
Η νέα γενιά πλοίων μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες χαμηλής πίεσης, ανοίγοντας τον δρόμο για αποδοτικότερη και οικονομικότερη μεταφορά του CO₂. Με τη χρήση δεξαμενών χαμηλής πίεσης, οι οποίες διατηρούν το υγρό διοξείδιο του άνθρακα σε θερμοκρασία περίπου -50°C και πίεση 6-8 barg, καθίσταται δυνατή η ασφαλής και μεγάλης κλίμακας μεταφορά του αερίου, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος της διαδικασίας.
Η πρόσφατη Έγκριση επί της Αρχής (AiP) που απονεμήθηκε από τον DNV στη Shell International Trading and Shipping Company Limited και στην Brevik Engineering αφορά έναν νέο σχεδιασμό πλοίου LCO₂ χωρητικότητας 74.000 κυβικών μέτρων (cbm). Το πλοίο αυτό είναι ειδικά διαμορφωμένο για την αγορά της Ασίας-Ειρηνικού, όπου η ζήτηση για δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) αυξάνεται διαρκώς.
Το συγκεκριμένο πλοίο, με μήκος 290 μ. και βύθισμα 12 μ., έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να προσεγγίσει τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ανατολικής Ασίας. Διαθέτει 15 κυλινδρικές δεξαμενές, οι οποίες εξασφαλίζουν τη μέγιστη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου, ενώ παράλληλα πληροί τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και λειτουργικότητας.
Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες αυτού του σχεδιασμού είναι η δυνατότητα μελλοντικής εγκατάστασης συστήματος δέσμευσης CO₂ από τα καυσαέρια της κύριας μηχανής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα του Έλληνα πλοιοκτήτη Β. Μαρινάκη εκτείνεται σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Πέρα από τις πρόσφατες παραγγελίες για ναυπήγηση containerships, η…
Στο στόχαστρο της Δανίας βρίσκονται εκ νέου τα πλοία του «σκιώδους στόλου», με τη χώρα της Βαλτικής να προχωρά στη λήψη νέων μέτρων για…
Το 2025 αποτελεί επίσημα έτος-ορόσημο για την ενεργειακή μετάβαση. Σύμφωνα με το BBC, για πρώτη φορά στα χρονικά, η χρήση ανανεώσιμων πηγών για την…
Επταπλάσιες ήταν οι εξαγωγές φυσικού αερίου της χώρας μας κατά το 9μηνο του 2025 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα σύμφωνα με τα…
Με φρενήρη ρυθμό συνεχίζονται οι επενδυτικές κινήσεις της Rio Tinto στη βιομηχανία εξορύξεων, με τον μεταλλευτικό κολοσσό να εστιάζει στην παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος στην Αυστραλία.…
«Φουρτούνες» προμηνύονται για τις εταιρείες τακτικών γραμμών, τα κέρδη των οποίων αναμένεται να συρρικνωθούν μετά τις πρόσφατες αναταράξεις στη ναυλαγορά των containerships. Συγκεκριμένα, ο…
Σε τεντωμένο σχοινί «ακροβατούν» οι διεθνείς ναυτιλιακές αγορές, οι οποίες αναζητούν ισορροπία ανάμεσα στις αλλεπάλληλες μεταβολές θεμελιωδών μεγεθών τους. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη…
Η κινεζική ζήτηση φαίνεται να λειτουργεί ως «καύσιμο» για την παραγωγή φυσικού αερίου από το έργο Arctic LNG 2, η οποία αυξάνεται με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ