
Το μέλλον της ναυτιλίας διαμορφώνεται μέσα από την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, με την Kongsberg Maritime να αναλαμβάνει την πρωτοποριακή μετατροπή του «MF Hamlet» σε ένα πλήρως ηλεκτρικό, μηδενικών εκπομπών πλοίο. Η τεχνολογία αιχμής που εφαρμόζεται περιλαμβάνει κινητήρες μόνιμου μαγνήτη (PM), συστήματα αποθήκευσης ενέργειας υψηλής απόδοσης, αυτόματη διαχείριση ισχύος και συστήματα αυτοματοποιημένης ναυσιπλοΐας.
Η Kongsberg Maritime θα πραγματοποιήσει ριζική αναβάθμιση του συστήματος πρόωσης του «MF Hamlet». Οι τέσσερις αζιμουθιακοί προωθητήρες (Azimuth Thrusters) τύπου US 3001 Controllable Pitch θα τροποποιηθούν ώστε να διαθέτουν διπλή είσοδο ισχύος. Η κύρια είσοδος θα τροφοδοτείται από τους νέους ηλεκτρικούς κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, ενώ η δευτερεύουσα θα παραμένει συνδεδεμένη με τους υφιστάμενους κινητήρες ντίζελ ως εφεδρική λύση. Καθένας από τους νέους ηλεκτρικούς κινητήρες διαθέτει ισχύ 1.530 kW, προσφέροντας αποδοτικότητα, αθόρυβη λειτουργία και μηδενικές εκπομπές κατά την κανονική λειτουργία του πλοίου.
Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, που προμηθεύεται από την Echandia, θα παρέχει την απαιτούμενη ισχύ για την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία του πλοίου, αξιοποιώντας τη φόρτιση υψηλής τάσης (10,6 MW / 10,4 kV) από τη στεριά. Ο χρόνος φόρτισης περιορίζεται μόλις στα 8-12 λεπτά μέσω των υπαρχόντων σταθμών φόρτισης. Έτσι, το ferry θα διατηρήσει τη συνεχή ροή δρομολογίων στην πολυσύχναστη γραμμή Helsingør (Δανία)-Helsingborg (Σουηδία).
Πέρα από την ηλεκτροκίνηση, η Kongsberg Maritime θα προμηθεύσει ένα πλήρες σύστημα διαχείρισης της ισχύος. Ο υπάρχων αυτοματισμός K-Chief 600 θα αναβαθμιστεί στο νεότερο K-Chief σύστημα, ενσωματώνοντας Σύστημα Διαχείρισης Ενέργειας (EMS) για τον βέλτιστο συντονισμό των ηλεκτρικών φορτίων και της κατανάλωσης ενέργειας. Επίσης, το σύστημα ελέγχου Mcon θα εγκατασταθεί με νέες εργονομικές κονσόλες ελέγχου στις δύο γέφυρες, βελτιώνοντας την ακρίβεια και την άνεση των χειριστών. Επιπλέον, το ferry θα είναι έτοιμο για την εγκατάσταση των συστημάτων Auto-Crossing και Auto-Docking της Kongsberg Maritime, τα οποία επιτρέπουν αυτόματους ελιγμούς κατά τον ελλιμενισμό.
Οι εργασίες μετασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του 2025 στα ναυπηγεία Oresund Drydocks. Το τελικό στάδιο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μετά την καλοκαιρινή περίοδο λειτουργίας του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προχώρησαν πρόσφατα οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των G7 που πραγματοποιήθηκε στον Καναδά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ