
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς ερεθισμούς στο αναπνευστικό σύστημα, στα μάτια και στο δέρμα. Σύμφωνα με διεθνή πρότυπα ασφαλείας, η παρατεταμένη έκθεση σε επίπεδα πάνω από 25 ppm μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία, ενώ υψηλότερες συγκεντρώσεις ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρή αναπνευστική δυσχέρεια ή ακόμα και δηλητηρίαση. Για τον λόγο αυτό, η μείωση των εκπομπών αμμωνίας κάτω από αυτό το όριο είναι κρίσιμη προϋπόθεση για την ασφαλή εφαρμογή της στη ναυτιλία.
Ανταποκρινόμενο σε αυτή την πρόκληση, το έργο AMAZE (Ammonia Management and Zero Emission) αναπτύσσει μια τεχνολογική λύση που θα μειώνει τις εκπομπές αμμωνίας κάτω από 25 ppm σε πλοία που χρησιμοποιούν την αμμωνία ως καύσιμο. Η ανάπτυξή της πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Aarhus, και συγκεκριμένα με τα Τμήματα Βιολογικής & Χημικής Μηχανικής (BCE) και Μηχανολογικής & Παραγωγικής Μηχανικής (MPE).
Η τεχνολογία του AMAZE βασίζεται σε έναν συνδυασμό πειραματικών δοκιμών και προηγμένων υπολογιστικών προσομοιώσεων ρευστοδυναμικής (CFD), με στόχο τη δημιουργία ενός λειτουργικού πρωτοτύπου μεγάλης κλίμακας. Η τελική λύση θα δοκιμαστεί στο ερευνητικό κέντρο του Πανεπιστημίου Aarhus στο Foulum, όπου θα πραγματοποιηθούν εκτεταμένες δοκιμές για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεών της.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των δοκιμών, η Eltronic FuelTech, αξιοποιώντας την εμπειρία της από έργα όπως το AEngine, θα αναλάβει την τελική ανάπτυξη του συστήματος, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές της τόσο στη μηχανολογική πλευρά όσο και στη διασφάλιση της ασφάλειας της τεχνολογίας. Το AMAZE αποτελεί ένα φιλόδοξο έργο, που χρηματοδοτείται από το Δανικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Επίδειξης Ενεργειακής Τεχνολογίας (EUDP) και θα διαρκέσει από τον Φεβρουάριο του 2025 έως το τέλος του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνει μια συρρίκνωση του νεότερου και πιο αποδοτικού τονάζ, με την προσφορά των bulkers ηλικίας κάτω των…
Η ανάγκη για αξιόπιστη, υψηλής ταχύτητας και συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελεί πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων εμπορικών πλοίων. Η…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πλοίο με μπαταρίες σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο συνεργασίας της GC Rieber Shipping με τις εταιρείες GC Rieber Minerals και…
Το 2025 αναμένεται η πιο πολυάσχολη χρονιά για την GasLog σε ό,τι αφορά τις επισκευές, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.…
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), η ημερίδα με τίτλο «Καινοτομία…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τρίτη 17 Ιουνίου, τη νομοθετική της πρόταση για τη σταδιακή και συντονισμένη απεξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό…
Η πρόσφατη συνάντηση της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής (HTC) του RINA συγκέντρωσε εμπειρογνώμονες του ναυτιλιακού κλάδου στη Βουλιαγμένη, για να συζητήσουν το μέλλον της ναυτιλιακής…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου containership γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στο κολοσσιαίο πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ