
Η επίδραση των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί σε δεξαμενόπλοια και διαχειρίστριες εταιρείες έχει μεταβάλει σημαντικά το τοπίο της ναυλαγοράς των VLCCs. Την ίδια ώρα, μια επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας αναμένεται να αναδιατάξει εκ νέου τα routes, ενώ οι περιβαλλοντικοί στόχοι αλλάζουν το status quo στην οικονομική ζωή των πλοίων.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι επιβληθείσες κυρώσεις έχουν περιορίσει την προσφορά των δεξαμενόπλοιων, οδηγώντας σε άνοδο τους ναύλους των VLCCs σε routes από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα. Πλέον, η Ινδία και η Κίνα εισάγουν αργό και από άλλους προμηθευτές, γεγονός που επιδρά στη ζήτηση διαφορετικών μεγεθών.
Παράλληλα, η επίτευξη ειρήνης στην Ανατολική Ευρώπη δύναται να οδηγήσει σε σταδιακή επιστροφή του ρωσικού αργού στην ευρωπαϊκή αγορά, αναδιατάσσοντας εκ νέου τα routes των δεξαμενόπλοιων και τη δυναμική των διαφορετικών μεγεθών.
Όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, τα VLCCs ηλικίας άνω των 10 ετών είναι ιδιαίτερα ευάλωτα, καθώς κολοσσοί ενέργειας και ναυλωτές επιλέγουν νεότερα και συνεπώς πιο σύγχρονα πλοία. Τα πλοία αυτά είτε είναι διπλού καυσίμου είτε είναι εξοπλισμένα με καινοτόμες τεχνολογίες μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων.
Βάσει των προαναφερθέντων, η Allied υπογραμμίζει ότι η ζήτηση για νεότερα πλοία θα παραμείνει ισχυρή. Όσον αφορά τα πλοία ηλικίας περίπου 10 ετών, η ζήτηση θα είναι πιο περιορισμένη, γεγονός που θα ωθήσει τις αξίες τους σε πτώση. Ο αντίκτυπος θα είναι ακόμα πιο εμφανής για πλοία ηλικίας 15 ετών και άνω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ