
Οι Αμερικανοί εξαγωγείς υδρογονανθράκων και αγροτικών προϊόντων φαίνεται πως αντιτίθενται στις βλέψεις Τραμπ περί επιβολής τελών σε πλοία που συνδέονται με την Κίνα.
Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει το Reuters, εφόσον πράγματι στα πλοία αυτά επιβληθούν λιμενικά τέλη ‒τα οποία μάλιστα δύνανται να αγγίξουν τα $3 εκατ. ανά port call‒ οι εξαγωγές των ΗΠΑ θα βρεθούν στον αέρα. Μάλιστα, αυτό αφορά πληθώρα εμπορευμάτων, από τον άνθρακα και το πετρέλαιο έως και τη σόγια.
Ήδη, παρότι δεν έχουν επιβληθεί λιμενικά τέλη σε πλοία, οι Αμερικανοί εξαγωγείς δυσκολεύονται να βρουν πλοία προς ναύλωση, ενώ το κόστος ναύλωσης των πλοίων έχει αυξηθεί σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 40%.
Από την άλλη, τα σχέδια του Ντόναλντ Τραμπ βρίσκουν σπάνια διακομματική υποστήριξη από τους Αμερικανούς, με το 72% να δηλώνει ότι οι ΗΠΑ δεν μπορούν να παραμείνουν εξαρτημένες από την Κίνα και άλλα ναυπηγικά κράτη, σύμφωνα με δημοσκόπηση που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή 21 Μαρτίου.
Η έρευνα σε 2.204 ενήλικες, που διεξήχθη από τη Morning Consult για λογαριασμό της Alliance for American Manufacturing (AAM) μεταξύ 10 και 12 Μαρτίου, κατέδειξε έντονη ανησυχία για την επιρροή της Κίνας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και τις αρνητικές επιπτώσεις στην εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ.
Μόνο το 11% δήλωσε ότι οι ΗΠΑ μπορούν να βασίζονται στην Κίνα και σε άλλες χώρες για την κατασκευή πλοίων για τις εμπορικές και στρατιωτικές ανάγκες τους.
Η κυβέρνηση Τραμπ ανακοίνωσε τα προτεινόμενα διορθωτικά μέτρα, τα οποία απαιτούν επίσης τουλάχιστον το 1% των αμερικανικών εξαγωγών να αποστέλλονται με πλοία υπό αμερικανική σημαία, αφότου η κυβέρνηση Μπάιντεν κατέληξε στο συμπέρασμα, στο πλαίσιο μιας ταχείας έρευνας, ότι η Κίνα ακολουθεί αθέμιτες πρακτικές στη ναυπηγική βιομηχανία, ανοίγοντας τον δρόμο για κυρώσεις.
Η εν λόγω έρευνα ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2024, κατόπιν αιτήματος των United Steelworkers και τεσσάρων άλλων συνδικάτων, ως ένας τρόπος για την ανοικοδόμηση ενός κλάδου που βρίσκεται σε βαθιά παρακμή από τη δεκαετία του 1970, όταν η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα κυριαρχούσαν στη ναυπηγική βιομηχανία.
Μπορεί πρόσφατα οι Κινέζοι εφοπλιστές να έδειξαν τη σφοδρή αντίδρασή τους για την επιβολή τελών σε κινεζικά πλοία που προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ, εντούτοις στο εσωτερικό των ΗΠΑ η υποστήριξη σε ένα τέτοιο μέτρο είναι μεγάλη, όπως τονίζει και ο Scott Paul, Πρόεδρος της AAM. Για του λόγου το αληθές, το 49% των Αμερικανών τάσσονται υπέρ του μέτρου, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας. Με βάση τα ίδια ευρήματα, το 68% των Αμερικανών συμφώνησαν ότι η ικανότητα των ΗΠΑ να κατασκευάζουν πλοία τόσο για εμπορικές όσο και για στρατιωτικές ανάγκες είναι θέμα εθνικής ασφάλειας και το 71% επιθυμεί η κυβέρνηση των ΗΠΑ να επενδύσει στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ