
Mε την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας να είναι πιο επιτακτική από ποτέ, η ζήτηση για αλουμίνιο, ζωτικής σημασίας εμπόρευμα για την αποανθρακοποίηση, έχει πάρει την ανιούσα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ζήτηση για βωξίτη, πρώτη ύλη για την παραγωγή αλουμινίου. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις του Business Research Insights, η παγκόσμια αγορά αλουμίνας και βωξίτη αναμένεται να αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5,11% έως το 2032, κυρίως λόγω της Κίνας, του μεγαλύτερου εισαγωγέα βωξίτη στον κόσμο. Tον περασμένο χρόνο, οι εισαγωγές βωξίτη της Κίνας αυξήθηκαν κατά 12,6% σε σχέση με το 2023, στους 159 εκατ. τόνους, ενώ τα τελωνειακά στοιχεία για τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο 2025 δείχνουν μια περαιτέρω αύξηση 25,6%, στους 30,6 εκατ. τόνους.
Η μερίδα του λέοντος των εξαγωγών προς την Κίνα ανήκει στη Γουινέα, καθώς το μερίδιο αγοράς της αφρικανικής χώρας διαμορφώθηκε στο 70% το 2024. Η Γουινέα αποκάλυψε πλάνα για επενδύσεις έως και $1 δισ. σε διάστημα πέντε ετών για την αναβάθμιση των ποτάμιων τερματικών σταθμών της και την αγορά πλοίων, προβλέποντας αύξηση των εξαγωγών κατά 10 εκατ. τόνους ετησίως. Ωστόσο, υπάρχουν «ρωγμές» στη σταθερότητα της Γουινέας ως προμηθευτή. Εποχικά, η Γουινέα παρουσιάζει μια μικρή κάμψη των εξαγωγών από τον Ιούλιο έως τον Νοέμβριο, λόγω των μουσώνων, δημιουργώντας μια ευκαιρία για άλλες χώρες, όπως η Αυστραλία, να εκμεταλλευτούν το κενό εφοδιασμού. Επιπλέον, η Γουινέα αντιμετωπίζει πολιτική και κοινωνική αστάθεια.
Το boom της ζήτησης για βωξίτη επιδρά θετικά για τα Capesizes. Με τα Capesizes να καταγράφουν τη χαμηλότερη ανάπτυξη του στόλου μεταξύ των διαφόρων μεγεθών bulk carriers, οι ισχυρές εξαγωγές από τη Γουινέα θα μπορούσαν επίσης να επιβραδύνουν τις διαλύσεις, εάν η προσφορά πλοίων δεν είναι επαρκής. Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από το 30% του βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης πέρυσι μεταφέρθηκε με πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών.
Πηγή: Thurlestone Shipping
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ