
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000 dwt. Η εγκατάσταση τεσσάρων ιστίων ύψους 22 μ. ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο EDR Antwerp Shipyard μέσα σε μόλις δύο ημέρες, χάρη στον αποτελεσματικό συντονισμό μεταξύ των ομάδων της Odfjell, της bound4blue και του ναυπηγείου.
Η απλοποιημένη σχεδίαση των eSAILs ήταν ένας βασικός παράγοντας για την επιλογή της Odfjell. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει αυτοματοποιημένη λειτουργία με ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης, ενώ επιτρέπει την εγκατάσταση μη ATEX μονάδων, γεγονός που μειώνει το κόστος κεφαλαίου (CAPEX) και διευκολύνει την ενσωμάτωσή τους σε υπάρχοντα πλοία.
Για να εξασφαλιστεί η ομαλή εγκατάσταση, εφαρμόστηκε μια προσέγγιση δύο σταδίων. Αρχικά, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης επιθεώρησης, τοποθετήθηκαν οι βάσεις των ιστίων, εξασφαλίζοντας ότι οι δομικές και ηλεκτρολογικές προετοιμασίες έγιναν χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία του πλοίου. Στη συνέχεια, τα eSAILs ανυψώθηκαν και εγκαταστάθηκαν πλήρως στο ναυπηγείο της Αμβέρσας.
Η επιλογή της τεχνολογίας έγινε μετά από διεξοδική μελέτη από το ερευνητικό ινστιτούτο RISE (πρώην SSPA), το οποίο αξιολόγησε διαφορετικές λύσεις πρόωσης από τον άνεμο. Τα eSAILs διακρίθηκαν χάρη στην υψηλή τους απόδοση, τη βιωσιμότητα της επένδυσης και τα κανονιστικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν.
Η απόσβεση της επένδυσης στα eSAILs εκτιμάται σε λιγότερο από πέντε χρόνια, γεγονός που καθιστά τη λύση αυτή βιώσιμη τόσο για νέα κατασκευαστικά έργα όσο και για τις μετασκευές. Η χρήση της τεχνολογίας eSAILs συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, καθώς εταιρείες όπως οι Amasus, Eastern Pacific Shipping και Louis Dreyfus Armateurs υιοθετούν παρόμοιες λύσεις. Παράλληλα, οι Maersk Tankers, Marflet Marine και Klaveness Combination Carriers έχουν εντάξει αντίστοιχα έργα στα βιβλία παραγγελιών τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ