
Το μέλλον της ναυτιλίας διαμορφώνεται μέσα από την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, με την Kongsberg Maritime να αναλαμβάνει την πρωτοποριακή μετατροπή του «MF Hamlet» σε ένα πλήρως ηλεκτρικό, μηδενικών εκπομπών πλοίο. Η τεχνολογία αιχμής που εφαρμόζεται περιλαμβάνει κινητήρες μόνιμου μαγνήτη (PM), συστήματα αποθήκευσης ενέργειας υψηλής απόδοσης, αυτόματη διαχείριση ισχύος και συστήματα αυτοματοποιημένης ναυσιπλοΐας.
Η Kongsberg Maritime θα πραγματοποιήσει ριζική αναβάθμιση του συστήματος πρόωσης του «MF Hamlet». Οι τέσσερις αζιμουθιακοί προωθητήρες (Azimuth Thrusters) τύπου US 3001 Controllable Pitch θα τροποποιηθούν ώστε να διαθέτουν διπλή είσοδο ισχύος. Η κύρια είσοδος θα τροφοδοτείται από τους νέους ηλεκτρικούς κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, ενώ η δευτερεύουσα θα παραμένει συνδεδεμένη με τους υφιστάμενους κινητήρες ντίζελ ως εφεδρική λύση. Καθένας από τους νέους ηλεκτρικούς κινητήρες διαθέτει ισχύ 1.530 kW, προσφέροντας αποδοτικότητα, αθόρυβη λειτουργία και μηδενικές εκπομπές κατά την κανονική λειτουργία του πλοίου.
Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, που προμηθεύεται από την Echandia, θα παρέχει την απαιτούμενη ισχύ για την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία του πλοίου, αξιοποιώντας τη φόρτιση υψηλής τάσης (10,6 MW / 10,4 kV) από τη στεριά. Ο χρόνος φόρτισης περιορίζεται μόλις στα 8-12 λεπτά μέσω των υπαρχόντων σταθμών φόρτισης. Έτσι, το ferry θα διατηρήσει τη συνεχή ροή δρομολογίων στην πολυσύχναστη γραμμή Helsingør (Δανία)-Helsingborg (Σουηδία).
Πέρα από την ηλεκτροκίνηση, η Kongsberg Maritime θα προμηθεύσει ένα πλήρες σύστημα διαχείρισης της ισχύος. Ο υπάρχων αυτοματισμός K-Chief 600 θα αναβαθμιστεί στο νεότερο K-Chief σύστημα, ενσωματώνοντας Σύστημα Διαχείρισης Ενέργειας (EMS) για τον βέλτιστο συντονισμό των ηλεκτρικών φορτίων και της κατανάλωσης ενέργειας. Επίσης, το σύστημα ελέγχου Mcon θα εγκατασταθεί με νέες εργονομικές κονσόλες ελέγχου στις δύο γέφυρες, βελτιώνοντας την ακρίβεια και την άνεση των χειριστών. Επιπλέον, το ferry θα είναι έτοιμο για την εγκατάσταση των συστημάτων Auto-Crossing και Auto-Docking της Kongsberg Maritime, τα οποία επιτρέπουν αυτόματους ελιγμούς κατά τον ελλιμενισμό.
Οι εργασίες μετασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του 2025 στα ναυπηγεία Oresund Drydocks. Το τελικό στάδιο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μετά την καλοκαιρινή περίοδο λειτουργίας του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ