
Μια σημαντική εξέλιξη στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας αποτελεί η έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός πλοίου ανεφοδιασμού (bunkering vessel) που χρησιμοποιεί ως καύσιμο την ίδια την αμμωνία που μεταφέρει.
Το πλοίο αυτό είναι προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) με τη Seatrium και την LMG Marin (θυγατρική της Seatrium), που παρέχουν την τεχνογνωσία. Οι κινητήρες διπλού καυσίμου από την IHI Power Systems επιτρέπουν σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG). Η αποτελεσματικότητα αυτών των κινητήρων έχει ήδη επιβεβαιωθεί μέσω της εγκατάστασής τους στο ρυμουλκό «Sakigake». Επιπλέον, το πλοίο ενσωματώνει έναν καινοτόμο βραχίονα ανεφοδιασμού (bunkering boom) που αναπτύχθηκε από την TB Global Technologies. Ακόμα, περιλαμβάνει το σύστημα High Speed Ammonia Purging Emergency Release System (ERS), το οποίο επιτρέπει την ασφαλή και άμεση αποσύνδεση μεταξύ πλοίων που εμπλέκονται στη διαδικασία ανεφοδιασμού.
Εξίσου σημαντική ήταν η διεξαγωγή της Μελέτης Αναγνώρισης Κινδύνων (HAZID) που διεξήχθη από την LMG Marin για την επικύρωση του σχεδιασμού. Τα αποτελέσματα των μελετών εξασφάλισαν ότι η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου πληροί τις διεθνείς κατευθυντήριες γραμμές ασφαλείας που εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας 109 (MSC 109) τον Δεκέμβριο του 2024.
Ο σχεδιασμός του πλοίου θα αξιολογηθεί από την Αρχή Θαλάσσιων Υποθέσεων και Λιμένων της Σιγκαπούρης (MPA), με στόχο να αποτελέσει το πρώτο πλήρως λειτουργικό πλοίο ανεφοδιασμού αμμωνίας. Η διαδικασία αυτή πρόκειται να επιταχύνει την ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής για τη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ