
Η επίδραση των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί σε δεξαμενόπλοια και διαχειρίστριες εταιρείες έχει μεταβάλει σημαντικά το τοπίο της ναυλαγοράς των VLCCs. Την ίδια ώρα, μια επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας αναμένεται να αναδιατάξει εκ νέου τα routes, ενώ οι περιβαλλοντικοί στόχοι αλλάζουν το status quo στην οικονομική ζωή των πλοίων.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι επιβληθείσες κυρώσεις έχουν περιορίσει την προσφορά των δεξαμενόπλοιων, οδηγώντας σε άνοδο τους ναύλους των VLCCs σε routes από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα. Πλέον, η Ινδία και η Κίνα εισάγουν αργό και από άλλους προμηθευτές, γεγονός που επιδρά στη ζήτηση διαφορετικών μεγεθών.
Παράλληλα, η επίτευξη ειρήνης στην Ανατολική Ευρώπη δύναται να οδηγήσει σε σταδιακή επιστροφή του ρωσικού αργού στην ευρωπαϊκή αγορά, αναδιατάσσοντας εκ νέου τα routes των δεξαμενόπλοιων και τη δυναμική των διαφορετικών μεγεθών.
Όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, τα VLCCs ηλικίας άνω των 10 ετών είναι ιδιαίτερα ευάλωτα, καθώς κολοσσοί ενέργειας και ναυλωτές επιλέγουν νεότερα και συνεπώς πιο σύγχρονα πλοία. Τα πλοία αυτά είτε είναι διπλού καυσίμου είτε είναι εξοπλισμένα με καινοτόμες τεχνολογίες μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων.
Βάσει των προαναφερθέντων, η Allied υπογραμμίζει ότι η ζήτηση για νεότερα πλοία θα παραμείνει ισχυρή. Όσον αφορά τα πλοία ηλικίας περίπου 10 ετών, η ζήτηση θα είναι πιο περιορισμένη, γεγονός που θα ωθήσει τις αξίες τους σε πτώση. Ο αντίκτυπος θα είναι ακόμα πιο εμφανής για πλοία ηλικίας 15 ετών και άνω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τέσσερις ανέρχεται ο αριθμός των νεκρών στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο Eternity C, το οποίο δέχθηκε επίθεση χθες Δευτέρα από πλωτά…
Tο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και βρίσκεται σε ετοιμότητα να συνδράμει, εφόσον απαιτηθεί,…
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ