
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000 dwt. Η εγκατάσταση τεσσάρων ιστίων ύψους 22 μ. ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο EDR Antwerp Shipyard μέσα σε μόλις δύο ημέρες, χάρη στον αποτελεσματικό συντονισμό μεταξύ των ομάδων της Odfjell, της bound4blue και του ναυπηγείου.
Η απλοποιημένη σχεδίαση των eSAILs ήταν ένας βασικός παράγοντας για την επιλογή της Odfjell. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει αυτοματοποιημένη λειτουργία με ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης, ενώ επιτρέπει την εγκατάσταση μη ATEX μονάδων, γεγονός που μειώνει το κόστος κεφαλαίου (CAPEX) και διευκολύνει την ενσωμάτωσή τους σε υπάρχοντα πλοία.
Για να εξασφαλιστεί η ομαλή εγκατάσταση, εφαρμόστηκε μια προσέγγιση δύο σταδίων. Αρχικά, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης επιθεώρησης, τοποθετήθηκαν οι βάσεις των ιστίων, εξασφαλίζοντας ότι οι δομικές και ηλεκτρολογικές προετοιμασίες έγιναν χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία του πλοίου. Στη συνέχεια, τα eSAILs ανυψώθηκαν και εγκαταστάθηκαν πλήρως στο ναυπηγείο της Αμβέρσας.
Η επιλογή της τεχνολογίας έγινε μετά από διεξοδική μελέτη από το ερευνητικό ινστιτούτο RISE (πρώην SSPA), το οποίο αξιολόγησε διαφορετικές λύσεις πρόωσης από τον άνεμο. Τα eSAILs διακρίθηκαν χάρη στην υψηλή τους απόδοση, τη βιωσιμότητα της επένδυσης και τα κανονιστικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν.
Η απόσβεση της επένδυσης στα eSAILs εκτιμάται σε λιγότερο από πέντε χρόνια, γεγονός που καθιστά τη λύση αυτή βιώσιμη τόσο για νέα κατασκευαστικά έργα όσο και για τις μετασκευές. Η χρήση της τεχνολογίας eSAILs συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, καθώς εταιρείες όπως οι Amasus, Eastern Pacific Shipping και Louis Dreyfus Armateurs υιοθετούν παρόμοιες λύσεις. Παράλληλα, οι Maersk Tankers, Marflet Marine και Klaveness Combination Carriers έχουν εντάξει αντίστοιχα έργα στα βιβλία παραγγελιών τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ