
Η παλιρροϊκή ενέργεια αποτελεί μία από τις πλέον υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια των παλιρροιών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η δυνατότητα πρόβλεψης των παλιρροϊκών ρευμάτων προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι άλλων ανανεώσιμων πηγών, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο καθίσταται δυνατή η συνεχής και αξιόπιστη παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.
Στο πλαίσιο της παραπάνω τεχνολογικής εξέλιξης, το έργο NH1 της Normandie Hydroliennes αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο καινοτόμα και σημαντικά εγχειρήματα στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα πιλοτικό, εμπορικής κλίμακας παλιρροϊκό έργο, το οποίο επιλέχθηκε ως νικητής του Ταμείου Καινοτομίας 2023 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση 31,3 εκατ. ευρώ. Η στήριξη αυτή αποτελεί ένα ορόσημο για τη Γαλλία, η οποία διαθέτει το δεύτερο ισχυρότερο παλιρροϊκό ρεύμα στην Ευρώπη, με εκτιμώμενη δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 15 έως 18 TWh ετησίως, ποσότητα αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες 8 εκατ. ανθρώπων.
Το έργο NH1 στηρίζεται στην ανάπτυξη της Proteus AR3000, μιας τουρμπίνας οριζόντιου άξονα, η οποία αποτελεί την πιο ισχυρή και αποδοτική τεχνολογία του είδους της σε εμπορική λειτουργία. Οι τέσσερις τουρμπίνες που θα εγκατασταθούν στο πλαίσιο του έργου θα παράγουν 34 GWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, συνεισφέροντας στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας. Κατασκευασμένες στο Cherbourg, αυτές οι τουρμπίνες θα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια για 15.000 ανθρώπους έως το 2028, ανοίγοντας τον δρόμο για την επέκταση της παλιρροϊκής τεχνολογίας στη Γαλλία και στην Ευρώπη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη…
Νωχελικά παραμένουν τα δεδομένα για τη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier…
Από τα πλέον επίσημα χείλη επιβεβαιώθηκε η είδηση ότι, τις επόμενες ημέρες, η δραστηριοποίηση της Chevron στη Βενεζουέλα θα ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, ο Υπουργός Εξωτερικών…
Με την παραλαβή του παρθενικού φορτίου τέθηκε επισήμως σε λειτουργία το νέο FSRU της Γερμανίας. Σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, την Παρασκευή 16 Μαΐου…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, υπέγραψε το βράδυ της Παρασκευής 23 Μαΐου τέσσερα διατάγματα τα οποία έχουν ως στόχο την «αναγέννηση» της πυρηνικής…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ