
Η νέα γενιά πλοίων μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες χαμηλής πίεσης, ανοίγοντας τον δρόμο για αποδοτικότερη και οικονομικότερη μεταφορά του CO₂. Με τη χρήση δεξαμενών χαμηλής πίεσης, οι οποίες διατηρούν το υγρό διοξείδιο του άνθρακα σε θερμοκρασία περίπου -50°C και πίεση 6-8 barg, καθίσταται δυνατή η ασφαλής και μεγάλης κλίμακας μεταφορά του αερίου, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος της διαδικασίας.
Η πρόσφατη Έγκριση επί της Αρχής (AiP) που απονεμήθηκε από τον DNV στη Shell International Trading and Shipping Company Limited και στην Brevik Engineering αφορά έναν νέο σχεδιασμό πλοίου LCO₂ χωρητικότητας 74.000 κυβικών μέτρων (cbm). Το πλοίο αυτό είναι ειδικά διαμορφωμένο για την αγορά της Ασίας-Ειρηνικού, όπου η ζήτηση για δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) αυξάνεται διαρκώς.
Το συγκεκριμένο πλοίο, με μήκος 290 μ. και βύθισμα 12 μ., έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να προσεγγίσει τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ανατολικής Ασίας. Διαθέτει 15 κυλινδρικές δεξαμενές, οι οποίες εξασφαλίζουν τη μέγιστη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου, ενώ παράλληλα πληροί τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και λειτουργικότητας.
Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες αυτού του σχεδιασμού είναι η δυνατότητα μελλοντικής εγκατάστασης συστήματος δέσμευσης CO₂ από τα καυσαέρια της κύριας μηχανής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ