
Tη συμβολή της γερμανικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, παρά το εύφλεκτο γεωπολιτικό περιβάλλον, ανέδειξε η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) στην ετήσια συνέντευξη Τύπου. Δείγμα της σημασίας του θαλάσσιου εμπορίου για τη χώρα αποτελεί το γεγονός ότι το 62% των γερμανικών εξαγωγών και το 60% των εισαγωγών μεταφέρονται διά θαλάσσης.
Με περίπου 290 ναυτιλιακές εταιρείες να λειτουργούν, οι οποίες διαχειρίζονται 1.764 πλοία χωρητικότητας 47,4 εκατ. GT, η Γερμανία βρίσκεται έβδομη μεταξύ των κορυφαίων ναυτιλιακών κρατών.
Από την ετήσια συνέντευξη Τύπου των Γερμανών εφοπλιστών δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι διεθνείς γεωπολιτικές αναταραχές. Συγκεκριμένα, η VDR προειδοποιεί: «Οι αυξανόμενες τάσεις προστατευτισμού στην εμπορική πολιτική σε όλο τον κόσμο ασκούν επίσης πίεση στη γερμανική ναυτιλία. Οι υψηλότεροι δασμοί και τα περιοριστικά μέτρα οδηγούν σε κατακερματισμένες αλυσίδες εφοδιασμού και αύξηση του κόστους μεταφοράς». Παράλληλα, η VDR σχολιάζει τις πρόσφατες εμπορικές πολιτικές, που «αυξάνουν την αβεβαιότητα για τον γερμανικό και παγκόσμιο στόλο». «Ως κορυφαία εξαγωγική χώρα και χώρα με λίγους φυσικούς πόρους, εξαρτόμαστε από ασφαλείς και ελεύθερες εμπορικές και θαλάσσιες οδούς. Χρειαζόμαστε μια συνεπή εθνική στρατηγική για τη θαλάσσια ασφάλεια, ενισχυμένη ναυτική παρουσία και εντατικότερη συνεργασία μεταξύ των αρχών ασφαλείας και του εμπορικού στόλου», προειδοποιεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της VDR, Martin Kröger.
Τέλος, τα στοιχεία της VDR επιβεβαιώνουν την κυριαρχία της περίκλειστης Ελβετίας στα containerships, σε όρους χωρητικότητας. Συγκεκριμένα, η Ελβετία βρίσκεται στην κορυφή (34,7 εκατ. GT), η Κίνα ακολουθεί στη δεύτερη θέση (31 εκατ. GT) και η Γερμανία είναι στην τρίτη θέση (30,2 εκατ. GT). Αναμφισβήτητα, πάντως, η κυριαρχία της Ελβετίας στα κουτιά έγκειται στην πρωτοκαθεδρία της MSC στη διαχείριση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ