
Η νέα γενιά πλοίων μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες χαμηλής πίεσης, ανοίγοντας τον δρόμο για αποδοτικότερη και οικονομικότερη μεταφορά του CO₂. Με τη χρήση δεξαμενών χαμηλής πίεσης, οι οποίες διατηρούν το υγρό διοξείδιο του άνθρακα σε θερμοκρασία περίπου -50°C και πίεση 6-8 barg, καθίσταται δυνατή η ασφαλής και μεγάλης κλίμακας μεταφορά του αερίου, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος της διαδικασίας.
Η πρόσφατη Έγκριση επί της Αρχής (AiP) που απονεμήθηκε από τον DNV στη Shell International Trading and Shipping Company Limited και στην Brevik Engineering αφορά έναν νέο σχεδιασμό πλοίου LCO₂ χωρητικότητας 74.000 κυβικών μέτρων (cbm). Το πλοίο αυτό είναι ειδικά διαμορφωμένο για την αγορά της Ασίας-Ειρηνικού, όπου η ζήτηση για δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) αυξάνεται διαρκώς.
Το συγκεκριμένο πλοίο, με μήκος 290 μ. και βύθισμα 12 μ., έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να προσεγγίσει τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ανατολικής Ασίας. Διαθέτει 15 κυλινδρικές δεξαμενές, οι οποίες εξασφαλίζουν τη μέγιστη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου, ενώ παράλληλα πληροί τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και λειτουργικότητας.
Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες αυτού του σχεδιασμού είναι η δυνατότητα μελλοντικής εγκατάστασης συστήματος δέσμευσης CO₂ από τα καυσαέρια της κύριας μηχανής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά,…
Η Λέσχη Επαγγελματιών & Επιστημόνων Πειραιά (ΛΕΕΠ), με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), διοργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 ημερίδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ