
Tη συμβολή της γερμανικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, παρά το εύφλεκτο γεωπολιτικό περιβάλλον, ανέδειξε η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) στην ετήσια συνέντευξη Τύπου. Δείγμα της σημασίας του θαλάσσιου εμπορίου για τη χώρα αποτελεί το γεγονός ότι το 62% των γερμανικών εξαγωγών και το 60% των εισαγωγών μεταφέρονται διά θαλάσσης.
Με περίπου 290 ναυτιλιακές εταιρείες να λειτουργούν, οι οποίες διαχειρίζονται 1.764 πλοία χωρητικότητας 47,4 εκατ. GT, η Γερμανία βρίσκεται έβδομη μεταξύ των κορυφαίων ναυτιλιακών κρατών.
Από την ετήσια συνέντευξη Τύπου των Γερμανών εφοπλιστών δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι διεθνείς γεωπολιτικές αναταραχές. Συγκεκριμένα, η VDR προειδοποιεί: «Οι αυξανόμενες τάσεις προστατευτισμού στην εμπορική πολιτική σε όλο τον κόσμο ασκούν επίσης πίεση στη γερμανική ναυτιλία. Οι υψηλότεροι δασμοί και τα περιοριστικά μέτρα οδηγούν σε κατακερματισμένες αλυσίδες εφοδιασμού και αύξηση του κόστους μεταφοράς». Παράλληλα, η VDR σχολιάζει τις πρόσφατες εμπορικές πολιτικές, που «αυξάνουν την αβεβαιότητα για τον γερμανικό και παγκόσμιο στόλο». «Ως κορυφαία εξαγωγική χώρα και χώρα με λίγους φυσικούς πόρους, εξαρτόμαστε από ασφαλείς και ελεύθερες εμπορικές και θαλάσσιες οδούς. Χρειαζόμαστε μια συνεπή εθνική στρατηγική για τη θαλάσσια ασφάλεια, ενισχυμένη ναυτική παρουσία και εντατικότερη συνεργασία μεταξύ των αρχών ασφαλείας και του εμπορικού στόλου», προειδοποιεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της VDR, Martin Kröger.
Τέλος, τα στοιχεία της VDR επιβεβαιώνουν την κυριαρχία της περίκλειστης Ελβετίας στα containerships, σε όρους χωρητικότητας. Συγκεκριμένα, η Ελβετία βρίσκεται στην κορυφή (34,7 εκατ. GT), η Κίνα ακολουθεί στη δεύτερη θέση (31 εκατ. GT) και η Γερμανία είναι στην τρίτη θέση (30,2 εκατ. GT). Αναμφισβήτητα, πάντως, η κυριαρχία της Ελβετίας στα κουτιά έγκειται στην πρωτοκαθεδρία της MSC στη διαχείριση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η θάλασσα φωνάζει. Θα την ακούσουμε;» αναρωτήθηκε, ξεκινώντας την παρέμβασή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τους…
Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται στην πορεία ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, καθώς προχωρούν οι διαδικασίες τόσο σε θεσμικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε,…
Η πλειοψηφία των μελών του Sea Cargo Charter- μια παγκόσμια πρωτοβουλία ευθυγράμμισης με το κλίμα που αναπτύχθηκε από το Global Maritime Forum – μείωσε…
Σε νέα αύξηση των τελών διέλευσης των πλοίων από τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια προχωρά η Άγκυρα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών…
Η ακτοφυλακή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ανακοίνωσε ότι διέσωσε 24 άτομα από το πετρελαιοφόρο «ADALYNN» μετά από σύγκρουση μεταξύ δύο πλοίων στον Κόλπο του…
Η 4η Οικονομική και Εμπορική Έκθεση Κίνας-Αφρικής (CAETE) έκλεισε τις πύλες της την Κυριακή 15 Ιουνίου, με την υπογραφή μεγάλων συμφωνιών, καθώς η Κίνα…
Οι ηγέτες των G7 συμφώνησαν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου σε μια έκκληση για «αποκλιμάκωση» στη σύγκρουση ανάμεσα στο Ιράν και το Ισραήλ, καθώς και…
Συμφωνία με τη Γαλλία στον τομέα της δασοκομίας υπέγραψε τηΔευτέρα 16 Ιουνίου με την Υπουργό Οικολογικής μετάβασης, Βιοποικιλότητας, Δασών, Θάλασσας και Αλιείας της Γαλλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ