
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές σε συνθήκες πλήρους ισχύος για τον κινητήρα X-DF-A της WinGD, έναν από τους πρώτους κινητήρες στον κόσμο που λειτουργεί με 100% καύσιμο αμμωνίας. Χωρίς να απαιτείται σύστημα αφαίρεσης της άκαυστης αμμωνίας (ASC) ή άλλες τεχνολογίες επεξεργασίας καυσαερίων, η καινοτόμος μηχανή επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας Μηχανών της WinGD στη Winterthur, όπου οι μηχανικοί έθεσαν τον κινητήρα σε συνθήκες παρόμοιες με αυτές που θα αντιμετωπίσει στη θάλασσα. Ο κινητήρας λειτουργούσε στο μέγιστο της ισχύος του, όπως ακριβώς θα γινόταν σε ένα εμπορικό πλοίο που διασχίζει τους ωκεανούς με πλήρες φορτίο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η θερμική απόδοση του κινητήρα με καύσιμο αμμωνίας είναι ισάξια με εκείνη του ντίζελ, διατηρώντας υψηλή απόδοση και αξιοπιστία.
Ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα είναι η χαμηλή κατανάλωση του καυσίμου-οδηγού στο 5% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργούσε στη μέγιστη ισχύ του. Συνεπώς η μηχανή μπορεί να λειτουργεί κυρίως με αμμωνία, χρησιμοποιώντας ελάχιστη ποσότητα καυσίμου-οδηγού μόνο για την αρχική ανάφλεξη.
Οι έλεγχοι εκπομπών ρύπων επιβεβαίωσαν ότι οι εκπομπές αμμωνίας (NH₃) διατηρούνται κάτω από 10 ppm, ενώ οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (N₂O) παραμένουν κάτω από 3 ppm. Οι εκπομπές NOₓ, που παράγονται κατά την καύση αμμωνίας, ήταν σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες που παράγει ένας συμβατικός κινητήρας ντίζελ. Το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι όλα αυτά τα εξαιρετικά αποτελέσματα επιτεύχθηκαν χωρίς την ανάγκη χρήσης φίλτρων ή άλλων συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων.
Ο νέος κινητήρας X-DF-A θα αρχίσει να παραδίδεται στα μέσα του 2025, με τις πρώτες μονάδες να χρησιμοποιούνται από την Exmar LPG για πλοία μεταφοράς αμμωνίας και από την CMB.Tech για φορτηγά πλοία χύδην φορτίου. Οι κινητήρες αυτοί θα έχουν διαμέτρους 52 εκ. και 72 εκ., ενώ θα κατασκευαστούν σε Κορέα και Κίνα. Η αγορά έχει ήδη δείξει μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτή τη νέα τεχνολογία, καθώς η WinGD έχει εξασφαλίσει σχεδόν 30 παραγγελίες για τον X-DF-A, καλύπτοντας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοια και LPG/ammonia carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Τεράστια έκρηξη, την οποία πιθανόν προκάλεσε ανάφλεξη χημικών υλικών, σκότωσε τουλάχιστον 18 ανθρώπους και τραυμάτισε περισσότερους από 700, χθες Σάββατο, στο μεγαλύτερο λιμάνι του…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ