
Tη συμβολή της γερμανικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, παρά το εύφλεκτο γεωπολιτικό περιβάλλον, ανέδειξε η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) στην ετήσια συνέντευξη Τύπου. Δείγμα της σημασίας του θαλάσσιου εμπορίου για τη χώρα αποτελεί το γεγονός ότι το 62% των γερμανικών εξαγωγών και το 60% των εισαγωγών μεταφέρονται διά θαλάσσης.
Με περίπου 290 ναυτιλιακές εταιρείες να λειτουργούν, οι οποίες διαχειρίζονται 1.764 πλοία χωρητικότητας 47,4 εκατ. GT, η Γερμανία βρίσκεται έβδομη μεταξύ των κορυφαίων ναυτιλιακών κρατών.
Από την ετήσια συνέντευξη Τύπου των Γερμανών εφοπλιστών δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι διεθνείς γεωπολιτικές αναταραχές. Συγκεκριμένα, η VDR προειδοποιεί: «Οι αυξανόμενες τάσεις προστατευτισμού στην εμπορική πολιτική σε όλο τον κόσμο ασκούν επίσης πίεση στη γερμανική ναυτιλία. Οι υψηλότεροι δασμοί και τα περιοριστικά μέτρα οδηγούν σε κατακερματισμένες αλυσίδες εφοδιασμού και αύξηση του κόστους μεταφοράς». Παράλληλα, η VDR σχολιάζει τις πρόσφατες εμπορικές πολιτικές, που «αυξάνουν την αβεβαιότητα για τον γερμανικό και παγκόσμιο στόλο». «Ως κορυφαία εξαγωγική χώρα και χώρα με λίγους φυσικούς πόρους, εξαρτόμαστε από ασφαλείς και ελεύθερες εμπορικές και θαλάσσιες οδούς. Χρειαζόμαστε μια συνεπή εθνική στρατηγική για τη θαλάσσια ασφάλεια, ενισχυμένη ναυτική παρουσία και εντατικότερη συνεργασία μεταξύ των αρχών ασφαλείας και του εμπορικού στόλου», προειδοποιεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της VDR, Martin Kröger.
Τέλος, τα στοιχεία της VDR επιβεβαιώνουν την κυριαρχία της περίκλειστης Ελβετίας στα containerships, σε όρους χωρητικότητας. Συγκεκριμένα, η Ελβετία βρίσκεται στην κορυφή (34,7 εκατ. GT), η Κίνα ακολουθεί στη δεύτερη θέση (31 εκατ. GT) και η Γερμανία είναι στην τρίτη θέση (30,2 εκατ. GT). Αναμφισβήτητα, πάντως, η κυριαρχία της Ελβετίας στα κουτιά έγκειται στην πρωτοκαθεδρία της MSC στη διαχείριση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
H ναυτιλιακή αρχή του Παναμά πρόσφατα κατέγραψε μία σημαντική επιτυχία, η οποία οδήγησε μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση των σχέσεών του με την ITF.…
In an era where the maritime industry faces unprecedented digital disruption, DNV Maritime Software – a global pioneer for next-gen software – has officially…
Ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ εγκαινιάζει το Volta 1, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ρυμουλκό της Ευρώπης. Το εν λόγω ρυμουλκό συνιστά αποτέλεσμα στενής συνεργασίας με…
Τα μέλη του OPEC+ βρίσκονται σε συνομιλίες για το κατά πόσο θα συμφωνήσουν νέα μεγάλη αύξηση της παραγωγής πετρελαίου στη συνεδρίαση της 1ης Ιουνίου,…
H Ocean Wilsons Holdings Limited, επενδυτική εταιρεία χαρτοφυλακίου με έδρα τις Βερμούδες, ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε όλες τις απαραίτητες συνθήκες για την πώληση του 56%…
Το πρώτο υπεράκτιο έργο δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCUS) της Κίνας εκκίνησε λειτουργίες την Πέμπτη 22 Μαΐου στη λεκάνη Pearl River…
Oι καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών από τις Boeing και Airbus έρχονται να προσθέσουν νέους πονοκεφάλους στις αεροπορικές εταιρείες ενόψει καλοκαιριού, με τις εκτιμήσεις να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ