
Καθώς η χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) παραμένει προαιρετική στην Ασία, οι αναλυτές της αγοράς «βλέπουν» προσεχώς πλεόνασμα προσφοράς SAF στην ασιατική αγορά.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η παραγωγική ικανότητα της Ασίας αναμένεται να υπερβεί την περιφερειακή ζήτηση το 2025 και το 2026, καθώς νέα έργα παραγωγής SAF τίθενται σε λειτουργία. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές SAF της Ασίας αναμένεται να αυξηθούν, ενώ στις τιμές των καυσίμων εκτιμάται ότι θα ασκηθεί καθοδική πίεση.
Βάσει στοιχείων της Argus Consulting, η παραγωγική ικανότητα SAF της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να αγγίξει τους 3,5 εκατ. τόνους ετησίως (77.671 βαρέλια ημερησίως) έως τα τέλη του 2025. Σημειώνεται ότι η παραγωγική ικανότητα το 2024 ανήλθε στους 1,24 εκατ. τόνους.
Οι εκτιμήσεις αυτές εγείρουν ανησυχία στις τάξεις των παραγωγών SAF της Ασίας, οι οποίοι θα αντιμετωπίσουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα, εφόσον η περιφερειακή ζήτηση παραμείνει νωχελική και οι τιμές μειωθούν. Στον αντίποδα, το διαφαινόμενο πλεόνασμα προσφοράς φέρνει «χαμόγελα» στις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές των καυσίμων.
Όσον αφορά την υποχρεωτική χρήση SAF, που θα μπορούσε να τονώσει την ασιατική ζήτηση, μια τέτοια απαίτηση δεν αναμένεται να εφαρμοστεί άμεσα. Η πρώτη απαίτηση στην Ασία θα υιοθετηθεί το 2026 από τη Σιγκαπούρη και την Ταϊλάνδη, οι οποίες θα επιβάλουν απαίτηση χρήσης 1% SAF στους αερομεταφορείς. Όπως υπογραμμίζει το Reuters, οι εν λόγω απαιτήσεις αναμένεται να αυξήσουν τη ζήτηση SAF στις συγκεκριμένες χώρες σε περίπου 14% της παραγωγικής τους ικανότητας έως το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ