
H αβεβαιότητα αναφορικά με την κλίμακα και τη φύση της πρότασης του ΙΜΟ για ένα levy στις εκπομπές άνθρακα συγκρατεί χαμηλά τις επενδύσεις στη ναυτιλία.
Αυτό ήταν το μήνυμα του Christopher J. Wiernicki, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του αμερικανικού νηογνώμονα ABS, στο πλαίσιο της CERAWeek. «Το τέλος άνθρακα αποτελεί μπαλαντέρ. Όλα θα εξαρτηθούν από το πώς θα εφαρμοστεί και θα επιβληθεί. Υπάρχει ένα τεράστιο ερωτηματικό σχετικά με το αν αυτό θα αποδώσει στον κλάδο και υπάρχουν πολλά που πρέπει να αποφασιστούν» δήλωσε ο κ. Wiernicki.
Και συνέχισε: «Θα οριστεί το τέλος σε 18, 100 ή ακόμη και 150 δολάρια ανά τόνο; Σήμερα, απλώς δεν γνωρίζουμε, αλλά αυτό έχει σαφώς σημαντική επίδραση σε πλήθος παραγόντων: λειτουργική, επενδυτική και βιωσιμότητα των περιουσιακών στοιχείων. Με την έλλειψη ενός σαφούς παγκόσμιου μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δεν είναι περίεργο που οι πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί και ανήσυχοι, δεδομένου του υψηλού βαθμού αβεβαιότητας στην αγορά», δήλωσε ο κ. Wiernicki.
Ο επικεφαλής του ABS πρόσθεσε ακόμα ότι οι πλοιοκτήτες πορεύονται με τα όποια διαθέσιμα μέσα υπάρχουν στην αγορά, ενώ και τα συστήματα δέσμευσης άνθρακα αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος. Όπως ανέφερε, οι επενδύσεις στην ψηφιακή βελτιστοποίηση, οι τεχνολογίες αιολικής πρόωσης και η ενεργειακή αποδοτικότητα θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο να καλύψουν το κενό εωσότου τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα καταστούν διαθέσιμα σε ευρεία κλίμακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στρέφεται σταδιακά προς τα «πράσινα» καύσιμα, με γνώμονα την ενεργειακή μετάβαση των πλοίων, το επενδυτικό ενδιαφέρον των προμηθευτών καυσίμων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ