
H αβεβαιότητα αναφορικά με την κλίμακα και τη φύση της πρότασης του ΙΜΟ για ένα levy στις εκπομπές άνθρακα συγκρατεί χαμηλά τις επενδύσεις στη ναυτιλία.
Αυτό ήταν το μήνυμα του Christopher J. Wiernicki, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του αμερικανικού νηογνώμονα ABS, στο πλαίσιο της CERAWeek. «Το τέλος άνθρακα αποτελεί μπαλαντέρ. Όλα θα εξαρτηθούν από το πώς θα εφαρμοστεί και θα επιβληθεί. Υπάρχει ένα τεράστιο ερωτηματικό σχετικά με το αν αυτό θα αποδώσει στον κλάδο και υπάρχουν πολλά που πρέπει να αποφασιστούν» δήλωσε ο κ. Wiernicki.
Και συνέχισε: «Θα οριστεί το τέλος σε 18, 100 ή ακόμη και 150 δολάρια ανά τόνο; Σήμερα, απλώς δεν γνωρίζουμε, αλλά αυτό έχει σαφώς σημαντική επίδραση σε πλήθος παραγόντων: λειτουργική, επενδυτική και βιωσιμότητα των περιουσιακών στοιχείων. Με την έλλειψη ενός σαφούς παγκόσμιου μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δεν είναι περίεργο που οι πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί και ανήσυχοι, δεδομένου του υψηλού βαθμού αβεβαιότητας στην αγορά», δήλωσε ο κ. Wiernicki.
Ο επικεφαλής του ABS πρόσθεσε ακόμα ότι οι πλοιοκτήτες πορεύονται με τα όποια διαθέσιμα μέσα υπάρχουν στην αγορά, ενώ και τα συστήματα δέσμευσης άνθρακα αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος. Όπως ανέφερε, οι επενδύσεις στην ψηφιακή βελτιστοποίηση, οι τεχνολογίες αιολικής πρόωσης και η ενεργειακή αποδοτικότητα θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο να καλύψουν το κενό εωσότου τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα καταστούν διαθέσιμα σε ευρεία κλίμακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ