
Το μέλλον της ναυτιλίας διαμορφώνεται μέσα από την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, με την Kongsberg Maritime να αναλαμβάνει την πρωτοποριακή μετατροπή του «MF Hamlet» σε ένα πλήρως ηλεκτρικό, μηδενικών εκπομπών πλοίο. Η τεχνολογία αιχμής που εφαρμόζεται περιλαμβάνει κινητήρες μόνιμου μαγνήτη (PM), συστήματα αποθήκευσης ενέργειας υψηλής απόδοσης, αυτόματη διαχείριση ισχύος και συστήματα αυτοματοποιημένης ναυσιπλοΐας.
Η Kongsberg Maritime θα πραγματοποιήσει ριζική αναβάθμιση του συστήματος πρόωσης του «MF Hamlet». Οι τέσσερις αζιμουθιακοί προωθητήρες (Azimuth Thrusters) τύπου US 3001 Controllable Pitch θα τροποποιηθούν ώστε να διαθέτουν διπλή είσοδο ισχύος. Η κύρια είσοδος θα τροφοδοτείται από τους νέους ηλεκτρικούς κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, ενώ η δευτερεύουσα θα παραμένει συνδεδεμένη με τους υφιστάμενους κινητήρες ντίζελ ως εφεδρική λύση. Καθένας από τους νέους ηλεκτρικούς κινητήρες διαθέτει ισχύ 1.530 kW, προσφέροντας αποδοτικότητα, αθόρυβη λειτουργία και μηδενικές εκπομπές κατά την κανονική λειτουργία του πλοίου.
Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, που προμηθεύεται από την Echandia, θα παρέχει την απαιτούμενη ισχύ για την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία του πλοίου, αξιοποιώντας τη φόρτιση υψηλής τάσης (10,6 MW / 10,4 kV) από τη στεριά. Ο χρόνος φόρτισης περιορίζεται μόλις στα 8-12 λεπτά μέσω των υπαρχόντων σταθμών φόρτισης. Έτσι, το ferry θα διατηρήσει τη συνεχή ροή δρομολογίων στην πολυσύχναστη γραμμή Helsingør (Δανία)-Helsingborg (Σουηδία).
Πέρα από την ηλεκτροκίνηση, η Kongsberg Maritime θα προμηθεύσει ένα πλήρες σύστημα διαχείρισης της ισχύος. Ο υπάρχων αυτοματισμός K-Chief 600 θα αναβαθμιστεί στο νεότερο K-Chief σύστημα, ενσωματώνοντας Σύστημα Διαχείρισης Ενέργειας (EMS) για τον βέλτιστο συντονισμό των ηλεκτρικών φορτίων και της κατανάλωσης ενέργειας. Επίσης, το σύστημα ελέγχου Mcon θα εγκατασταθεί με νέες εργονομικές κονσόλες ελέγχου στις δύο γέφυρες, βελτιώνοντας την ακρίβεια και την άνεση των χειριστών. Επιπλέον, το ferry θα είναι έτοιμο για την εγκατάσταση των συστημάτων Auto-Crossing και Auto-Docking της Kongsberg Maritime, τα οποία επιτρέπουν αυτόματους ελιγμούς κατά τον ελλιμενισμό.
Οι εργασίες μετασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του 2025 στα ναυπηγεία Oresund Drydocks. Το τελικό στάδιο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μετά την καλοκαιρινή περίοδο λειτουργίας του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
H αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία συγκαταλέγεται μεταξύ των κλάδων που θα επωφεληθούν από την οικονομική συμφωνία των ΗΠΑ με την Ιαπωνία. Στην ανακοίνωση του Λευκού…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αυτή ενέχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 1.421…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ