
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς ερεθισμούς στο αναπνευστικό σύστημα, στα μάτια και στο δέρμα. Σύμφωνα με διεθνή πρότυπα ασφαλείας, η παρατεταμένη έκθεση σε επίπεδα πάνω από 25 ppm μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία, ενώ υψηλότερες συγκεντρώσεις ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρή αναπνευστική δυσχέρεια ή ακόμα και δηλητηρίαση. Για τον λόγο αυτό, η μείωση των εκπομπών αμμωνίας κάτω από αυτό το όριο είναι κρίσιμη προϋπόθεση για την ασφαλή εφαρμογή της στη ναυτιλία.
Ανταποκρινόμενο σε αυτή την πρόκληση, το έργο AMAZE (Ammonia Management and Zero Emission) αναπτύσσει μια τεχνολογική λύση που θα μειώνει τις εκπομπές αμμωνίας κάτω από 25 ppm σε πλοία που χρησιμοποιούν την αμμωνία ως καύσιμο. Η ανάπτυξή της πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Aarhus, και συγκεκριμένα με τα Τμήματα Βιολογικής & Χημικής Μηχανικής (BCE) και Μηχανολογικής & Παραγωγικής Μηχανικής (MPE).
Η τεχνολογία του AMAZE βασίζεται σε έναν συνδυασμό πειραματικών δοκιμών και προηγμένων υπολογιστικών προσομοιώσεων ρευστοδυναμικής (CFD), με στόχο τη δημιουργία ενός λειτουργικού πρωτοτύπου μεγάλης κλίμακας. Η τελική λύση θα δοκιμαστεί στο ερευνητικό κέντρο του Πανεπιστημίου Aarhus στο Foulum, όπου θα πραγματοποιηθούν εκτεταμένες δοκιμές για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεών της.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των δοκιμών, η Eltronic FuelTech, αξιοποιώντας την εμπειρία της από έργα όπως το AEngine, θα αναλάβει την τελική ανάπτυξη του συστήματος, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές της τόσο στη μηχανολογική πλευρά όσο και στη διασφάλιση της ασφάλειας της τεχνολογίας. Το AMAZE αποτελεί ένα φιλόδοξο έργο, που χρηματοδοτείται από το Δανικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Επίδειξης Ενεργειακής Τεχνολογίας (EUDP) και θα διαρκέσει από τον Φεβρουάριο του 2025 έως το τέλος του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ