
Η στοχοποίηση των πλοίων κινεζικής ναυπήγησης από τις ΗΠΑ έχει αναγνωριστεί ως σημαντική πρόκληση για την παγκόσμια ναυτιλία. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv υπογραμμίζει ότι ο αντίκτυπος της εν λόγω «απειλής» θα είναι αρκετά εμφανής ανεξαρτήτως του τύπου πλοίου.
Ειδικότερα, η κινεζική πρωτοκαθεδρία στη ναυπηγική βιομηχανία συνεπάγεται ότι οποιοδήποτε μέτρο που βάζει στο στόχαστρο τα κατασκευασμένα στην Κίνα πλοία αφορά μεγάλο μέρος του στόλου και των εταιρειών. Σύμφωνα με δεδομένα της Xclusiv, το 43% του στόλου των bulk carriers (άνω των 10.000 dwt), το 23% του στόλου των tankers (άνω των 10.000 dwt), το 35% του στόλου των containerships (άνω των 5.000 dwt) και το 15% του στόλου των gas carriers (άνω των 3.000 dwt) είναι ναυπηγημένο στην Κίνα.
Επιπλέον, το 70% του orderbook (άνω των 10.000 dwt) των bulk carriers και των δεξαμενόπλοιων αφορά παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία, ενώ το ίδιο ισχύει για το 75% του orderbook των containerships (άνω των 5.000 dwt) και για το 37% του orderbook των gas carriers (άνω των 3.000 dwt). Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την Xclusiv, το 65% των παραδόσεων πλοίων το 2026 θα αφορά παραγγελίες τοποθετημένες σε κινεζικά ναυπηγεία.
Βάσει των προαναφερθέντων, οποιοδήποτε μέτρο που θέτει στο στόχαστρο τα ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία θα προκαλέσει σημαντικές προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία και τις αλυσίδες εφοδιασμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ