
Η παλιρροϊκή ενέργεια αποτελεί μία από τις πλέον υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια των παλιρροιών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η δυνατότητα πρόβλεψης των παλιρροϊκών ρευμάτων προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι άλλων ανανεώσιμων πηγών, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο καθίσταται δυνατή η συνεχής και αξιόπιστη παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.
Στο πλαίσιο της παραπάνω τεχνολογικής εξέλιξης, το έργο NH1 της Normandie Hydroliennes αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο καινοτόμα και σημαντικά εγχειρήματα στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα πιλοτικό, εμπορικής κλίμακας παλιρροϊκό έργο, το οποίο επιλέχθηκε ως νικητής του Ταμείου Καινοτομίας 2023 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση 31,3 εκατ. ευρώ. Η στήριξη αυτή αποτελεί ένα ορόσημο για τη Γαλλία, η οποία διαθέτει το δεύτερο ισχυρότερο παλιρροϊκό ρεύμα στην Ευρώπη, με εκτιμώμενη δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 15 έως 18 TWh ετησίως, ποσότητα αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες 8 εκατ. ανθρώπων.
Το έργο NH1 στηρίζεται στην ανάπτυξη της Proteus AR3000, μιας τουρμπίνας οριζόντιου άξονα, η οποία αποτελεί την πιο ισχυρή και αποδοτική τεχνολογία του είδους της σε εμπορική λειτουργία. Οι τέσσερις τουρμπίνες που θα εγκατασταθούν στο πλαίσιο του έργου θα παράγουν 34 GWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, συνεισφέροντας στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας. Κατασκευασμένες στο Cherbourg, αυτές οι τουρμπίνες θα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια για 15.000 ανθρώπους έως το 2028, ανοίγοντας τον δρόμο για την επέκταση της παλιρροϊκής τεχνολογίας στη Γαλλία και στην Ευρώπη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνεχίζεται η σύγκρουση μεταξύ της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και των ακτοπλόων με φόντο τη συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση που έχει δημιουργήσει προβλήματα…
Ο πετροχημικός τομέας αναμένεται να γίνει ο κύριος μοχλός στη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας σε διάστημα 10 ετών, σύμφωνα με δημοσίευμα της Quantum. Μάλιστα,…
Αξιωματούχοι της αμερικανικής κυβέρνησης δήλωσαν στο πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg ότι γίνονται προετοιμασίες για να εξαπολυθούν βομβαρδισμοί στο Ιράν τις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με δημοσίευμα…
H διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με θλίψη και συγκίνηση μια σημαντική προσωπικότητα του κλάδου, τον Philippe Louis-Dreyfus ο οποίος την Τετάρτη 18 Ιουνίου έφυγε…
Με ανακοίνωσή του το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ενημέρωσε ότι έχει προβεί σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για να αποκατασταθεί η νομιμότητα και…
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ