
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς ερεθισμούς στο αναπνευστικό σύστημα, στα μάτια και στο δέρμα. Σύμφωνα με διεθνή πρότυπα ασφαλείας, η παρατεταμένη έκθεση σε επίπεδα πάνω από 25 ppm μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία, ενώ υψηλότερες συγκεντρώσεις ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρή αναπνευστική δυσχέρεια ή ακόμα και δηλητηρίαση. Για τον λόγο αυτό, η μείωση των εκπομπών αμμωνίας κάτω από αυτό το όριο είναι κρίσιμη προϋπόθεση για την ασφαλή εφαρμογή της στη ναυτιλία.
Ανταποκρινόμενο σε αυτή την πρόκληση, το έργο AMAZE (Ammonia Management and Zero Emission) αναπτύσσει μια τεχνολογική λύση που θα μειώνει τις εκπομπές αμμωνίας κάτω από 25 ppm σε πλοία που χρησιμοποιούν την αμμωνία ως καύσιμο. Η ανάπτυξή της πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Aarhus, και συγκεκριμένα με τα Τμήματα Βιολογικής & Χημικής Μηχανικής (BCE) και Μηχανολογικής & Παραγωγικής Μηχανικής (MPE).
Η τεχνολογία του AMAZE βασίζεται σε έναν συνδυασμό πειραματικών δοκιμών και προηγμένων υπολογιστικών προσομοιώσεων ρευστοδυναμικής (CFD), με στόχο τη δημιουργία ενός λειτουργικού πρωτοτύπου μεγάλης κλίμακας. Η τελική λύση θα δοκιμαστεί στο ερευνητικό κέντρο του Πανεπιστημίου Aarhus στο Foulum, όπου θα πραγματοποιηθούν εκτεταμένες δοκιμές για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεών της.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των δοκιμών, η Eltronic FuelTech, αξιοποιώντας την εμπειρία της από έργα όπως το AEngine, θα αναλάβει την τελική ανάπτυξη του συστήματος, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές της τόσο στη μηχανολογική πλευρά όσο και στη διασφάλιση της ασφάλειας της τεχνολογίας. Το AMAZE αποτελεί ένα φιλόδοξο έργο, που χρηματοδοτείται από το Δανικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Επίδειξης Ενεργειακής Τεχνολογίας (EUDP) και θα διαρκέσει από τον Φεβρουάριο του 2025 έως το τέλος του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ