
Η παλιρροϊκή ενέργεια αποτελεί μία από τις πλέον υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια των παλιρροιών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η δυνατότητα πρόβλεψης των παλιρροϊκών ρευμάτων προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι άλλων ανανεώσιμων πηγών, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο καθίσταται δυνατή η συνεχής και αξιόπιστη παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.
Στο πλαίσιο της παραπάνω τεχνολογικής εξέλιξης, το έργο NH1 της Normandie Hydroliennes αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο καινοτόμα και σημαντικά εγχειρήματα στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα πιλοτικό, εμπορικής κλίμακας παλιρροϊκό έργο, το οποίο επιλέχθηκε ως νικητής του Ταμείου Καινοτομίας 2023 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση 31,3 εκατ. ευρώ. Η στήριξη αυτή αποτελεί ένα ορόσημο για τη Γαλλία, η οποία διαθέτει το δεύτερο ισχυρότερο παλιρροϊκό ρεύμα στην Ευρώπη, με εκτιμώμενη δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 15 έως 18 TWh ετησίως, ποσότητα αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες 8 εκατ. ανθρώπων.
Το έργο NH1 στηρίζεται στην ανάπτυξη της Proteus AR3000, μιας τουρμπίνας οριζόντιου άξονα, η οποία αποτελεί την πιο ισχυρή και αποδοτική τεχνολογία του είδους της σε εμπορική λειτουργία. Οι τέσσερις τουρμπίνες που θα εγκατασταθούν στο πλαίσιο του έργου θα παράγουν 34 GWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, συνεισφέροντας στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας. Κατασκευασμένες στο Cherbourg, αυτές οι τουρμπίνες θα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια για 15.000 ανθρώπους έως το 2028, ανοίγοντας τον δρόμο για την επέκταση της παλιρροϊκής τεχνολογίας στη Γαλλία και στην Ευρώπη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ