
Mε την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας να είναι πιο επιτακτική από ποτέ, η ζήτηση για αλουμίνιο, ζωτικής σημασίας εμπόρευμα για την αποανθρακοποίηση, έχει πάρει την ανιούσα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ζήτηση για βωξίτη, πρώτη ύλη για την παραγωγή αλουμινίου. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις του Business Research Insights, η παγκόσμια αγορά αλουμίνας και βωξίτη αναμένεται να αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5,11% έως το 2032, κυρίως λόγω της Κίνας, του μεγαλύτερου εισαγωγέα βωξίτη στον κόσμο. Tον περασμένο χρόνο, οι εισαγωγές βωξίτη της Κίνας αυξήθηκαν κατά 12,6% σε σχέση με το 2023, στους 159 εκατ. τόνους, ενώ τα τελωνειακά στοιχεία για τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο 2025 δείχνουν μια περαιτέρω αύξηση 25,6%, στους 30,6 εκατ. τόνους.
Η μερίδα του λέοντος των εξαγωγών προς την Κίνα ανήκει στη Γουινέα, καθώς το μερίδιο αγοράς της αφρικανικής χώρας διαμορφώθηκε στο 70% το 2024. Η Γουινέα αποκάλυψε πλάνα για επενδύσεις έως και $1 δισ. σε διάστημα πέντε ετών για την αναβάθμιση των ποτάμιων τερματικών σταθμών της και την αγορά πλοίων, προβλέποντας αύξηση των εξαγωγών κατά 10 εκατ. τόνους ετησίως. Ωστόσο, υπάρχουν «ρωγμές» στη σταθερότητα της Γουινέας ως προμηθευτή. Εποχικά, η Γουινέα παρουσιάζει μια μικρή κάμψη των εξαγωγών από τον Ιούλιο έως τον Νοέμβριο, λόγω των μουσώνων, δημιουργώντας μια ευκαιρία για άλλες χώρες, όπως η Αυστραλία, να εκμεταλλευτούν το κενό εφοδιασμού. Επιπλέον, η Γουινέα αντιμετωπίζει πολιτική και κοινωνική αστάθεια.
Το boom της ζήτησης για βωξίτη επιδρά θετικά για τα Capesizes. Με τα Capesizes να καταγράφουν τη χαμηλότερη ανάπτυξη του στόλου μεταξύ των διαφόρων μεγεθών bulk carriers, οι ισχυρές εξαγωγές από τη Γουινέα θα μπορούσαν επίσης να επιβραδύνουν τις διαλύσεις, εάν η προσφορά πλοίων δεν είναι επαρκής. Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από το 30% του βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης πέρυσι μεταφέρθηκε με πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών.
Πηγή: Thurlestone Shipping
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ