
Η νέα γενιά πλοίων μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες χαμηλής πίεσης, ανοίγοντας τον δρόμο για αποδοτικότερη και οικονομικότερη μεταφορά του CO₂. Με τη χρήση δεξαμενών χαμηλής πίεσης, οι οποίες διατηρούν το υγρό διοξείδιο του άνθρακα σε θερμοκρασία περίπου -50°C και πίεση 6-8 barg, καθίσταται δυνατή η ασφαλής και μεγάλης κλίμακας μεταφορά του αερίου, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος της διαδικασίας.
Η πρόσφατη Έγκριση επί της Αρχής (AiP) που απονεμήθηκε από τον DNV στη Shell International Trading and Shipping Company Limited και στην Brevik Engineering αφορά έναν νέο σχεδιασμό πλοίου LCO₂ χωρητικότητας 74.000 κυβικών μέτρων (cbm). Το πλοίο αυτό είναι ειδικά διαμορφωμένο για την αγορά της Ασίας-Ειρηνικού, όπου η ζήτηση για δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) αυξάνεται διαρκώς.
Το συγκεκριμένο πλοίο, με μήκος 290 μ. και βύθισμα 12 μ., έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να προσεγγίσει τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ανατολικής Ασίας. Διαθέτει 15 κυλινδρικές δεξαμενές, οι οποίες εξασφαλίζουν τη μέγιστη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου, ενώ παράλληλα πληροί τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και λειτουργικότητας.
Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες αυτού του σχεδιασμού είναι η δυνατότητα μελλοντικής εγκατάστασης συστήματος δέσμευσης CO₂ από τα καυσαέρια της κύριας μηχανής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ