
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές σε συνθήκες πλήρους ισχύος για τον κινητήρα X-DF-A της WinGD, έναν από τους πρώτους κινητήρες στον κόσμο που λειτουργεί με 100% καύσιμο αμμωνίας. Χωρίς να απαιτείται σύστημα αφαίρεσης της άκαυστης αμμωνίας (ASC) ή άλλες τεχνολογίες επεξεργασίας καυσαερίων, η καινοτόμος μηχανή επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας Μηχανών της WinGD στη Winterthur, όπου οι μηχανικοί έθεσαν τον κινητήρα σε συνθήκες παρόμοιες με αυτές που θα αντιμετωπίσει στη θάλασσα. Ο κινητήρας λειτουργούσε στο μέγιστο της ισχύος του, όπως ακριβώς θα γινόταν σε ένα εμπορικό πλοίο που διασχίζει τους ωκεανούς με πλήρες φορτίο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η θερμική απόδοση του κινητήρα με καύσιμο αμμωνίας είναι ισάξια με εκείνη του ντίζελ, διατηρώντας υψηλή απόδοση και αξιοπιστία.
Ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα είναι η χαμηλή κατανάλωση του καυσίμου-οδηγού στο 5% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργούσε στη μέγιστη ισχύ του. Συνεπώς η μηχανή μπορεί να λειτουργεί κυρίως με αμμωνία, χρησιμοποιώντας ελάχιστη ποσότητα καυσίμου-οδηγού μόνο για την αρχική ανάφλεξη.
Οι έλεγχοι εκπομπών ρύπων επιβεβαίωσαν ότι οι εκπομπές αμμωνίας (NH₃) διατηρούνται κάτω από 10 ppm, ενώ οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (N₂O) παραμένουν κάτω από 3 ppm. Οι εκπομπές NOₓ, που παράγονται κατά την καύση αμμωνίας, ήταν σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες που παράγει ένας συμβατικός κινητήρας ντίζελ. Το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι όλα αυτά τα εξαιρετικά αποτελέσματα επιτεύχθηκαν χωρίς την ανάγκη χρήσης φίλτρων ή άλλων συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων.
Ο νέος κινητήρας X-DF-A θα αρχίσει να παραδίδεται στα μέσα του 2025, με τις πρώτες μονάδες να χρησιμοποιούνται από την Exmar LPG για πλοία μεταφοράς αμμωνίας και από την CMB.Tech για φορτηγά πλοία χύδην φορτίου. Οι κινητήρες αυτοί θα έχουν διαμέτρους 52 εκ. και 72 εκ., ενώ θα κατασκευαστούν σε Κορέα και Κίνα. Η αγορά έχει ήδη δείξει μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτή τη νέα τεχνολογία, καθώς η WinGD έχει εξασφαλίσει σχεδόν 30 παραγγελίες για τον X-DF-A, καλύπτοντας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοια και LPG/ammonia carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη…
Νωχελικά παραμένουν τα δεδομένα για τη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier…
Από τα πλέον επίσημα χείλη επιβεβαιώθηκε η είδηση ότι, τις επόμενες ημέρες, η δραστηριοποίηση της Chevron στη Βενεζουέλα θα ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, ο Υπουργός Εξωτερικών…
Με την παραλαβή του παρθενικού φορτίου τέθηκε επισήμως σε λειτουργία το νέο FSRU της Γερμανίας. Σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, την Παρασκευή 16 Μαΐου…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, υπέγραψε το βράδυ της Παρασκευής 23 Μαΐου τέσσερα διατάγματα τα οποία έχουν ως στόχο την «αναγέννηση» της πυρηνικής…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ