
Καθώς οι θερμοκρασίες συνεχίζουν να αυξάνουν, το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο. Αυτό διαπιστώνει μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nature Food».
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Aalto στη Φινλανδία μελέτησαν πώς οι μελλοντικές αλλαγές στη θερμοκρασία, τις βροχοπτώσεις και την ξηρασία θα επηρεάσουν τις συνθήκες καλλιέργειας 30 σημαντικών ειδών τροφίμων σε όλο τον κόσμο. Διαπίστωσαν ότι οι περιοχές χαμηλού γεωγραφικού πλάτους αντιμετωπίζουν σημαντικά χειρότερες συνέπειες από ό,τι τα μεσαία ή υψηλά γεωγραφικά πλάτη. Ανάλογα με το επίπεδο της αύξησης της θερμοκρασίας υπολογίζεται ότι έως και το ήμισυ της παραγωγής καλλιεργειών σε περιοχές με χαμηλό γεωγραφικό πλάτος θα κινδυνεύσει. Ταυτόχρονα, στις περιοχές αυτές αναμένεται να παρατηρηθεί μεγάλη μείωση της ποικιλομορφίας των καλλιεργειών.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν, εξάλλου, ότι η αύξηση της θερμοκρασίας θα μειώσει σημαντικά την ποσότητα των παγκόσμιων καλλιεργήσιμων εκτάσεων που είναι διαθέσιμες για βασικές καλλιέργειες: ρύζι, καλαμπόκι, σιτάρι, πατάτα και σόγια, οι οποίες αντιπροσωπεύουν πάνω από τα δύο τρίτα της παγκόσμιας ενεργειακής πρόσληψης τροφής. Επιπλέον, οι τροπικές ριζώδεις καλλιέργειες, όπως η γλυκοπατάτα, που αποτελούν κλειδί για την επισιτιστική ασφάλεια σε περιοχές με χαμηλό εισόδημα, καθώς και τα δημητριακά και τα όσπρια είναι ιδιαίτερα ευάλωτα. Στην υποσαχάρια Αφρική, την περιοχή που αναμένεται να επηρεαστεί περισσότερο, σχεδόν τα τρία τέταρτα της σημερινής παραγωγής κινδυνεύουν αν η υπερθέρμανση του πλανήτη ξεπεράσει τους τρεις βαθμούς Κελσίου.
Αντίθετα, οι περιοχές μεσαίου και υψηλού γεωγραφικού πλάτους είναι πιθανό να διατηρήσουν τα παραγωγικά εδάφη τους, αν και οι ερευνητές εντόπισαν ότι οι ζώνες για συγκεκριμένες καλλιέργειες θα αλλάξουν και είναι πιθανό να αυξηθεί η ποικιλομορφία των καλλιεργειών σε κάποιες περιοχές. Για παράδειγμα, η καλλιέργεια εύκρατων φρούτων, όπως τα αχλάδια, θα μπορούσε να γίνει πιο συνηθισμένη στις βορειότερες περιοχές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ