
Η στοχοποίηση των πλοίων κινεζικής ναυπήγησης από τις ΗΠΑ έχει αναγνωριστεί ως σημαντική πρόκληση για την παγκόσμια ναυτιλία. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv υπογραμμίζει ότι ο αντίκτυπος της εν λόγω «απειλής» θα είναι αρκετά εμφανής ανεξαρτήτως του τύπου πλοίου.
Ειδικότερα, η κινεζική πρωτοκαθεδρία στη ναυπηγική βιομηχανία συνεπάγεται ότι οποιοδήποτε μέτρο που βάζει στο στόχαστρο τα κατασκευασμένα στην Κίνα πλοία αφορά μεγάλο μέρος του στόλου και των εταιρειών. Σύμφωνα με δεδομένα της Xclusiv, το 43% του στόλου των bulk carriers (άνω των 10.000 dwt), το 23% του στόλου των tankers (άνω των 10.000 dwt), το 35% του στόλου των containerships (άνω των 5.000 dwt) και το 15% του στόλου των gas carriers (άνω των 3.000 dwt) είναι ναυπηγημένο στην Κίνα.
Επιπλέον, το 70% του orderbook (άνω των 10.000 dwt) των bulk carriers και των δεξαμενόπλοιων αφορά παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία, ενώ το ίδιο ισχύει για το 75% του orderbook των containerships (άνω των 5.000 dwt) και για το 37% του orderbook των gas carriers (άνω των 3.000 dwt). Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την Xclusiv, το 65% των παραδόσεων πλοίων το 2026 θα αφορά παραγγελίες τοποθετημένες σε κινεζικά ναυπηγεία.
Βάσει των προαναφερθέντων, οποιοδήποτε μέτρο που θέτει στο στόχαστρο τα ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία θα προκαλέσει σημαντικές προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία και τις αλυσίδες εφοδιασμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ