
Mε την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας να είναι πιο επιτακτική από ποτέ, η ζήτηση για αλουμίνιο, ζωτικής σημασίας εμπόρευμα για την αποανθρακοποίηση, έχει πάρει την ανιούσα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ζήτηση για βωξίτη, πρώτη ύλη για την παραγωγή αλουμινίου. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις του Business Research Insights, η παγκόσμια αγορά αλουμίνας και βωξίτη αναμένεται να αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5,11% έως το 2032, κυρίως λόγω της Κίνας, του μεγαλύτερου εισαγωγέα βωξίτη στον κόσμο. Tον περασμένο χρόνο, οι εισαγωγές βωξίτη της Κίνας αυξήθηκαν κατά 12,6% σε σχέση με το 2023, στους 159 εκατ. τόνους, ενώ τα τελωνειακά στοιχεία για τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο 2025 δείχνουν μια περαιτέρω αύξηση 25,6%, στους 30,6 εκατ. τόνους.
Η μερίδα του λέοντος των εξαγωγών προς την Κίνα ανήκει στη Γουινέα, καθώς το μερίδιο αγοράς της αφρικανικής χώρας διαμορφώθηκε στο 70% το 2024. Η Γουινέα αποκάλυψε πλάνα για επενδύσεις έως και $1 δισ. σε διάστημα πέντε ετών για την αναβάθμιση των ποτάμιων τερματικών σταθμών της και την αγορά πλοίων, προβλέποντας αύξηση των εξαγωγών κατά 10 εκατ. τόνους ετησίως. Ωστόσο, υπάρχουν «ρωγμές» στη σταθερότητα της Γουινέας ως προμηθευτή. Εποχικά, η Γουινέα παρουσιάζει μια μικρή κάμψη των εξαγωγών από τον Ιούλιο έως τον Νοέμβριο, λόγω των μουσώνων, δημιουργώντας μια ευκαιρία για άλλες χώρες, όπως η Αυστραλία, να εκμεταλλευτούν το κενό εφοδιασμού. Επιπλέον, η Γουινέα αντιμετωπίζει πολιτική και κοινωνική αστάθεια.
Το boom της ζήτησης για βωξίτη επιδρά θετικά για τα Capesizes. Με τα Capesizes να καταγράφουν τη χαμηλότερη ανάπτυξη του στόλου μεταξύ των διαφόρων μεγεθών bulk carriers, οι ισχυρές εξαγωγές από τη Γουινέα θα μπορούσαν επίσης να επιβραδύνουν τις διαλύσεις, εάν η προσφορά πλοίων δεν είναι επαρκής. Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από το 30% του βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης πέρυσι μεταφέρθηκε με πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών.
Πηγή: Thurlestone Shipping
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η DK Fotinakis ολοκλήρωσε με επιτυχία εργασίες επισκευής χαλύβδινων κατασκευών στο M/T Anikitos, προσφέροντας κρίσιμες επισκευές στη δομή του πλοίου με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα.…
Η BSM Hellas, Bernhard Schulte Shipmanagement’s Ship Management Centre (SMC) στην Ελλάδα, γιορτάζει με υπερηφάνεια την 20ή επέτειό της φέτος. Στο πλαίσιο των εορτασμών…
Ο σχεδιασμός των δεξαμενών υγροποιημένων καυσίμων περνά σε νέα εποχή με την εφαρμογή της μεθόδου Engineering Critical Assessment (ECA) σε δεξαμενές τύπου C. Η…
Η διεθνής σκηνή παρακολουθεί με ανησυχία τις εξελίξεις, μετά τους πρόσφατους αεροπορικούς βομβαρδισμούς του Ισραήλ, εναντίον στρατιωτικών και πυρηνικών εγκαταστάσεων στο Ιράν. Στις πρώτες…
Στην αναπτυξιακή πορεία της Tsakos Energy Navigation (TEN) τα τελευταία χρόνια, εν μέσω αλλεπάλληλων κρίσεων στο οικονομικό και γεωπολιτικό μέτωπο, αναφέρθηκε εκτενώς ο δρ…
Με κεντρικό της μήνυμα οι τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες στα διεθνή πολιτικά και διπλωματικά fora να λαμβάνονται με πυξίδα τις ανάγκες του ναυτιλιακού κλάδου, η…
Η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην αγορά των containerships τον περασμένο Μάιο είχε ως αποτέλεσμα έξι εισηγμένες liner εταιρείες να καταγράψουν κεφαλαιοποίηση ύψους $10…
Τα κράτη μέλη της ΕΕ ενέκριναν την Πέμπτη 12 Ιουνίου, κανονισμό που επιβάλλει πρόσθετους δασμούς σε όλες τις εισαγωγές γεωργικών προϊόντων και ορισμένων λιπασμάτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ