
Η διάσπαση της αμμωνίας (Ammonia Cracking) αποτελεί μια διαδικασία παραγωγής καθαρού υδρογόνου, απαλλαγμένου από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Μία από τις πλέον υποσχόμενες τεχνολογικές εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα είναι η τεχνολογία HIWAR της Metacon. Η αποκλειστική άδεια εκμετάλλευσης της τεχνολογίας από την Pherousa επιτρέπει την εφαρμογή της σε κυψέλες καυσίμου PEM, κινητήρες καύσης υδρογόνου (ICE), καθώς και στη χρήση υδρογόνου ως πιλοτικού καυσίμου σε κινητήρες αμμωνίας. Αυτή η καινοτομία μπορεί να εφαρμοστεί σε πλοία με ισχύ κινητήρα έως 15-20 MW, εξασφαλίζοντας πλήρως ηλεκτρική πρόωση ή καθαρότερη καύση.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά καύσιμα, η αμμωνία είναι μη εκρηκτική και αποθηκεύεται εύκολα σε υγρή μορφή, καθιστώντας την ιδανική για θαλάσσιες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο, η αποδοτική αξιοποίηση του υδρογόνου που περιέχεται σε αυτή γίνεται με την τεχνολογία HIWAR, επιτρέποντας στα πλοία να χρησιμοποιούν υδρογόνο παραγόμενο επί του σκάφους.
Η εν λόγω τεχνολογία έλαβε πρόσφατα δύο Εγκρίσεις επί της Αρχής (AiP), από τον American Bureau of Shipping (ABS) και τον DNV. Η επίσημη αναγνώριση αυτής της τεχνολογίας ανοίγει τον δρόμο για την πρακτική εφαρμογή της. Ήδη η Pherousa ξεκινά τη ναυπήγηση πλοίων μηδενικών εκπομπών 64.000 dwt, ειδικά σχεδιασμένων για τη βιομηχανία χαλκού, εξασφαλίζοντας καθαρή μεταφορά χωρίς αποτύπωμα άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ