
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές σε συνθήκες πλήρους ισχύος για τον κινητήρα X-DF-A της WinGD, έναν από τους πρώτους κινητήρες στον κόσμο που λειτουργεί με 100% καύσιμο αμμωνίας. Χωρίς να απαιτείται σύστημα αφαίρεσης της άκαυστης αμμωνίας (ASC) ή άλλες τεχνολογίες επεξεργασίας καυσαερίων, η καινοτόμος μηχανή επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας Μηχανών της WinGD στη Winterthur, όπου οι μηχανικοί έθεσαν τον κινητήρα σε συνθήκες παρόμοιες με αυτές που θα αντιμετωπίσει στη θάλασσα. Ο κινητήρας λειτουργούσε στο μέγιστο της ισχύος του, όπως ακριβώς θα γινόταν σε ένα εμπορικό πλοίο που διασχίζει τους ωκεανούς με πλήρες φορτίο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η θερμική απόδοση του κινητήρα με καύσιμο αμμωνίας είναι ισάξια με εκείνη του ντίζελ, διατηρώντας υψηλή απόδοση και αξιοπιστία.
Ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα είναι η χαμηλή κατανάλωση του καυσίμου-οδηγού στο 5% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργούσε στη μέγιστη ισχύ του. Συνεπώς η μηχανή μπορεί να λειτουργεί κυρίως με αμμωνία, χρησιμοποιώντας ελάχιστη ποσότητα καυσίμου-οδηγού μόνο για την αρχική ανάφλεξη.
Οι έλεγχοι εκπομπών ρύπων επιβεβαίωσαν ότι οι εκπομπές αμμωνίας (NH₃) διατηρούνται κάτω από 10 ppm, ενώ οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (N₂O) παραμένουν κάτω από 3 ppm. Οι εκπομπές NOₓ, που παράγονται κατά την καύση αμμωνίας, ήταν σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες που παράγει ένας συμβατικός κινητήρας ντίζελ. Το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι όλα αυτά τα εξαιρετικά αποτελέσματα επιτεύχθηκαν χωρίς την ανάγκη χρήσης φίλτρων ή άλλων συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων.
Ο νέος κινητήρας X-DF-A θα αρχίσει να παραδίδεται στα μέσα του 2025, με τις πρώτες μονάδες να χρησιμοποιούνται από την Exmar LPG για πλοία μεταφοράς αμμωνίας και από την CMB.Tech για φορτηγά πλοία χύδην φορτίου. Οι κινητήρες αυτοί θα έχουν διαμέτρους 52 εκ. και 72 εκ., ενώ θα κατασκευαστούν σε Κορέα και Κίνα. Η αγορά έχει ήδη δείξει μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτή τη νέα τεχνολογία, καθώς η WinGD έχει εξασφαλίσει σχεδόν 30 παραγγελίες για τον X-DF-A, καλύπτοντας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοια και LPG/ammonia carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ