
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000 dwt. Η εγκατάσταση τεσσάρων ιστίων ύψους 22 μ. ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο EDR Antwerp Shipyard μέσα σε μόλις δύο ημέρες, χάρη στον αποτελεσματικό συντονισμό μεταξύ των ομάδων της Odfjell, της bound4blue και του ναυπηγείου.
Η απλοποιημένη σχεδίαση των eSAILs ήταν ένας βασικός παράγοντας για την επιλογή της Odfjell. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει αυτοματοποιημένη λειτουργία με ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης, ενώ επιτρέπει την εγκατάσταση μη ATEX μονάδων, γεγονός που μειώνει το κόστος κεφαλαίου (CAPEX) και διευκολύνει την ενσωμάτωσή τους σε υπάρχοντα πλοία.
Για να εξασφαλιστεί η ομαλή εγκατάσταση, εφαρμόστηκε μια προσέγγιση δύο σταδίων. Αρχικά, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης επιθεώρησης, τοποθετήθηκαν οι βάσεις των ιστίων, εξασφαλίζοντας ότι οι δομικές και ηλεκτρολογικές προετοιμασίες έγιναν χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία του πλοίου. Στη συνέχεια, τα eSAILs ανυψώθηκαν και εγκαταστάθηκαν πλήρως στο ναυπηγείο της Αμβέρσας.
Η επιλογή της τεχνολογίας έγινε μετά από διεξοδική μελέτη από το ερευνητικό ινστιτούτο RISE (πρώην SSPA), το οποίο αξιολόγησε διαφορετικές λύσεις πρόωσης από τον άνεμο. Τα eSAILs διακρίθηκαν χάρη στην υψηλή τους απόδοση, τη βιωσιμότητα της επένδυσης και τα κανονιστικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν.
Η απόσβεση της επένδυσης στα eSAILs εκτιμάται σε λιγότερο από πέντε χρόνια, γεγονός που καθιστά τη λύση αυτή βιώσιμη τόσο για νέα κατασκευαστικά έργα όσο και για τις μετασκευές. Η χρήση της τεχνολογίας eSAILs συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, καθώς εταιρείες όπως οι Amasus, Eastern Pacific Shipping και Louis Dreyfus Armateurs υιοθετούν παρόμοιες λύσεις. Παράλληλα, οι Maersk Tankers, Marflet Marine και Klaveness Combination Carriers έχουν εντάξει αντίστοιχα έργα στα βιβλία παραγγελιών τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ