
Η νέα γενιά πλοίων μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες χαμηλής πίεσης, ανοίγοντας τον δρόμο για αποδοτικότερη και οικονομικότερη μεταφορά του CO₂. Με τη χρήση δεξαμενών χαμηλής πίεσης, οι οποίες διατηρούν το υγρό διοξείδιο του άνθρακα σε θερμοκρασία περίπου -50°C και πίεση 6-8 barg, καθίσταται δυνατή η ασφαλής και μεγάλης κλίμακας μεταφορά του αερίου, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος της διαδικασίας.
Η πρόσφατη Έγκριση επί της Αρχής (AiP) που απονεμήθηκε από τον DNV στη Shell International Trading and Shipping Company Limited και στην Brevik Engineering αφορά έναν νέο σχεδιασμό πλοίου LCO₂ χωρητικότητας 74.000 κυβικών μέτρων (cbm). Το πλοίο αυτό είναι ειδικά διαμορφωμένο για την αγορά της Ασίας-Ειρηνικού, όπου η ζήτηση για δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS) αυξάνεται διαρκώς.
Το συγκεκριμένο πλοίο, με μήκος 290 μ. και βύθισμα 12 μ., έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να προσεγγίσει τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ανατολικής Ασίας. Διαθέτει 15 κυλινδρικές δεξαμενές, οι οποίες εξασφαλίζουν τη μέγιστη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου, ενώ παράλληλα πληροί τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και λειτουργικότητας.
Μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες αυτού του σχεδιασμού είναι η δυνατότητα μελλοντικής εγκατάστασης συστήματος δέσμευσης CO₂ από τα καυσαέρια της κύριας μηχανής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Η συμπερίληψη αποτελεί καίρια πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τα ευρήματα της έρευνας των IMO και WISTA «Women in Maritime» να αναδεικνύουν ότι…
Στην περαιτέρω ενδυνάμωση της πολύπλευρης συνεργασίας τους στοχεύουν Μπραζίλια και Πεκίνο, καθώς η βραζιλιάνικη κυβέρνηση ανακοίνωσε δύο σημαντικές συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες. Η πρώτη…
Παρότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είθισται να διατηρούν τα ηνία στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των τελευταίων μηνών έχει οδηγήσει σε μια αμφίρροπη «μάχη». Ειδικότερα,…
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing τον περασμένο Απρίλιο, παρά τους εμπορικούς τριγμούς ΗΠΑ και Κίνας. Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα έλαβε χώρα…
Η τεχνολογία για την ασφαλή λειτουργία πλοίων με καύσιμο την αμμωνία βρίσκεται στο επίκεντρο των νέων κατευθυντήριων οδηγιών που δημοσίευσε ο ClassNK. Οι οδηγίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ