
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός πόλης είναι πολύ φθηνότερη σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος που χρειάζεται ένα συμβατικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί υγρά καύσιμα, εντούτοις η έλλειψη ταχυφορτιστών δεν βοηθάει την ανάπτυξή της. Αυτό αναφέρει ένα νέο έγγραφο του Κοινωνικού Ιδρύματος Αγοράς (SMF) που επισημαίνει το πρόβλημα, θεωρώντας παράλληλα ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να μειωθούν.
Οι κατασκευαστές καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, παρά το περίπλοκο και δαπανηρό πλαίσιο κατασκευής στην Ευρώπη. Σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 370 μοντέλα ηλεκτρικών στην αγορά. Όμως, η απαιτούμενη εγκατάσταση δημόσιων σημείων φόρτισης δεν ταιριάζει με τον ρυθμό χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων, υπονομεύοντας την πρόοδο της ηλεκτροκίνησης. Συνολικά χρειάζονται 1,2 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 σε όλη την Ευρώπη. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι κάθε χρόνο θα πρέπει να μπαίνουν 210.000 νέα σημεία φόρτισης.
Η εγκατάσταση των σημείων φόρτισης είναι ένα από τα μέτρα που πρέπει να συμπεριλάβουν τα κράτη μέλη στα σχέδιά τους, ενώ οι κυβερνήσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης, αλλά και στην επέκταση των κυβερνητικών προγραμμάτων που καθιστούν τα EV πιο προσιτά. Όπως προσδιορίζει το έγγραφο SMF, οι εταιρείες μίσθωσης μπορούν να αποτελέσουν μέρος της λύσης, συμβάλλοντας στην ελάφρυνση του αρχικού κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων.
Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι εταιρείες μίσθωσης δεν αποτελούν πανάκεια. Ο αντίκτυπος και η αποτελεσματικότητά τους δεν πρέπει να υπερεκτιμώνται, καθώς αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κομμάτι του παζλ. Απαιτείται μια ευρύτερη, πιο ολοκληρωμένη στρατηγική για τη δημιουργία μιας ισχυρής αγοράς για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Αυτή η στρατηγική θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα συνδυασμό κινήτρων, ανάπτυξης υποδομών και μέτρων ώστε για να διασφαλιστεί η διάδοση της ηλεκτροκίνησης και κατ’ επέκταση η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ