
Το ενεργειακό «όνειρο» της Νιγηρίας βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στο μεγαλεπήβολο διυλιστήριο Dangote, το οποίο, έπειτα από πληθώρα σκοπέλων, βρίσκεται κοντά στην επίτευξη πλήρους λειτουργίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, το διυλιστήριο Dangote ‒παραγωγικής ικανότητας 650.000 βαρελιών πετρελαίου ημερησίως‒ άγγιξε το 85% της πλήρους παραγωγής του και ενδέχεται να φτάσει το 100% εντός των επόμενων 30 ημερών.
Σύμφωνα με αρκετές πηγές, υπογραμμίζει η Gibson, η μέγιστη παραγωγική ικανότητα βενζίνης του Dangote υπολογίζεται μεταξύ των 300.000 και των 365.000 βαρελιών ημερησίως. Ακόμα, το διυλιστήριο είναι σε θέση να παράγει ημερησίως περίπου 250.000 βαρέλια ντίζελ και 50.000 βαρέλια κηροζίνης.
Στο πλαίσιο αυτό, το γεγονός ότι οι εισαγωγές πετρελαιοειδών της Νιγηρίας έχουν μειωθεί δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη. Ωστόσο, επί του παρόντος, οι εισαγωγές συνεχίζονται, ενώ δεν έχει καταγραφεί κάποια ουσιαστική μεταβολή στις εξαγωγές αργού της χώρας.
Πάντως, δεδομένου του ότι η Νιγηρία επανεκκινεί και λοιπά projects διύλισης πετρελαίου αλλά και του ότι το διυλιστήριο Dangote ανεβάζει ρυθμούς, περαιτέρω μείωση των εισαγωγών πετρελαιοειδών και εξαγωγών αργού πετρελαίου φαντάζει επόμενη.
Η εξέλιξη αυτή σαφώς θα έχει αντίκτυπο στα routes των δεξαμενόπλοιων. Επί του παρόντος, βάσει της Gibson, ο αντίκτυπος είναι εμφανέστερος στα product tankers, και δη στα LR1s που αναχωρούν από την Ευρώπη με προορισμό τη Νιγηρία. Από την άλλη, το ποσοστό των MR tankers δεν έχει μεταβληθεί σημαντικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ