
Μια σημαντική εξέλιξη στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας αποτελεί η έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός πλοίου ανεφοδιασμού (bunkering vessel) που χρησιμοποιεί ως καύσιμο την ίδια την αμμωνία που μεταφέρει.
Το πλοίο αυτό είναι προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) με τη Seatrium και την LMG Marin (θυγατρική της Seatrium), που παρέχουν την τεχνογνωσία. Οι κινητήρες διπλού καυσίμου από την IHI Power Systems επιτρέπουν σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG). Η αποτελεσματικότητα αυτών των κινητήρων έχει ήδη επιβεβαιωθεί μέσω της εγκατάστασής τους στο ρυμουλκό «Sakigake». Επιπλέον, το πλοίο ενσωματώνει έναν καινοτόμο βραχίονα ανεφοδιασμού (bunkering boom) που αναπτύχθηκε από την TB Global Technologies. Ακόμα, περιλαμβάνει το σύστημα High Speed Ammonia Purging Emergency Release System (ERS), το οποίο επιτρέπει την ασφαλή και άμεση αποσύνδεση μεταξύ πλοίων που εμπλέκονται στη διαδικασία ανεφοδιασμού.
Εξίσου σημαντική ήταν η διεξαγωγή της Μελέτης Αναγνώρισης Κινδύνων (HAZID) που διεξήχθη από την LMG Marin για την επικύρωση του σχεδιασμού. Τα αποτελέσματα των μελετών εξασφάλισαν ότι η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου πληροί τις διεθνείς κατευθυντήριες γραμμές ασφαλείας που εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας 109 (MSC 109) τον Δεκέμβριο του 2024.
Ο σχεδιασμός του πλοίου θα αξιολογηθεί από την Αρχή Θαλάσσιων Υποθέσεων και Λιμένων της Σιγκαπούρης (MPA), με στόχο να αποτελέσει το πρώτο πλήρως λειτουργικό πλοίο ανεφοδιασμού αμμωνίας. Η διαδικασία αυτή πρόκειται να επιταχύνει την ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής για τη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ