
Το ενεργειακό «όνειρο» της Νιγηρίας βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στο μεγαλεπήβολο διυλιστήριο Dangote, το οποίο, έπειτα από πληθώρα σκοπέλων, βρίσκεται κοντά στην επίτευξη πλήρους λειτουργίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, το διυλιστήριο Dangote ‒παραγωγικής ικανότητας 650.000 βαρελιών πετρελαίου ημερησίως‒ άγγιξε το 85% της πλήρους παραγωγής του και ενδέχεται να φτάσει το 100% εντός των επόμενων 30 ημερών.
Σύμφωνα με αρκετές πηγές, υπογραμμίζει η Gibson, η μέγιστη παραγωγική ικανότητα βενζίνης του Dangote υπολογίζεται μεταξύ των 300.000 και των 365.000 βαρελιών ημερησίως. Ακόμα, το διυλιστήριο είναι σε θέση να παράγει ημερησίως περίπου 250.000 βαρέλια ντίζελ και 50.000 βαρέλια κηροζίνης.
Στο πλαίσιο αυτό, το γεγονός ότι οι εισαγωγές πετρελαιοειδών της Νιγηρίας έχουν μειωθεί δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη. Ωστόσο, επί του παρόντος, οι εισαγωγές συνεχίζονται, ενώ δεν έχει καταγραφεί κάποια ουσιαστική μεταβολή στις εξαγωγές αργού της χώρας.
Πάντως, δεδομένου του ότι η Νιγηρία επανεκκινεί και λοιπά projects διύλισης πετρελαίου αλλά και του ότι το διυλιστήριο Dangote ανεβάζει ρυθμούς, περαιτέρω μείωση των εισαγωγών πετρελαιοειδών και εξαγωγών αργού πετρελαίου φαντάζει επόμενη.
Η εξέλιξη αυτή σαφώς θα έχει αντίκτυπο στα routes των δεξαμενόπλοιων. Επί του παρόντος, βάσει της Gibson, ο αντίκτυπος είναι εμφανέστερος στα product tankers, και δη στα LR1s που αναχωρούν από την Ευρώπη με προορισμό τη Νιγηρία. Από την άλλη, το ποσοστό των MR tankers δεν έχει μεταβληθεί σημαντικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Τα projects ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών βαίνουν δυναμικά σε διεθνή ναυπηγεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding…
Η προηγμένη τεχνολογία καινοτόμων υλικών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας ερευνητικής πρωτοβουλίας που ανακοίνωσαν από κοινού το Πανεπιστήμιο του Τόκιο και 16 κορυφαίοι βιομηχανικοί…
Σε παραγγελία δύο νέων κρουαζιερόπλοιων της σειράς World Class προχωρά η MSC Cruises, μετά την υπογραφή σχετικής συμφωνίας με το γαλλικό ναυπηγείο Chantiers de…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ