
Οι ναύλοι των LNG carriers βρίσκονται σε ανοδικό τέμπο τις τελευταίες εβδομάδες, έπειτα από αρκετούς μήνες έντονων και επιμενουσών προκλήσεων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. διαμορφώθηκε στα $12.000 ημερησίως την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 12 Μαρτίου, τόσο ανατολικά όσο και δυτικά της Διώρυγας του Σουέζ.
Τα επίπεδα αυτά, παρότι αυξημένα έναντι της εικόνας των περασμένων μηνών, είναι ιδιαίτερα χαμηλά σε σχέση με τα επίπεδα της ναυλαγοράς τα περασμένα έτη. Η τωρινή εικόνα συνιστά απότοκο μιας περιόδου νωχελικότητας σε επίπεδο ζήτησης σε συνάρτηση με τον μεγάλο όγκο παραδόσεων νεότευκτων πλοίων που έχουν λάβει χώρα.
Παράλληλα, τα δεδομένα της Fearnleys καταδεικνύουν ότι η ανάκαμψη των spot ναύλων δεν έχει επηρεάσει ακόμη την αγορά χρονοναυλώσεων. Το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. σε συμβόλαια διάρκειας ενός έτους παραμένει αγκυλωμένο στα $15.000/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις τελευταίες τάσεις της αγοράς πετρελαίου και στο γεωπολιτικό «παιχνίδι» που αυτές υποκρύπτουν εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv. Σύμφωνα με την έκθεση, οι…
Σε εξέλιξη είναι εκτεταμένες έρευνες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Αμοργού και Αστυπάλαιας, για τον εντοπισμό άνδρα που έπεσε στη θάλασσα από φορτηγό πλοίο με…
Η θαλάσσια διασύνδεση μεταξύ Δανίας και Γερμανίας, μέσω της γραμμής Rødby-Puttgarden, πλέον θα εξυπηρετείται από το νεότευκτο «The Baltic Whale» της Scandlines. Την κατασκευή…
Το κλιματικό φαινόμενο La Niña, το οποίο τείνει να κατεβάζει τις θερμοκρασίες σε παγκόσμια κλίμακα, επιστρέφει, όμως ο αντίκτυπός του μάλλον θα είναι περιορισμένος,…
Σημαντική πτώση κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το Μπανγκλαντές ενέκρινε την αγορά περίπου 220.000 μετρικών τόνων αμερικανικού σιταριού, στο πλαίσιο μιας κυβερνητικής συμφωνίας με στόχο την άμβλυνση των εμπορικών εντάσεων με…
Έπειτα από δυόμισι έτη αδράνειας, ο αγωγός πετρελαίου Kirkuk-Ceyhan τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία μετά την επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση του Ιράκ, στην…
Έπειτα από δύο χρόνια απουσίας από το Ιράκ, η ExxonMobil επανέρχεται δυναμικά στη χώρας της Μέσης Ανατολής, προκειμένου να προωθήσει τα φιλόδοξα σχέδια της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ