
Η επίδραση των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί σε δεξαμενόπλοια και διαχειρίστριες εταιρείες έχει μεταβάλει σημαντικά το τοπίο της ναυλαγοράς των VLCCs. Την ίδια ώρα, μια επίτευξη συμφωνίας μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας αναμένεται να αναδιατάξει εκ νέου τα routes, ενώ οι περιβαλλοντικοί στόχοι αλλάζουν το status quo στην οικονομική ζωή των πλοίων.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, οι επιβληθείσες κυρώσεις έχουν περιορίσει την προσφορά των δεξαμενόπλοιων, οδηγώντας σε άνοδο τους ναύλους των VLCCs σε routes από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα. Πλέον, η Ινδία και η Κίνα εισάγουν αργό και από άλλους προμηθευτές, γεγονός που επιδρά στη ζήτηση διαφορετικών μεγεθών.
Παράλληλα, η επίτευξη ειρήνης στην Ανατολική Ευρώπη δύναται να οδηγήσει σε σταδιακή επιστροφή του ρωσικού αργού στην ευρωπαϊκή αγορά, αναδιατάσσοντας εκ νέου τα routes των δεξαμενόπλοιων και τη δυναμική των διαφορετικών μεγεθών.
Όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, τα VLCCs ηλικίας άνω των 10 ετών είναι ιδιαίτερα ευάλωτα, καθώς κολοσσοί ενέργειας και ναυλωτές επιλέγουν νεότερα και συνεπώς πιο σύγχρονα πλοία. Τα πλοία αυτά είτε είναι διπλού καυσίμου είτε είναι εξοπλισμένα με καινοτόμες τεχνολογίες μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων.
Βάσει των προαναφερθέντων, η Allied υπογραμμίζει ότι η ζήτηση για νεότερα πλοία θα παραμείνει ισχυρή. Όσον αφορά τα πλοία ηλικίας περίπου 10 ετών, η ζήτηση θα είναι πιο περιορισμένη, γεγονός που θα ωθήσει τις αξίες τους σε πτώση. Ο αντίκτυπος θα είναι ακόμα πιο εμφανής για πλοία ηλικίας 15 ετών και άνω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ