
Σε στάση αναμονής αναφορικά με τα επιτόκια παραμένουν οι κεντρικές τράπεζες.
Συγκεκριμένα, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) αποφάσισε να διατηρήσει αμετάβλητα τα επιτόκιά της, στο εύρος του 4,25% έως 4,50%, όπως είχε πράξει και στη συνεδρίαση του Ιανουαρίου. Παράλληλα, αναθεώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις της για την αμερικανική οικονομία. Ειδικότερα, εκτιμά πλέον πως η ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας θα είναι της τάξης του 1,7% φέτος, έναντι 2,1% που προέβλεπε μέχρι σήμερα, και αναμένει άνοδο του πληθωρισμού στο 2,7% από 2,5%.
Ίδια πολιτική ακολούθησε και η Τράπεζα της Αγγλίας (BoE) η οποία διατήρησε το βασικό της επιτόκιο αμετάβλητο στο 4,5%. Η απόφαση επιβεβαίωσε τις προσδοκίες των οικονομολόγων. «Υπάρχει μεγάλη οικονομική αβεβαιότητα αυτήν τη στιγμή», δήλωσε ο διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας, Άντριου Μπέιλι, σε ανακοίνωσή του.
Η Τράπεζα της Ιαπωνίας διατήρησε σταθερά τα επιτόκια την Τετάρτη 19 Μαρτίου κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για μεγάλη οικονομική αβεβαιότητα σε διεθνή κλίμακα. Η Τράπεζα της Ιαπωνίας άφησε να εννοηθεί ότι ο χρόνος περαιτέρω αυξήσεων των επιτοκίων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις επιπτώσεις των δυνητικά υψηλότερων δασμών των ΗΠΑ.
Στα χνάρια των υπολοίπων κεντρικών τραπεζών, αυτή της Κίνας διατήρησε το 1ετές βασικό επιτόκιο δανεισμού στο 3,1% και το 5ετές LPR στο 3,6%. «Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αναγνωρίζουν την ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική της χώρας, ενώ παραμένουν επιφυλακτικοί λόγω των επίμονων πιέσεων στο μέλλον», δήλωσε ο επίκουρος καθηγητής Bruce Pang, αναφέροντας τους κινδύνους από τις εμπορικές εντάσεις, τη σταθερή πολιτική στάση της Fed και τα ήδη λεπτά καθαρά περιθώρια επιτοκίου των κινεζικών τραπεζών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Με το Νόμπελ Ειρήνης τιμήθηκε φέτος η ηγέτιδα της αντιπολίτευσης στη Βενεζουέλα Μαρία Κορίνα Ματσάδο, η αποκαλούμενη «λιμπερταδόρα» (απελευθερώτρια), η οποία είναι όμως υποχρεωμένη…
Η Performance Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, επεκτείνει τον στόλο της μέσω της δευτερογενούς αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, δύο θυγατρικές εταιρείες υπό…
Στην καθοριστική σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, αλλά και στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, εστιάστηκε ο René Kofod-Olsen, CEO…
Ένα νέο βήμα στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση κάνουν η ABB και η SwitcH2, συνδυάζοντας τεχνολογία ηλεκτρόλυσης μεγάλης κλίμακας με συστήματα πλήρως αυτοματοποιημένης διαχείρισης ενέργειας.…
Η μετάβαση προς τα έξυπνα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία επιταχύνεται, καθώς η HD Hyundai έλαβε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) για το VesselWise από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ