
Οι Αμερικανοί εξαγωγείς υδρογονανθράκων και αγροτικών προϊόντων φαίνεται πως αντιτίθενται στις βλέψεις Τραμπ περί επιβολής τελών σε πλοία που συνδέονται με την Κίνα.
Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει το Reuters, εφόσον πράγματι στα πλοία αυτά επιβληθούν λιμενικά τέλη ‒τα οποία μάλιστα δύνανται να αγγίξουν τα $3 εκατ. ανά port call‒ οι εξαγωγές των ΗΠΑ θα βρεθούν στον αέρα. Μάλιστα, αυτό αφορά πληθώρα εμπορευμάτων, από τον άνθρακα και το πετρέλαιο έως και τη σόγια.
Ήδη, παρότι δεν έχουν επιβληθεί λιμενικά τέλη σε πλοία, οι Αμερικανοί εξαγωγείς δυσκολεύονται να βρουν πλοία προς ναύλωση, ενώ το κόστος ναύλωσης των πλοίων έχει αυξηθεί σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 40%.
Από την άλλη, τα σχέδια του Ντόναλντ Τραμπ βρίσκουν σπάνια διακομματική υποστήριξη από τους Αμερικανούς, με το 72% να δηλώνει ότι οι ΗΠΑ δεν μπορούν να παραμείνουν εξαρτημένες από την Κίνα και άλλα ναυπηγικά κράτη, σύμφωνα με δημοσκόπηση που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή 21 Μαρτίου.
Η έρευνα σε 2.204 ενήλικες, που διεξήχθη από τη Morning Consult για λογαριασμό της Alliance for American Manufacturing (AAM) μεταξύ 10 και 12 Μαρτίου, κατέδειξε έντονη ανησυχία για την επιρροή της Κίνας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και τις αρνητικές επιπτώσεις στην εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ.
Μόνο το 11% δήλωσε ότι οι ΗΠΑ μπορούν να βασίζονται στην Κίνα και σε άλλες χώρες για την κατασκευή πλοίων για τις εμπορικές και στρατιωτικές ανάγκες τους.
Η κυβέρνηση Τραμπ ανακοίνωσε τα προτεινόμενα διορθωτικά μέτρα, τα οποία απαιτούν επίσης τουλάχιστον το 1% των αμερικανικών εξαγωγών να αποστέλλονται με πλοία υπό αμερικανική σημαία, αφότου η κυβέρνηση Μπάιντεν κατέληξε στο συμπέρασμα, στο πλαίσιο μιας ταχείας έρευνας, ότι η Κίνα ακολουθεί αθέμιτες πρακτικές στη ναυπηγική βιομηχανία, ανοίγοντας τον δρόμο για κυρώσεις.
Η εν λόγω έρευνα ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2024, κατόπιν αιτήματος των United Steelworkers και τεσσάρων άλλων συνδικάτων, ως ένας τρόπος για την ανοικοδόμηση ενός κλάδου που βρίσκεται σε βαθιά παρακμή από τη δεκαετία του 1970, όταν η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα κυριαρχούσαν στη ναυπηγική βιομηχανία.
Μπορεί πρόσφατα οι Κινέζοι εφοπλιστές να έδειξαν τη σφοδρή αντίδρασή τους για την επιβολή τελών σε κινεζικά πλοία που προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ, εντούτοις στο εσωτερικό των ΗΠΑ η υποστήριξη σε ένα τέτοιο μέτρο είναι μεγάλη, όπως τονίζει και ο Scott Paul, Πρόεδρος της AAM. Για του λόγου το αληθές, το 49% των Αμερικανών τάσσονται υπέρ του μέτρου, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας. Με βάση τα ίδια ευρήματα, το 68% των Αμερικανών συμφώνησαν ότι η ικανότητα των ΗΠΑ να κατασκευάζουν πλοία τόσο για εμπορικές όσο και για στρατιωτικές ανάγκες είναι θέμα εθνικής ασφάλειας και το 71% επιθυμεί η κυβέρνηση των ΗΠΑ να επενδύσει στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Καθώς τα bulk carriers διανύουν περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας από τις αρχές του 2025 –απόρροια των μεταβολών στον χάρτη του διεθνούς εμπορίου, του εντεινόμενου προστατευτισμού…
Εν μέσω αυξημένης αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ φαίνεται να επιβραδύνονται. Σύμφωνα με…
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) παρουσίασε το επενδυτικό της πλάνο για τα επόμενα 10 χρόνια, ύψους περίπου $8,5 δισεκατομμυρίων, με στόχο την…
Νέα επιτάχυνση στον ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού καταγράφηκε τον Ιούνιο του 2025, καθώς αυξήθηκε σε 2,8% από 2,5% τον Μάιο και έναντι αύξησης 2,3%…
Σημαντική αύξηση τόσο της εγχώριας κατανάλωσης όσο και της συνολικής ζήτησης φυσικού αερίου (που περιλαμβάνει και τις εξαγωγές) κατά το α΄εξάμηνο του 2025, προκύπτει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ