λόγω της γεωμετρίας της γάστρας και της ευστάθειάς τους.
Ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας βασίζεται σε θεωρητικό υπόβαθρο της CMA CGM και αξιοποιεί τη δυναμική παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο που προσφέρει το ψηφιακό σύστημα OCTOPUS της ABB. Μέσω της συλλογής και της ανάλυσης δεδομένων πλοήγησης, καιρού και κινήσεων του σκάφους, το σύστημα προβλέπει τις συνθήκες που μπορεί να οδηγήσουν σε παραμετρικό διατοιχισμό. Έτσι, ειδοποιείται εγκαίρως το πλήρωμα ώστε να λάβει μέτρα, όπως αλλαγή πορείας ή ταχύτητας.
Η πρόληψη αυτών των περιστατικών δεν αφορά μόνο την ασφάλεια. Συνδέεται άμεσα και με τη μείωση του κινδύνου απώλειας φορτίου, που με τη σειρά της περιορίζει τον κίνδυνο θαλάσσιας ρύπανσης. Η CMA CGM θα εφαρμόσει τη λύση σε ολόκληρο τον παγκόσμιο στόλο της, συνοδεύοντάς τη με εξειδικευμένη εκπαίδευση για τα πληρώματα, η οποία θα διατεθεί και στην ευρύτερη ναυτιλιακή κοινότητα. Από την πλευρά της, η ABB αναλαμβάνει την εγκατάσταση και την υποστήριξη του συστήματος OCTOPUS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ