
Tη συμβολή της γερμανικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, παρά το εύφλεκτο γεωπολιτικό περιβάλλον, ανέδειξε η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) στην ετήσια συνέντευξη Τύπου. Δείγμα της σημασίας του θαλάσσιου εμπορίου για τη χώρα αποτελεί το γεγονός ότι το 62% των γερμανικών εξαγωγών και το 60% των εισαγωγών μεταφέρονται διά θαλάσσης.
Με περίπου 290 ναυτιλιακές εταιρείες να λειτουργούν, οι οποίες διαχειρίζονται 1.764 πλοία χωρητικότητας 47,4 εκατ. GT, η Γερμανία βρίσκεται έβδομη μεταξύ των κορυφαίων ναυτιλιακών κρατών.
Από την ετήσια συνέντευξη Τύπου των Γερμανών εφοπλιστών δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι διεθνείς γεωπολιτικές αναταραχές. Συγκεκριμένα, η VDR προειδοποιεί: «Οι αυξανόμενες τάσεις προστατευτισμού στην εμπορική πολιτική σε όλο τον κόσμο ασκούν επίσης πίεση στη γερμανική ναυτιλία. Οι υψηλότεροι δασμοί και τα περιοριστικά μέτρα οδηγούν σε κατακερματισμένες αλυσίδες εφοδιασμού και αύξηση του κόστους μεταφοράς». Παράλληλα, η VDR σχολιάζει τις πρόσφατες εμπορικές πολιτικές, που «αυξάνουν την αβεβαιότητα για τον γερμανικό και παγκόσμιο στόλο». «Ως κορυφαία εξαγωγική χώρα και χώρα με λίγους φυσικούς πόρους, εξαρτόμαστε από ασφαλείς και ελεύθερες εμπορικές και θαλάσσιες οδούς. Χρειαζόμαστε μια συνεπή εθνική στρατηγική για τη θαλάσσια ασφάλεια, ενισχυμένη ναυτική παρουσία και εντατικότερη συνεργασία μεταξύ των αρχών ασφαλείας και του εμπορικού στόλου», προειδοποιεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της VDR, Martin Kröger.
Τέλος, τα στοιχεία της VDR επιβεβαιώνουν την κυριαρχία της περίκλειστης Ελβετίας στα containerships, σε όρους χωρητικότητας. Συγκεκριμένα, η Ελβετία βρίσκεται στην κορυφή (34,7 εκατ. GT), η Κίνα ακολουθεί στη δεύτερη θέση (31 εκατ. GT) και η Γερμανία είναι στην τρίτη θέση (30,2 εκατ. GT). Αναμφισβήτητα, πάντως, η κυριαρχία της Ελβετίας στα κουτιά έγκειται στην πρωτοκαθεδρία της MSC στη διαχείριση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ