
Μια σημαντική εξέλιξη στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας αποτελεί η έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός πλοίου ανεφοδιασμού (bunkering vessel) που χρησιμοποιεί ως καύσιμο την ίδια την αμμωνία που μεταφέρει.
Το πλοίο αυτό είναι προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) με τη Seatrium και την LMG Marin (θυγατρική της Seatrium), που παρέχουν την τεχνογνωσία. Οι κινητήρες διπλού καυσίμου από την IHI Power Systems επιτρέπουν σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG). Η αποτελεσματικότητα αυτών των κινητήρων έχει ήδη επιβεβαιωθεί μέσω της εγκατάστασής τους στο ρυμουλκό «Sakigake». Επιπλέον, το πλοίο ενσωματώνει έναν καινοτόμο βραχίονα ανεφοδιασμού (bunkering boom) που αναπτύχθηκε από την TB Global Technologies. Ακόμα, περιλαμβάνει το σύστημα High Speed Ammonia Purging Emergency Release System (ERS), το οποίο επιτρέπει την ασφαλή και άμεση αποσύνδεση μεταξύ πλοίων που εμπλέκονται στη διαδικασία ανεφοδιασμού.
Εξίσου σημαντική ήταν η διεξαγωγή της Μελέτης Αναγνώρισης Κινδύνων (HAZID) που διεξήχθη από την LMG Marin για την επικύρωση του σχεδιασμού. Τα αποτελέσματα των μελετών εξασφάλισαν ότι η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου πληροί τις διεθνείς κατευθυντήριες γραμμές ασφαλείας που εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας 109 (MSC 109) τον Δεκέμβριο του 2024.
Ο σχεδιασμός του πλοίου θα αξιολογηθεί από την Αρχή Θαλάσσιων Υποθέσεων και Λιμένων της Σιγκαπούρης (MPA), με στόχο να αποτελέσει το πρώτο πλήρως λειτουργικό πλοίο ανεφοδιασμού αμμωνίας. Η διαδικασία αυτή πρόκειται να επιταχύνει την ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής για τη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ